داستان فتحی برای کودکان/ بی توجهی به هویت سازی حاج قاسم خیانت است.

ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797784

افتتاحیه مجموعه چهار جلدی «فردا می سازیم»؛

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، مجموعه داستان و کتاب رنگ آمیزی «فردا را می سازیم» با موضوع دستاوردها و پیشرفت های کشور در مشهد مقدس رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این مجموعه چهار جلدی شامل کتاب های «موشک من»، «به جای موشک کاغذی»، «سلام مامانم، این بالام» و «روبات خواهم ساخت»، انگیزه رشد و پیشرفت در نسل جدید و توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

در این مراسم که در حوزه کتاب در پارک ملت مشهد برگزار شد، دکتر عسگری نکا از اعضای هیات علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد به بیان «ظرفیت قهرمانانه سردار سلیمانی در آموزش و پرورش» و استاد رقیه پرداخت. فاضل درباره تاریخ پهلوانی و ترقی سخنرانی کردند. در حاشیه این مراسم برنامه قصه گویی و کاردستی پیرامون همین مجموعه کتاب کودک اجرا شد..

در ابتدای برنامه نرگس کاهانی مدیر تولید این مجموعه به روند ایده پردازی و تولید کتاب اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در زندگی مردم یکی از اهداف خانه است. تصمیم گرفتیم تا 9 ویژگی را در نظر بگیریم. بیایید این مجموعه را طبق راهنما تولید کنیم. با همه فراز و نشیب ها و طرد شدن جمعی از نویسندگان باتجربه و مخالفت با برخی از این حوزه ها در ادبیات کودک و نوجوان، ما نویسندگان جوان انجمن ادبی خانه نمایش دست به کار شدیم و با خودمان – اعتماد به نفس – غیرممکن کردیم..

در این مجموعه به پیشرفت ایران در صنعت موشکی، پهپاد، ربات و ماهواره پرداختیم تا کودک را با این دستاوردها آشنا کنیم. امیدواریم گامی در جهت خلق گذشته ای مفید برای آینده برداریم.

در ادامه این برنامه دکتر عسگری نکاح با اشاره به اهمیت قصه گویی برای کودک گفت: بهترین مکان برای کاشت بذر برای آینده ذهن کودک است. بنابراین، رویاهای کودک باید از ابتدای کودکی هدایت شود. روزی روزگاری، هنگام نوشتن داستان های علمی تخیلی درباره سفر با زیردریایی و رویای پرواز، هیچ کس تصور نمی کرد که این خیالات به حقیقت بپیوندد، اما سال ها بعد این اتفاق افتاد زیرا داستان ها روی رویاها و اهداف کودکان متمرکز بودند. علم و ایمان دو بال خوشبختی هستند. ما باید علم را کسب کنیم و به راه خود ایمان داشته باشیم.

دکتر عسگری نکاح با اشاره به لزوم ارائه قهرمانان واقعی در برابر قهرمانان قلابی گفت: اگر از ظرفیت برای ساختن هویت حاج قاسم و سایر شهدایمان استفاده نکنیم بی شک به خود، خانواده، ملت، به دنیا خیانت خواهیم کرد. و زندگی پس از مرگ

رقیه فاضل در بخشی دیگر از این برنامه به موضوع انتقام سخت اشاره کرد و گفت همانگونه که خداوند قصاص و انتقام را مایه حیات و تقوای خردمندان و متقیان در قرآن می داند پس چگونه باید انتقام سردار سلیمانی را گرفت. همراه با یادبودها و یادبودها برای انتقام خون آنها. یکی از مصادیق این انتقام، اخراج آمریکا از منطقه است. بنابراین هرکسی که دغدغه حفظ کار حاج قاسم را دارد باید همانطور که رهبری فرمودند برای پیشرفت ایران تلاش کند زیرا حضور آمریکا در منطقه به دلیل قدرت علمی، نظامی و نظامی، اقتصادی و تفرقه افکنی بین ملت‌ها است. نقاط قوت برای مقابله با آن، و این با اطمینان امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: هر قهرمانی یک اوج و یک آرمان، سیر زندگی و ادامه راه دارد. برتری شخصیت های واقعی بر شخصیت های قلابی وجود آنها و مسیر قهرمان شدن است که می تواند الگوی کاملی برای رشد و تکامل کودکان باشد. بنابراین برای رسیدن به قله آرمانی شهدا باید راه پیشرفت همه جانبه را طی کرد و با اطمینان راه سردار سلیمانی را ادامه داد. بنابراین بهترین شب برای رونمایی از این سریال، سالگرد شهادت سردار بود، سریالی که گویا داستان تسخیر یک کودک است و پرندگان در حوزه کودک برای تحقق آن تلاش زیادی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید