حاج قاسم; الگوی جوانمردی و اخلاص/ تفکر شهید سلیمانی مرز ایمان و جغرافیا نمی شناسد.

ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796624

سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت سردار دلا و ویژگی های مکتبی و شخصیتی این شهید والامقام، روز بصیرت و شهادت دو تن از رزمندگان سپاه قدس از مهمترین محورهای خطبه های سیاسی و مذهبی امروز است. نماز جمعه سیستان و بلوچستان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: باش.

وی با اشاره به آغاز سال جدید افزود: مقام معظم رهبری از سال نو می فرمایند اگر حضرت مسیح امروز در میان ما بود و گرسنگی و سرگردانی و رنج میلیاردها انسان به رهبری قدرت های بزرگ از طریق جنگ و فساد. و نزاع.”، او نمی تواند تحمل کند که آیا اقدامات مسیحیان و مسیحیت در جهان و تحت عنوان مسیحیت واقعاً ادامه دهنده راه عیسی مسیح است، باید تجدید نظر کنند.
خطیب جمعه چابهار با اشاره به خصوصیات اخلاقی سپهبد شهید بیان می کند: بر اساس خطبه 38 نهج البلاغه، زمانی که حضرت علی (ع) مالک اشتر را به سرزمین مصر فرستاد، نامه ای به مردم مصر نوشت و در وصف آن به مردم مصر پرداخت. او را به عنوان یکی از بهترین و پاک ترین مردمان، برای عنایت خداوند فرستادم.
وی ادامه داد: صاحب اشتر در سرزمین ما حاج قاسم بود و تمام صفاتی را که مالک اشتر داشت داشت و بهترین تعریف از حجر قاسم عبد هدی بود.
وی اذعان داشت: روزی که مردم نگران داعش بودند، این مرد بزرگ نمی خوابید و می جنگید و این خصلت هایی که امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر فرمودند، شایسته حاج قاسم بود و ایشان فرمودند: من یک نفر را نزد شما فرستادم که می ترسید دشمن برنگردد و سردار سلیمانی این عظمت را داشت که در لحظات ترس در مقابل دشمن و آمریکا بایستد و بگوید که آمریکا دشمن شماست، من هستم.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: به دلیل اینکه حاج قاسمی هستیم نمی‌خواهیم عکس حاج قاسم را در حجره‌ها ببینیم، بلکه باید راه، راه و اخلاق سلیمانی را ادامه دهیم. ما نباید جلوی دشمنان برویم.
وی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند که شهید سلیمانی چهره بین المللی مقاومت است و نمازگزاران، نمازگزاران و خونخواران او را می خواستند و دشمنان استکبار جهانی باید بدانند که خط جهاد مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه خواهد داشت. پیروزی روشنی در انتظار مجاهدان و انتقام خونین است. «شهدا و رفقای حاج قاسم را خواهند گرفت.
امام جمعه چابهار گفت: حاج قاسم در مواجهه با مشکلات مردم در کنارشان بود و خدمات و مشکلات خود را حل کرد و قربانیش شناخته شد. بزرگ و رئیس جمهور آمریکا وارد میدان ترور شد و دستور ترور داد و به عنوان ملایمان علی (ع) ترور شد.
وی گفت: آمریکا از او ترسید و حاج قاسم را از ما گرفت، با خون حاج قاسم هزاران حاج قاسم خدا نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان در شهرها و کشورهای مختلف خلق شد.
حجت الاسلام موسوی گفت: ما را بکشید ملت ما بیشتر بیدار می شود. بستگان و فرزندان حاج قاسم در زاهدان کشته شدند. قطره قطره خون این شهدای پاسدار رشید زنده می شود و این مردم رسوا می شوند.»
حاج قاسم اسوه جوانمردی و اخلاص بود
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: انسان ها را منحرف کنید. شیطان از همان آغاز خلقت انسان در جهت گمراهی و انحراف او سوگند یاد کرده است که انسان را از راه خدا منحرف و منحرف کند.
امام جمعه سراوان ادامه داد: بندگی و اطاعت از خداوند متعال در راه انجام تکالیف الهی موجب مقاومت انسان در برابر شیطان می شود.
وی با تاکید بر اینکه نماز یکی از قوی ترین و موثرترین ابزار مقابله با شیطان است، ادامه داد: سعی کنیم فقط برای رضای خدا دعا کنیم نه جلب توجه و رضایت خلق خدا.
بامری ادامه داد: بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند کشور را در فضای مجازی به گونه ای معرفی کنند که فضا متشنج باشد اما مردم ایران آگاه و فهیم هستند و فریب نخواهند خورد.
وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه 13 دی ماه سالروز شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به دست دشمنان نظام اسلامی است، گفت: حاج قاسم دوست اهل بیت و نمونه اخلاص بود. شجاعت و جوانمردی
بامری خاطرنشان کرد: شهادت این سردار بزرگ را هرگز فراموش نمی کنیم و انتقام خون او را می گیریم.
وی اذعان داشت: روز پنجشنبه شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) است، حضرت فاطمه (س) الگوی عفت برای همه مادران کشورمان است.
خط شهید حاج قاسم سلیمانی خط امام حسین (ع) بود.
حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر نیز در نماز جمعه این شهرستان گفت: با شهادت این قهرمان منطقه را ترک کنید.
وی افزود: همه مسئولان باید بدانند که شهادت سردار شهید سلیمانی یک مکتب است و امت اسلامی مصمم به ادامه راه شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستند و خروج آمریکا از منطقه را تنها راه می دانند. قصاص این دو شهید.
امام جمعه ایرانشهر گفت: شهید سلیمانی سرباز گمنامی بود که جز عمل خود چیزی نمی دانست و سربازی بود که به دور از هر گونه اختلاف، مسئولیت دینی و اخلاقی خود را در دفاع از مظلوم احساس می کرد.
وی گفت: سردار سلیمانی مردی بود که علاوه بر ابعاد اسلامی، عرفانی، اعتقادی و روابط تنگاتنگ و توکلی که به خدا داشت و به دلیل همین توکل و اینکه جز از خدا نمی ترسید، از بینش و بصیرت بالایی برخوردار بود. برای پیش بینی وقایع و شناخت نقشه های دشمن. و مبادله و خنثی کردن این پروژه ها بود.
این خطیب جمعه گفت: 24 دی ماه روز گزینش است و هرکس به جایی می رسد باید به این موضوع و نکته مهم آن رسیدگی شود و این مناسبت برای همه دست اندرکاران مبارک باشد.
وی افزود: روز پنجشنبه شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) است و این بانوی بزرگوار الگوی عفت برای همه مادران مسلمان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید