حمله به ژست آغاز شد. پیشکسوت استقلال به سیم آخر زد

حمله به ژست آغاز شد.  پیشکسوت استقلال به سیم آخر زد

ادموند اختر مهاجم سابق استقلال با انتقاد از عملکرد این مهاجم خارجی، از تساوی استقلال و زمان اضافه شده سرمربی لیگ برتر در دیدار رفت انتقاد کرد.
استقلال مقابل نساجی را چگونه ارزیابی کردی؟

از قبل مشخص بود که بازی سختی در انتظار استقلال است. من این را پیش بینی کردم و حتی گفتم اگر استقلال در این دیدار پیروز شود 80 درصد به قهرمانی نزدیک می شود.

تو چی میگفتی

چون نساجی یکی از تیم های خیلی خوب لیگ است که فوتبال بازی می کند. این تیمی نیست که ضد فوتبال بازی کند. استقلال باید در این بازی کیفیت خود را نشان می داد که البته بهتر از قبل بود. یعنی استقلال خوب بازی می کند. استقلالی ها اگرچه در این دیدار به تساوی رسیدند، اما نسبت به دیدار قبلی که بردند، فوتبال بهتری ارائه کردند. در مجموع استقلال از آخرین برد 1-0 خود در بازی مقابل نساجی فوتبال بهتری ارائه کرده است. اما همانطور که قبلا گفتم فوتبال زیبا معرفی نشده است و این بازی زیبا فقط تا فردا به یادگار خواهد ماند. اما دو امتیاز از دست رفته می تواند در آینده برای استقلال مشکل ساز باشد.

تیم مقابل را چطور دیدی؟

به نظر من علیرضا حقیقی روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و توانست موقعیت های خطرناکی را از بازیکنان استقلال بگیرد. اما در این بین عملکرد رودی زستد واقعا ناامید کننده بود.

شما قبلا منتقد این مهاجم بوده اید. می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

بارها گفته شده که ملاک حضور مهاجم خارجی در تیم های ایرانی گلزنی است وگرنه چه مهاجم خارجی می آوریم؟ هنر تهاجمی چیزی جز این نیست. توقع رودی زاستد در هفته بیستم این نیست که در 16 بازی فقط دو گل زده که یکی از آنها پنالتی است! تا امروز می گفتند زمان می خواهد تا با شرایط لیگ ایران آشنا شود! چقدر به او فرصت می دهیم؟ فصل تمام شد!

اما آیا این بازیکن به عنوان مهاجم سابق لیگ برتر انگلیس به ایران آمد؟

اصلا مهم نیست! اگر این بازیکن در لیگ برتر انگلیس می درخشید و هنوز هم می توانست اینقدر بالا باشد، چرا به ایران آمد؟ او حتی در یونان تحت تعقیب نبود! جایی که لیگ ضعیفی وجود دارد. مهم نیست او هم برای استقلال زحمت می کشد و بازی می کند اما ما با ژست بازی عملا دو بازیکن را حذف می کنیم.

تو چی میگفتی

اول اینکه هر بازی گل نمی زند و فشار روی او بیشتر می شود و از طرفی هم یکی مثل امیرارسلان مطهری که ما حق بازی را از او می گیریم. استقلال دو بازیکن را همزمان از دست می دهد. زستد بازیکن توانمندی است اما حالا که نتوانسته خود را با شرایط استقلال تطبیق دهد، می تواند دو سه بازی بماند تا انگیزه بیشتری پیدا کند و بازگشت خود را به تیم نشان دهد. هیچ اتفاقی نمی افتد

با توجه به درخشش مطهری در روزهایی که برای استقلال بازی می کرد، چرا در ترکیب اصلی برای این تیم بازی نمی کند؟

ما در کنار تیم نیستیم و فکر سرمربی را نمی دانیم اما من به عنوان یک پیشکسوت و هوادار به وضوح می بینم که استقلال عملا با دستان خود دو بازیکنش را از چرخه مسابقه خارج کرد. این خطا باید در اسرع وقت متوقف شود.

دیدگاهتان را بنویسید