جای خالی اردوگاه دولت در یزد احساس می شود


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911657

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد:

امامی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: یکی از نیازهای استان یزد قرارگاه دولتی است که در این راستا پیشنهاد ایجاد کمپ ماده 16 توسط استاندار مطرح شد اما کمیته شورای ملی به ریاست سازمان بهزیستی هنوز تاییدیه خود را اعلام نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدحسین امامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امروز بزرگترین معضل و معضل اجتماعی مواد مخدر است، اظهار داشت: معضل و معضل بزرگ اجتماعی به نام مواد مخدر گریبانگیر جامعه در همه اقشار است و متأسفانه ما نیز دچار مشکل هستیم. کشوری هستند که بیشترین درگیری، نگرانی و آسیب را در این زمینه دارند.

وی افزود: آگاهی بخشی یکی از بخشهای مهم در این زمینه است و این آگاهی بخشی باید برای نسل جوان و جدید که به نوعی تازه وارد جامعه شده اند بیشتر انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر لزوم افزایش آگاهی جوانان در زمینه مواد مخدر تاکید کرد و تصریح کرد: عدم آگاهی و اطلاع رسانی نادرست از مواد مخدر، انواع، مصرف و پیامدهای آن بیشترین آسیب را برای جوانان دارد. به ویژه دانش آموزان، و بنابراین باید برای افزایش آگاهی در میان کلاس تلاش کرد.

وی افزود: جنبه های متهورانه و فریبنده مواد مخدر، تشخیص حق از باطل را برای نوجوانان دشوار می کند و با توجه به محبوبیت فضای مجازی و قدرت این رسانه در عرصه های مختلف، باید تلاش کرد تا واقعیت چهره این موضوع آشکار شود. ماده. .

امامی با اشاره به طرح های در دست تهیه گفت: اجرای طرحی با استفاده از ظرفیت مردم و پتانسیل های بالقوه و بالفعل آنها در جامعه و جامعه محوری و تدوین برنامه ای در کشور تحت عنوان تشکیل مجمع خیرین. حضور فعال اجتماعی کشور در حمایت از آسیب دیدگان جامعه و کمک به آنان در زمینه اشتغال یکی از برنامه های جاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در منطقه است.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در حوزه تعلیم و تربیت با هدف توانمندسازی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و دانش آموزان سال دوم ابتدایی و آموزش هایی مانند مهارت نه گفتن، رفتار مراقبتی از خود است. مدیریت احساسات و غیره .

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به کاهش 64 درصدی کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه نخست سال گفت: نظارت بر مرزهای کشور و کاهش ورود مواد مخدر به استان از جمله دلایل این موضوع است. کاهش کشفیات مواد مخدر در استان است و در 6 ماهه نخست امسال تنها 12 هزار و 459 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

امامی گفت: 7 هزار و 250 نفر در 6 ماهه نخست امسال تحت پوشش طرح های آموزش مواد مخدر قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: بزرگترین مشکل استان مهاجرت و افزایش کارگران صنایع سنگین است و با توجه به سختی کار، گرایش به مواد مخدر نیز به تناسب افزایش یافته و گروه های سنی 20 تا 30 سال بیشتر مورد هدف این ماده قرار می گیرند. “

وی احداث کمپ ماده 16 را یکی از نیازهای اساسی استان دانست و تصریح کرد: ساخت کمپ ماده 16 توسط استاندار پیشنهاد شده و در این زمینه کمیته شورای ملی به ریاست سازمان بهزیستی هنوز اعلام نکرده است. تصویب آن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید