دشمنان از جامعیت سردار سلیمانی و ادامه راه این شهید هراس دارند

ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794374

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به دنبال اقتدار ایران اسلامی در همه عرصه ها بود، گفت: دشمنان از جامعیت سردار سلیمانی و ادامه راه او هراس دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد ملک زاده عضو انجمن تحقیقات سیاسی حوزه علمیه کوم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا وی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت سردار دلا حاج قاسم سلیمانی گفت: در میدان نبرد در همه عرصه های زندگی اعم از فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی.
وی ادامه داد: این فراگیر بودن شخصیت او باعث شد که دشمنانش با شنیدن نامش به عظمت او پرستش کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: فرمانده سابق مرکز عملیات ویژه ارتش تروریستی آمریکا در عراق در سیاست خارجی می گوید سلیمانی هم مورد احترام متحدان و هم دشمنانش است و حتی می گوید بسیاری از رهبران نظامی و اطلاعاتی آمریکا می خواستند جانشین قاسم شوند. سلیمانی: فرمانده قدس ایران باشید و این ویژگی استکبار جهانی را به وحشت انداخت.
وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی به گفته دوست و دشمن خود مردی با اخلاق و تواضع، توکل بر خدا، عواطف و احساسات متعالی و مطیع ولایت بود.
حجت الاسلام ملک زاده گفت: در مدرسه سلیمانی راهبرد جذب حداکثری مشهود بود. خدمت به مردم و حمایت از مستضعفان را وظیفه خود می دانست و همه مردم را از هر نظر و سلیقه ای جز ظالمان و مستکبران و منشاء فساد زمین دوست می داشت. ایشان در واقع یکی از مصادیق بارز و عملی کلام امام علی (ع) بود که «ما للمظلوم عدو و لمظلوم عدو».
وی گفت: شهید سلیمانی بی شک نمونه بارز تحصیلکردگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود و جانشین وی ولی فقیه بود که شیطان بزرگ را در شکست جنایتکاران آمریکایی در منطقه شکست داد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: جرم ایشان دفاع از مظلومان و مظلومان منطقه در برابر مزدوران استکبار جهانی و استواری تا آخرین لحظه در مبارزه با تروریست های به خاک و خون کشیده غرب و متجاوزان بود. علیه امت اسلامی».
وی افزود: این شهید گرانقدر با پیروی از مقام معظم رهبری بر افزایش اقتدار ایران در همه عرصه ها تاکید دارد و معتقد است هر چند افزایش اقتدار نظامی یکی از مهم ترین جلوه های اقتدار ایران است، اما نباید موجب افزایش اقتدار در سایر عرصه های اجتماعی شود. فرهنگی، اقتصادی و علمی و فناوری و … نیز آگاه نیست.
حجت الاسلام ملک زاده تاکید کرد: وی اقتدار همه جانبه و متوازن ایران را در شرایط کنونی می داند و دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم می داند. به همین دلیل علاوه بر خط مقدم دفاع، در سایر عرصه های اجتماعی و فرهنگی نیز در خط مقدم حضور فعال داشت.
وی افزود: زمانی که بحران داعش به منطقه سرایت کرده است، در بحبوحه حضور در صحنه نظامی و ارائه آموزش های دفاعی لازم در سوریه و عراق برای مقابله با داعش، هیچ گاه از عرصه های فرهنگی و هنری غافل نمی شود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: او در آن روزها گاهی روی صحنه فیلم «بهوه شام» حاضر می شد و نحوه ساخت این فیلم را تماشا می کرد تا قبل از پایان کار داعش به موقع و آماده پخش شود. بنابراین او ارتباط نزدیکی با سازندگان «پایتخت 5» داشت و جزییات این سریال را با محوریت داعش کارگردانی می‌کرد و علاقه داشت که چه تصاویری از داعش از تلویزیون پخش می‌شود تا چهره واقعی و میزان وحشیگری مشخص شود. .
وی گفت: به دلیل این جامعیت سردار سلیمانی، پس از شهادتش، دریای عزاداری ملت ایران و دیگر ملت‌های سوریه، عراق، لبنان و سایر مناطق به راه افتاده و خواهان انتقام است. انتقامی که دشمن را به وحشت می اندازد و همچنان او را به وحشت می اندازد. چون می داند راه شهید سلیمانی ادامه دارد و انتقام همچنان باقی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید