حمایت جدی شبکه بانکی از محصولات صادرات محور


ساعت: 22:08
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840064

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به لزوم تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و هدفمندی صحیح وام های بانکی به حوزه تولیدی گفت: اولویت حمایت قوی شبکه بانکی از تولید صادرات محور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صلاح آبادی روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: و این اشتغالزایی است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح برای جراحی اقتصاد کشور اجتناب ناپذیر است، گفت: تبیین این اقدام مهم دولت برای مبارزه با قاچاق کالا برای مردم ضروری است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر حضور جدی شبکه بانکی در صحنه اقتصادی استان ها افزایش یافته و بانک مرکزی با شدت و جدیت این رویه را دنبال می کند.

صالح آبادی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام بانکی کشور ادامه داد: این طرح شامل اصلاح روابط دولت با بانک مرکزی و بانک ها، اصلاح روابط بانک مرکزی با بانک ها و اصلاح روابط بانک ها با مشتریان و بانک مرکزی است. اصلاح این روابط به طور جدی دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با انتقاد از سهم اندک استان از درآمدهای مالیاتی برخی شرکت های خصوصی مستقر در استان، خواستار افزایش حدود و اختیارات بانک های استانی شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم افزود: وجوه بانکی منابع استانی را جذب می کند اما در اختیار مرکز قرار می دهد که این موضوع باعث کاهش منابع استان و در نتیجه کاهش اعتبار بانک ها می شود.

وی با بیان اینکه بانکداری اسلامی در نظام جمهوری اسلامی نیز یکی از دغدغه های مردم و تولیدکنندگان است، گفت: در این راستا تشکیل شورای قضایی گام مهمی برای تحقق این مهم است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به برنامه دولت برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، ادامه داد: ترجیح خود را توضیح دهید، قطعاً متوجه می شوند که این عملیات اقتصادی به نفع آنهاست و با جلوگیری از قاچاق کالا، تولید کشور می شود. رشد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید