حاج قاسم در خط مقدم مقاومت، نگاه اهل سنت به شیعیان و انقلاب را تغییر داد

ساعت: 22:16
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795943

سردار حسین معروفی گفت: شهید پرجعفری به همراه حاج قاسم در جبهه مقاومت به دستور امام خود نگاه اهل سنت را نسبت به شیعیان و انقلاب اسلامی تغییر داد؛ در حالی که این شهید بزرگواری به عنوان امام زمان (عج) در جریان است. اگر نگاه شهدا را درست تبیین کنیم، شهدا همیشه زنده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; شامگاه سه شنبه ششم آذرماه دومین یادواره شهید حاج حسین پورجعفری با حضور خانواده شهید پرجعفری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سردار حسین معروفی با تجلیل از صبر خانواده شهید پورجعفری گفت: همسر و فرزندان این شهید عزیز 21 سال در جبهه مقاومت همسر و پدرش را شهید می دیدند. در هر سفر منتظر بازگشت او نبودند. زهرا علیهاالسلام در کنار این سرباز ولایت ایستاد.

مجلس شهدا مجلس پایان نیست، مجلس فتوحات نظام اسلامی است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با ارزیابی از برگزاری چنین مراسمی، تاکید کرد: مجلس شهدا یک مجلس ختم نیست، بلکه در واقع مجمع فتوحات نظام اسلامی است؛ این مجلس در حال برگزاری است. یعنی تمام عزت و خویشتنداری ما متعلق به این شهداست. اوج نیکی این نوع شهادت بالاتر از این سعادت است و نیست.

وی ادامه داد: باید بتوانیم شورای شهدا را از یک یادمان به مسیر تبدیل کنیم، یعنی راه و فرهنگ آنها را ارتقا دهیم. این مصونیت است.

سردار معروفی ضمن برشمردن برخی از ویژگی های شهید حاج حسین پورجعفری تصریح کرد: 5 ویژگی و گذشت مجاهدان در راه خدا. در وجود این شهید نهادینه شد که مجاهد در راه خدا شد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: بخشش گناه، آمرزش دنیا، بخشش عزیزان، گذشت عزت و در نهایت ایثار جان از شاخصه های شهید پورجعفری بود و این نوع شهادت ثواب حدود 38 سال است. سالهای جهاد مستمر او از جنگ تا این جبهه مقاومت بود.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل، ولایتمداری و صبر از ویژگی های سردار شهید پورجعفری است، بیان کرد: او می تواند بندگی خدا را در وجود او ببیند; همچنین صبر و گفتار نیکو و حفظ اسرار و تکریم از ویژگی های این مجاهد در راه خدا بود.

شهید پورجعفری جان و روح حاج قاسم بود

سردار حسین معروفی ادامه داد: حاج حسین پور جعفری روح و جان حاج قاسم، چشم و گوش حاج قاسم بود و این همراهی تا آخرین نفس دوام آورد. خدا او را دوست داشت که در رکاب فرماندهش شهید شد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تاکید کرد: باید دوستی عملی برای خدا، اهل بیت، انقلاب و ملت ایران را از حسین پورجعفری بیاموزیم. او از اعضای مکتب صداقت، اخلاص، ایمان عملی، توکل، توسل، استقامت، مجاهدت، صداقت، عفت و حیثیت بود.

حاج قاسم در خط مقدم مقاومت، نگاه اهل سنت به شیعیان و انقلاب را تغییر داد

وی بیان می کند: شهید پرجعفری به همراه حاج قاسم در جبهه مقاومت به دستور امام خود نگاه اهل سنت را نسبت به شیعیان و انقلاب اسلامی تغییر داد. اگر نگاه شهدا را درست تبیین کنیم، شهدا همیشه زنده هستند.

سردار معروفی گفت: اگر نظام ولایی و سیاسی شهدا را به خوبی تبیین کنیم راه را گم نمی کنیم و در زمین دشمن آشوب بازی نمی کنیم.

اگر حکم سرپرستی را اجرا می کردیم اقتصاد بیمار نداشتیم

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با تاکید بر لزوم اجرای تصمیم ولی فقیه و امام جماعت، خاطرنشان کرد: اگر تصمیم ولی امر را اجرا می کردیم امروز اقتصاد بیمار نداشتیم. امام ما راه را به ما نشان داد، اما ما به سمت راست نرفتیم.

همچنین در ابتدای این مراسم رضا اسماعیل کاه مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کاشی ضمن خیرمقدم به حضار به بیان برنامه های نخبگان بسیج دانش آموزی استان در سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور مدعوین پرداخت. از جبهه مقاومت

حجت الاسلام حمزه مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: حاج کاسم شهید پورجعفری نیز در بسیاری از موفقیت ها شریک بوده است.

وی افزود: نباید از سد حاج قاسم الاسرار غافل شویم و برگزاری برنامه هایی در بزرگداشت شهید پورجعفری ضروری است.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی امروز و شهید پورجعفری امروز بسیار قویتر از سردار سلیمانی و سردار پرجعفری دیروز هستند.

حجت الاسلام حمزه تاکید کرد: دشمنان معتقد بودند اگر جنازه هایشان را بگیرند کار انجام می شود اما راه و راهی که این شهدا برای جوانان ایران و جهان اسلام رقم زدند ارزشمند است.

وی افزود: جوانان با ترس از اهداف حاج قاسم و یارانش می توانند کشور را بسازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید