جنگ تصویری سناریوی جدید دشمن همراه با هشتگ/ برخی سلبریتی ها مقصر اصلی خون در خیابان ها هستند.


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900536

این فعال سیاسی استان بوشهر گفت: درگیری این دوره جنگ تصویر بود، ترندها و هشتگ ها به تنهایی دیگر کارساز نیست. باید رویدادی برای حمایت از این روندها برگزار می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ تحرکاتی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم که عده ای در روزهای اول به یک رویداد تحت عنوان کنشگری مدنی اعتراض کردند و در کوتاه ترین زمان آن را به اغتشاش تبدیل کردند، ویژگی مشترکی مانند سال های 78، 88 و 98 داشت. بررسی شد.

محسن مهدیان، فعال سیاسی استان بوشهر در گفت و گو با سپاس; وی درباره تحولات اخیر در جامعه گفت: در همه موارد قبلی آشوب ها از اعتراض شروع می شد اما این بار از ابتدا آشوب بود.

مهدیان افزود: در تمام موارد گذشته بهانه اعتراضات فتنه انگیز بود. اجرای فرهنگی 78 و اختتامیه روزنامه سلام. 88 فصل تقلب و قدرت سیاسی. 98 بحث اقتصادی بود. این بار حجاب عذرخواهی و اصل نظام هدف قرار گرفته است. مردم بهانه یا نشانه را نمی پذیرند.

این فعال سیاسی گفت: در تمام موارد قبلی یک حادثه در دنیای واقعی اتفاق افتاده و رسانه ها بر همین اساس ماجرا را روایت می کنند اما این بار روایت رسانه ای اصیل بوده و واقعیت از بیرون ساخته شده است.

گفت: اغتشاش اخیر، شورش اغتشاشات بود. اساساً به همین دلیل است که با یک نیاز واقعی شروع نشده است. او به هیجان نیاز داشت. تحریک عاطفی بود به همین دلیل بیشتر آنها نوجوانانی بودند که بدون شک در خلوت یا به مرور زمان پشیمان شدند. اما لامپ ها آن مردم نبودند.

مهدیان ادامه داد: لمپن جریانی در خارج از کشور بود که فکر می کرد با آتش زدن شهرها و فحاشی می تواند علیه دین و خاک این مردم قیام کند. در رسانه ها هستند و سنگ پرتاب کنندگان در خیابان.

این فعال سیاسی ابراز داشت: درگیری این دوره بر خلاف تصور در رسانه ها بود نه کوچه و خیابان. فقط اتفاقات در خیابان رخ می دهد و رسانه های خارجی وظیفه ایجاد تصویر را دارند.

مهدیان بیان می کند: درگیری این دوره جنگ تصویر بود. ترندها و هشتگ ها دیگر به تنهایی کار نمی کنند. باید رویدادی برای حمایت از این روندها برگزار می شد.

وی افزود: نهضت لمپن حرکتی بی معناست که تخریب دارد، اما فاقد هرگونه عمق مردمی و مذهبی و حتی نیاز اجتماعی است. بر خلاف تمام حرکاتی که از واقعیت شروع می شوند و تا حد مجاز گسترش می یابند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دستگاه های امنیتی باید مقصران اصلی اغتشاشات را در فضای مجازی و تصویری دنبال کنند نه فقط در کف خیابان، تصریح کرد: این بار سلبریتی ها به وضوح در خون ریخته شده در کف خیابان و باید در دادگاه حاضر شود..

مهدیان خاطرنشان کرد: شورش دیوانگان تمام نشده است زیرا ارزان ترین راه برای دشمن ایجاد رویدادهای تجسمی است. دشمن می داند که اگر در ذهن مردم پیروز شود، در واقع برنده است. این شبیه سازی ها برای تجسم در جنگ روانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید