حوزه های علمیه مرکز اصلی آموزش و تولید فکر هستند


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909989

آیت الله اعرافی گفت: حوزه به عنوان مرکز بزرگ تربیت و تولید فکر باید مورد توجه همگان باشد و اولویت اول تربیت نیرو باید تولید فکر برای اعتلای جامعه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در اجتماع ائمه جماعات لرستان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار داشت: لرستان استانی تاریخی است، مردمانی غیور و پایبند به ارزش های اسلامی داشته است. تاریخ، اینجا استانی در قلب کشور است، در گذشته این استان بزرگانی از این استان برخاستند که این استان را روشنگری کردند و مردم را هدایت کردند و در ایران و جهان زبانزد بودند.

وی افزود: با وجود موانع و مشکلات فراوان و نبود امکانات کافی و لازم، تلاش ها و مشکلاتی صورت گرفت تا گام بلندی در توسعه منطقه برداشته شود.

مدیر حوزه های علمیه علیمه کشور تصریح کرد: حوزه های علمیه درخت روشنایی است که در طول تاریخ شکل گرفته و به طور مستمر ادامه داشته است و امروز این امانت در دست ماست که قدمت آن به سال های بسیار دور و یک روز از تاریخ آن می رسد. وقفه نمی بیند

آیت الله اعرافی تصریح کرد: حوزه و روحانیت یک نهاد مستمر است و در این سال ها همه جا مرکز بود، اما گسست نشد و این ماجرا به هم متصل است که نشان از اصالت و هویت تاریخی دارد که وجه مهمی در تاریخ حوزه های علمیه

وی بیان کرد: حوزه های علمیه در برهه های تاریخ همه علوم انسانی را در برگرفته است و تاریخ علم، فرهنگ، دانش و تمدن ریشه در این نهاد علمی و جایگاه حوزه های علمیه دارد.

وی تصریح کرد: سمینارهای معرفتی، اخلاقی و ادبی در بعد اجتماعی همدلی با مردم از نظر سیاسی تأثیر خوبی دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه به عنوان محور اصلی آموزش و تولید فکر باید مورد توجه همگان باشد و اولویت اول باید تربیت قدرت، تولید فکر برای ارتقا باشد. جامعه است و ریشه همه چیز داشتن روحانی پاک و بیدار است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: در این دوره بر اساس خدمات ارائه شده و الزامات رهبری و مقتضیات بدنه، شناسایی و تشخیص صورت گرفت که اقدام مهمی بود که برداشته شد و اکنون به طراحی و برنامه ریزی رسیده است. بر اساس این درخواست ها و ارزیابی ها، 15 سند راهبردی برای دهه های آینده تدوین شد.

وی افزود: باید در هر استان یک مرکز تخصصی پرواز وجود داشته باشد و قدرت به استان و حتی شهرستان داده شود و این یک طرح جامع است، طرح دیگر آموزش عملی و مهارت آموزی است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید