خسارت به سه خودروی آتش نشانی در قزوین در جریان اغتشاشات

وی افزود: هم اکنون 9 ایستگاه ثابت آتش نشانی و 2 ایستگاه موقت در خیابان امام و مجتمع گردشگری فدک در حال فعالیت هستند و با افتتاح ایستگاه آتش نشانی اندیس در هفته جاری تعداد ایستگاه های خدمات رسانی به 10 ایستگاه افزایش می یابد.

رئیس سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری قزوین گفت: بر اساس استانداردهای جهانی هر 50 هزار نفر جمعیت شهری نیازمند یک ایستگاه آتش نشانی هستند که این استاندارد در قزوین رعایت می شود.

انجام 2100 عملیات اطفای حریق در 6 ماهه اول سال

موسی خانی از انجام 2100 عملیات توسط سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین خبر داد و گفت: همچنین برنامه های مختلفی در حوزه های مختلف برای پیشگیری از حوادث، آموزش به شهروندان و پرسنل آتش نشانی و همچنین بازدید و صدور دستورالعمل به اماکن تجاری و مسکونی برای حفاظت از حریق در نظر گرفته شده است. سایر اقدامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا آموزش های لازم را به سطوح مختلف جامعه از مهدکودک گرفته تا محیط مدرسه و دانشگاه در این حوزه ارائه کنیم تا علاوه بر جذب نیروهای داوطلب آتش نشان، آموزش ها را در سطح شهرستان نهادینه کنیم و فرهنگ ایمنی را افزایش دهیم. .

خودروها و تجهیزات آتش نشانی قزوین در مواقع بحرانی جوابگو نیست

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اذعان داشت: با توجه به توسعه و وسعت شهرهای اطراف قزوین، صنعتی بودن این استان و قرار گرفتن آن در شاهراه مواصلاتی سایر استان ها، قطعا شاهد حوادث و حوادث بحرانی خواهیم بود، بنابراین خودروها و قزوین تجهیزات آتش نشانی پاسخگوی نیاز این سازمان نیست.

موصحانی افزود: بر اساس اطلاعیه مدیریت بحران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در سطح استان خدمات رسانی می کند. این احتمال وجود دارد که برخی از آتش نشانی های شهرهای همجوار از نظر نیروی انسانی و تجهیزات توان پاسخگویی به برخی حوادث را نداشته باشند لذا نیازمند بازنگری در تجهیزات و تجهیزات مدرن حمل و نقل هستند.

وی گفت: طبق استانداردهای جهانی میانگین زمان حضور آتش نشانان در محل حادثه شهری 3 تا 5 دقیقه است و خوشبختانه در 6 ماهه امسال این میزان برای قزوین 4 دقیقه و 53 ثانیه بوده است. شهر که در سطح استاندارد است.

کاهش 60 درصدی مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در قزوین در سال گذشته

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین با اشاره به کاهش 60 درصدی مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در قزوین در سال گذشته گفت: همه ساله قبل از شروع فصل سرما آموزش های ایمنی استفاده از وسایل گازسوز را در سطح شهر برگزار می کنیم. مساجد شهر

موصحانی تصریح کرد: استفاده از وسایل گازسوز مجاز، استخدام نیروی متخصص در سرویس وسایل گازسوز از مواردی است که شهروندان قزوینی باید رعایت کنند و استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد بدون دودکش هرگز توصیه نمی شود. .

وی ادامه داد: مهمترین اصل برای پیشگیری از بحران و حوادث؛ خوشبختانه سازمان شهرداری قزوین موفق به جذب 300 داوطلب فعال شد که از ظرفیت آنها در حوزه آموزشی استفاده می شود و در مواقع آتش سوزی و بحران نیز داوطلب عملیات خواهند شد.

موصحانی در پایان گفت: متاسفانه در اغتشاشات اخیر سه دستگاه خودروی آتش نشانی در حین انجام ماموریت و تردد در معابر شهری دچار خسارت جزئی شدند که میزان کل خسارت در حال بررسی است و خوشبختانه از نظر نیروی انسانی آسیبی به ما وارد نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید