حتی بهترین مربی دنیا هم نمی تواند با این تیم کاری بکند

حتی بهترین مربی دنیا هم نمی تواند با این تیم کاری بکند

جلال چراغپور با بیان اینکه حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت دو دیدار تدارکاتی برای تیم ملی در فیفا آینده تدارک دیده شده است که اسامی این تیم ها در روزهای آینده اعلام خواهد شد، گفت: پنجره باز است و منتظرند رقیبی برای تیم ملی پیدا کنند. در آن زمان عملکرد حریف اسکوچیچ را خواهیم دید و همچنان در یک کوچه گیر کرده ایم. بازی های سخت زیادی در انتظار تیم ملی خواهد بود و امیدوارم در جام جهانی 2022 قطر شاهد فاجعه ای نباشیم به خصوص در بازی با انگلیس. در کرنرها و ضربات آزاد بازیکنان ورزیده ای که این حریف اروپایی دارد به راحتی می توانند از مدافعان ما پیشی بگیرند و ما تمرینات لازم برای مقابله با این تاکتیک کاربردی انگلیسی را نداریم و برنامه ای برای مقابله با آن نداریم.

وی ادامه داد: انگلیس و ولز ضمن برگزاری دیدارهای تدارکاتی در لیگ ملت ها نیز در حال بررسی تاکتیک ها هستند. آنها ارزیابی خود را انجام دادند و ما نباید کوچکترین توجهی به نتایجی که آنها کسب می کنند داشته باشیم، زیرا برنامه این دو تیم تضمین قدرت واقعی در قطر است. در تیم ملی ایران برنامه ها منسجم نیست و اهدافی که برای آینده باید در نظر بگیریم کاملا نامشخص است. با کلی گویی و به موقع پیش می رویم. وقتی سایز کوچکتر می شود نباید انتظار بیشتری داشته باشید. تبریک به عوامل مدیریتی فدراسیون فوتبال که با این شکل از برنامه ریزی راه جدیدی را به دنیا نشان دادند. سبک جدیدی که ایجاد شده قطعا در جام جهانی جواب می دهد و تیم های گروه B به مصاف حریفی می روند که نمی تواند آنها را به چالش بکشد. جام جهانی را اصلا جدی نگرفته ایم و نباید انتظار داشته باشیم که مقابل تیم های رقیب گروه B عملکرد فوق العاده ای داشته باشیم، عملکرد فدراسیون فوتبال خسته کننده نیست.

کارشناس فوتبال وارد با بیان اینکه آمریکا دو بازی تدارکاتی را با ژاپن و عربستان در فیفا بعدی تدارک دیده است، گفت: انتخاب بسیار دقیقی از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا انجام شد زیرا ترکیب ژاپن و عربستان عربستان دقیقاً شکل ایرانی است ایران دارای تفاوت های نژادی زیادی است و بازیکنان تیم ملی کشورمان یکسان بازی نمی کنند و فرم فوتبال عربستان با فیزیک بدنی بیشتر نسبت به ایران کندتر است که در برخی موارد ارقامی نزدیک به ایران دارد. تعدادی از بازیکنان ایرانی ژاپن نیز مانند برخی از بازیکنان اسکوچیچ فوتبالی سریع، تیز، چابک و نامنظم دارد. بازی با این دو تیم آسیایی به سرمربی تیم ملی آمریکا شناخت خوبی می دهد. تا بتواند بازیکنانش را برای آن روز آماده کند، از سوی دیگر، بازیکنان آمریکایی نیز درک کامل تری از بازی حریف خود دارند تا زمانی که ما یک مسابقه با تیمی که مانند آمریکا بازی می کند آماده کنیم.

چراغپور درباره بحث جایگزینی دراگان اسکوچیچ توسط تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: ما عادت کرده ایم به جای حل مشکل صورت را پاک کنیم. با توجه به شرایط مالی فدراسیون امکان حذف اسکوچیچ وجود ندارد. در واقع آنقدر قوی نیستند که با او خداحافظی کنند و اگر او چنین قدرتی داشت شاهد جدایی سرمربی کروات بودیم. تنها یک راه برای متقاعد کردن اسکوچیچ برای موافقت با جدایی وجود دارد. این هرگز اتفاق نمی افتد، زیرا هرکسی که چگونه تمرین کند، فرصت حضور در جام جهانی را از دست نخواهد داد. البته با جدایی اسکوچیچ و آمدن گزینه دیگری جای تعجبی نمی بینیم چرا که تدارکاتی که نباید برای تیم ملی و سرمربی برتر جهان انجام شود نمی تواند بازیکنانش را برای رویارویی با حریفان سرشناس آماده کند. . در مسابقات معتبر قطر امیدوارم جام جهانی آبرومندانه شود و نتایج تاریخی به نفع رقبا نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید