حاج قاسم از تجزیه کشورهای اسلامی جلوگیری کرد/ سردار سلیمانی صهیونیست ها را دشمن اصلی دانست

ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798144

نماینده جنبش حماس در ایران می گوید: حاج قاسم معادله نبرد با رژیم صهیونیستی را تغییر داد و امروز نیروهایش محورهای مقاومت را بیش از پیش تقویت کرده اند؛ در حالی که در این راستا، اقشار مختلف مردم را در برابر رژیم صهیونیستی قرار داده است. چرا کشورهای استعماری همواره به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی بوده اند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر ابوشریف، سخنگوی جنبش حماس در ایران به خبرنگار ما گفت: حاج قاسم یک مبارز و جهادگر ایرانی بود که در سایه انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) رشد کرد.

کسی که نقش ایران را در روند رهایی از جریان غربی کاملاً درک کند و به نقش مهم انقلاب اسلامی در برابر جریان غربی واقف باشد.

وی ادامه داد: جریان غرب است که بر ملت ما مسلط است و با زور بر منطقه اسلامی بر ملت ما مسلط شده و آنها را فریب می دهد.

سخنگوی حماس در تهران گفت: وی سپس متحدان، جانشینان و متحدان خود در منطقه را برای اجرای دستورات خود منصوب کرد، ما شاهد بسیاری از دولت های مستقل هستیم، اما در اصل آنها مستقل نیستند و دولت های واقعی نیستند.

نماینده جهاد اسلامی در ایران گفت: شاه در ایران گویی تصمیمات داخلی تماماً در دست آمریکا و اسرائیل بود، حاج قاسم در سایه تفکرات آزادی خواهانه، استقلال طلبانه و صادقانه رشد کرد، بنابراین شخصیتی خاص و برجسته که جهادش از زمان حمله به عراق آغاز شد و ادامه یافت.

وی افزود: حاج قاسم در اواخر دهه 90 با پرچم انقلاب اسلامی با منطقه پیوند خورده است، یعنی با تفکر و نظریه انقلاب اسلامی با منطقه ارتباط برقرار می کند. در مواجهه با جریان‌های غربی، وجود داشتند، اما جریان‌های عربی به حاشیه رانده شدند و با ظهور انقلاب اسلامی عقب‌نشینی کردند.

ابوشریف گفت: مثلاً مصر کشور بزرگی است که واقعاً در کمپ دیوید سقوط کرد و چنین صلحی با رژیم صهیونیستی برقرار کرد و سپس جریان عربی تقریباً فروپاشید و متلاشی شد، همچنین پس از ورود عراق به کویت، این جریان عربی فروپاشید. و خرد شد.

وی ادامه داد: سرمایه هایی باقی ماند و یک سری اقدامات مجدد برای از بین بردن این جریان در عراق و سوریه انجام شد که تقریباً جریان مقاومتی که قبلا در کشورهای عربی بود را از بین برد.

نماینده جهاد اسلامی در ایران گفت: ایران در حال حاضر تنها پایگاه نهضت آزادی در منطقه است و حاج حاجسم نقش انقلاب اسلامی ایران را در نهضت آزادی به غرب درک می کند.

وی تاکید کرد: همانطور که گفته شد جریان غرب در منطقه به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق همپیمانان خود به زورگویی و قدرت طلبی و استعمار روی آورده و در حال ایجاد تفرقه در امت اسلامی است و همواره سعی در ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی داشته است. امت اقتصاد وابسته، تلاش برای جداسازی مردم از هویت دینی و از همه مهمتر ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه.

وی گفت: حاج قاسم تمام هجمه های کشورهای استعمارگر علیه ملت های اسلامی را درک می کرد، از این رو محور و قطبی شدن خود به سمت قدس شریف و صهیونیست ها را بزرگترین دشمن منطقه می دانست.

سخنگوی حماس گفت: حاج قاسم از ابتدا جنبش های مقاومت در منطقه از جمله حزب الله را آغاز کرد که به صورت ممتاز و ویژه با اشغالگران مقابله کرد و رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون راند و موفقیت آنها را در جنگ 33 روزه بیرون راند. سال 2006 یک سال انقلابی در فلسطین اشغالی بود که بعداً به فلسطین منتقل شد، اولین انتفاضه ای که برکت یافت و هفت سال در فلسطین به طول انجامید.

وی افزود: انتفاضه 2000 بسیار قوی و مسلح بود و مردم فلسطین محکم ایستادند و مقاومت کردند.

ابوشریف گفت: در ابتدا توسعه مقاومت در سال 2005 آغاز شد، زمانی که حاج قاسم نقش اساسی در توسعه مقاومت و دفاع در غزه داشت. و یاورانی که در کنار جبهه مقاومت اسلامی ایستاده بودند به راه خود ادامه دادند و در نهایت توانستند معادله نبرد با رژیم صهیونیستی را تغییر دهند و همین امر منجر به فتح بسیاری از فرصت های جدید و شکل گیری بیداری اسلامی شد.

وی ادامه داد: هرج و مرج توسط داعش در محور مقاومت ایجاد شد، همچنین حمله عربستان به یمن ضربه ای به محور مقاومت از سوی جریان غربی بود، همه اینها در زمان حاج قاسم و همراه با آن همه طرفین رخ داد. مقاومت.” آشفتگی های ایجاد شده توسط آمریکا و قدرت های غربی در منطقه را به نفع مقاومت و فلسطین تغییر دادند به طوری که جبهه مقاومت را در عراق، سوریه، یمن و… گسترش دادند.

ابوشریف گفت: جبهه مقاومت اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد و ممکن است نیروهای دیگر هم حضور داشته باشند و آماده باشند، اما حاج قاسم و نیروهایش اکنون بر اساس وحدت صفوف خود و وحدت جهت گیری های خود علیه غرب عمل می کنند. و غرب صهیونیست ها.”

وی با اشاره به تلاش های حاج قاسم گفت: در همه عرصه ها خروج تقریبی نیروهای آمریکایی به عنوان مثال در عراق داشته ایم و هر روز شاهد هستیم که مردم عراق مدام خواستار خروج کامل آمریکایی ها هستند.

ابوشریف گفت: در سوریه، کشوری که می خواستند پیروز شوند، بالاخره نظام حکومتی در آن کشور به خوبی برقرار شد و در یمن شاهد ظهور جنبش انصارالله هستیم که کنترل یمن را به دست گرفته است. چنین دستاوردهایی در جبهه مقاومت حاصل شده است.»

وی افزود: همه این کشورها نسبت به دشمن اصلی یعنی صهیونیست ها جهت گیری واحد دارند.

سخنگوی جنبش حماس گفت: اخلاق حاج قاسم واقعاً در تئوری و عمل امری بود و او پشت میز کار نمی کرد و همه چیز حتی جزئیات را شخصا انجام می داد.

وی افزود: وی به صورت روزانه جزئیات را زیر نظر داشت و با ذکر اسامی جویای احوال سربازان شد. تواضع، انسانیت، اخلاق و ادب او الگوی بی نظیری از فرماندهی شده است و می توان گفت انسان نمونه درجه یک است: «انقلاب اسلامی این بود.

ابوشریف ادامه داد: حاج قاسم نشان داده است که در جای مناسب مردی است و از خداوند می خواهیم که او را بیامرزد و ما را در راه این آرمان ها و آزادی فلسطین و همه کشورهای اسلامی یاری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید