حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی است/ ضرورت تبیین مکتب سلیمانی

ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921959

یک استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی است و باید بدانیم جامعه انقلاب اسلامی چه قابلیت هایی دارد که توانسته چنین شخصیتی را پرورش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نصرالله شفیعی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری مرصاد با تسلیت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم یکی از معجزات جامعه بشری است نه تنها در جمهوری اسلامی. ایران، اما و در سراسر جهان.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: باید بگوییم که سردار سلیمانی افسانه ای است نه اسطوره های کهن و خیالی، بلکه افسانه ای است که پیش از همه مردم زیست و در 63 سال زندگی خود خوش درخشید.

وی گفت: حال سوال این است که رمز موفقیت و درخشش او به عنوان شخصیتی بی نظیر در عالم چیست؟ به نظر من «اخلاص» او بود، برای خودش چیزی تعریف نکرده بود، رفتار و کردارش در زندگی برای خدا بود.

شفیعی افزود: حاج قاسم از اوایل انقلاب نبوغ نظامی داشت و با گروهک ها، با اشرار و ضد انقلابیون، تجزیه طلبان در جنگ تحمیلی و جنگ در جبهه مقاومت در سوریه، لبنان، عراق و یمن مبارزه کرد. و هر جا که حضور داشت نشان می داد که نبوغ نظامی فوق العاده ای دارد و گره های سخت نظامی به دست او حل می شد.

وی ادامه داد: او علاوه بر نبوغ نظامی، دارای روحیه جنگاوری بود، به این معنا که او مردی شجاع به تمام معنا بود. طبق روایاتی که زندگی حاج قاسم را روایت می کند، او در تمام خطوط مقدم جبهه حضور داشت و در همه موقعیت ها و هراسی نداشت، رهبری نیروها را بر عهده داشت و نقشه های دقیقی می کشید و دشمن را وادار به شکست می کرد. در حال انجام

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های حاج قاسم روحیه شهادت طلبی بود، او شهادت را دوست داشت، شاید به همان اندازه که نفس می کشید، به همان اندازه بدنبال شهادت بود و به همان قول معروفی که خودش می گفت. ، باید شهید شد تا شهید شد، عاشق شهادت بود و از هیچ چیز نمی ترسید.

وی با اشاره به قلب لطیف و ملکوتی حاج قاسم گفت: یکی دیگر از ویژگی های حاج قاسم ارادت و دلبستگی به اهل بیت (علیهم السلام) بود که هرگاه نام امام حسین علیه السلام برده می شد قلبش می آمد. بشکند و اشک از چشمانش جاری شود.

شفیعی گفت: ولایتمداری از دیگر ویژگی های حاج قاسم بود، یکی از رموز موفقیت ایشان این بود که تابعیت مطلقه تحت ولایت فقیه داشت، امام (ره) و مقام رهبری را به خوبی می شناخت.

وی خاطرنشان کرد: معنویت حاج قاسم در نوع خود بی نظیر بود، حاج قاسم مردی خودپرور بود. ناله های او در نماز شب نشانه معنویت و فداکاری او بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حاج قاسم شخصیتی فراملیتی است، گفت: وی به عنوان فرمانده سپاه قدس در نقش یک افسر برجسته نظامی بین المللی ایفای نقش می کرد و در دیدار با سران جامعه مطالبات خود را از خود و ملت بیان می کرد. و این منجر به پذیرش شد.

وی با اشاره به شخصیت خستگی ناپذیر حاج قاسم گفت: زمان برایش مهم نبود، ایثارگر بود، روحیه انقلابی داشت و در همه بحران ها حضور داشت.

شفیعی «اعتدال و دوری از افراط و تفریط» را از دیگر ویژگی های حاج قاسم برشمرد و خاطرنشان کرد: حاج قاسم خود را فرزند ملت ایران می دانست، خود را خارج از جناح های سیاسی می دانست، نگرش فراجناحی داشت، معتقد بود مردم ایران. یک خانواده بودند

وی همچنین به مهربانی و نیکی حاج قاسم اشاره کرد و گفت: مهربانی، سادگی، صفا، دوری از تجمل دنیوی و زرق و برق از دیگر ویژگی های حاج قاسم بود. او پدری مهربان برای یتیمان و فرزندان شهدا بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وابستگی به دنیا در دایره لغات حاج قاسم نبود، تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری مدال شجاعت و افتخار را به ایشان دادند فرمودند: همه اینها دنیوی است! دعا کن روزی مدال آخرتم را از خدا بگیرم.

وی با بیان اینکه آرامش و آرامش وی در میان بحران ها و حوادث نادر بود، گفت: حاج قاسم به خوبی از پس شرایط سخت و بحرانی برآمد و بر مشکلات فائق آمد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی است و اگر بخواهیم عظمت انقلاب اسلامی را درک کنیم باید بدانیم که انقلاب اسلامی از چنان ظرفیتی برخوردار است که توانسته چنین شخصیتی را پرورش دهد که می تواند الگویی برای همه اقشار و نماینده جامعه جهانی باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید ویژگی های مهم شخصیت ایشان را از زندگی پربرکتش استخراج و به نسل جوان ارائه کنیم، یادآور شد: با توجه به اینکه سردار سلیمانی دارای مسئولیت های اجتماعی بود اما هیچگاه از خانواده خود غافل نبود، روابط عمیق و صمیمانه با ایشان صاحب فرزند شد. اقوام، در اداره خانواده نمونه انسان کاملی بود و در عین حال توجه و مهربانی با پدر و مادر را فراموش نمی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید