دشمنان با ایجاد نارضایتی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و کارکنان نظام هستند.


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907295

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز دشمنان در این عرصه با ایجاد نارضایتی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و کارکنان نظام هستند و با اخلال در ارائه خدمات دولتی اهداف خود را دنبال می کنند. تنها راه مقابله با آنها توسل به سیاست های دفاعی ناکارآمد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی پیش از برگزاری کنوانسیون ملی پدافند غیرعامل با بیان اینکه کشورمان در موقعیت بسیار حساس ژئوپلیتیکی و در منطقه ای منحصر به فرد قرار دارد، اظهار داشت: جاذبه های این منطقه توجه مردم را به خود جلب می کند. علاقه بازیگران سیاسی از جمله طمع استکبار جهانی به این منطقه موجب جذب منابع غنی شد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تأثیرات عظیمی در معادلات جهانی و منطقه ای ایجاد کرده و منافع دنیای غرب و استکبار جهانی را تحت الشعاع قرار داده است. در نتیجه توطئه ها و قیام ها در دوران گذار چهار دهه انقلاب اسلامی شکل گرفت و گاه شدت گرفت.

نصیرزاده یادآور شد: در دهه اول انقلاب استکبار جهانی ملت ایران ما را با جنگ تحمیلی مواجه کرد و در دهه دوم انقلاب با ایجاد یک وضعیت چند قطبی در کشور و در دهه سوم، دشمن سعی کرد با رمز تقلب در انتخابات، نهضت را مهار و متوقف کند، تمدن انقلاب اسلامی بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: استکبار جهانی دهه چهارم انقلاب تحولات بسیاری در تهدیدها در بستر فناوری ایجاد کرد که امروز با تهدیدات تلفیقی و شناختی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با روی کارآمدن دولت جدید، شتاب پیشرفت در کشور آغاز شده و در نتیجه امید در بین مردم زنده شده است. عملیات اقتصادی انجام شد و راه روشنی بین مردم گشوده شد و بر اساس منطق سیاست های بین المللی، جهانی و منطقه ای کشورمان به عضویت سازمان های مهم درآمد و نقش یک مشارکت کننده موثر در معادلات بین المللی و بین المللی را ایفا کرد. جلساتی که به مذاق دشمنان خوش نیامد.

نصیرزاده گفت: استکبار جهانی همزمان با موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و لبنان دچار عقب‌نشینی‌های متعدد شد و به همین دلیل جنگ‌های شناختی و ترکیبی را علیه ملت ایران به راه انداخت.

وی با اشاره به تهدیدات شناختی و ترکیبی دشمنان گفت: امروز زندگی ما به گونه ای شده است که دائماً در حال جنگ هستیم و خانواده ها و بخش های مختلف جامعه امروز ما به نوعی جنگی شناختی و یکپارچه ایجاد شده توسط دشمنان است. دشمنان

نایب رئیس ستاد مشترک ارتش تاکید کرد: آفندها منفعل و ناشناخته شده اند و این تهدیدات تهاجمی به یک بستر فناوری تبدیل شده که نیازمند حفاظت است. امروزه تنها راه مقابله با این جنگ ها اجرای سیاست های پدافند غیرعامل است.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های این جنگ ها مواجهه روزمره با تهدیدات مختلف است که امروز دشمنان در این حوزه با ایجاد نارضایتی و پیگیری اهداف خود با اخلال در حکومت به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و کارکنان نظام هستند. خدمات و تنها راه مقابله با آنها توسل به سیاست های پدافند غیرعامل است.

وی افزود: در جنگ سنگین، اگر قدرتمان را از دست بدهیم، در واقع یکی از ما به شهادت می رسد که بالاترین درجه معنوی است. در حالی که در این نبرد پیچیده شناختی، هر مجروح در واقع به تعداد دشمن اضافه می شود. امروزه وظیفه سازمان پدافند غیرعامل پیشگیری و ایجاد مصونیت است و اگر نتیجه ندهد باید آسیب ها را کاهش دهد و پایداری را ادامه دهد و در این راستا یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگ سازی است. نقش رادیو و تلویزیون در این زمینه چشمگیر و قابل توجه است.

نصیرزاده تاکید کرد: پدافند غیرعامل فقط مختص ادارات نظامی نیست و باید به همه نهادها و سازمان ها سرایت کرده و نظارت جدی شود. در اینترنت و شبکه های اجتماعی امروزی، دشمن در خانه و درک و رفتار ما نفوذ می کند. به همین دلیل است که باید با قوانین تکلیفی در این زمینه عمل کنیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز یکی از راه های قدرتمند شدن، ارتقاء در حوزه پدافند غیرعامل و جدی گرفتن تهدیدات در این حوزه است. دشمن را نباید خیلی قوی یا خیلی ضعیف دانست. ما نباید از دشمن هراسی داشته باشیم، در عین حال باید تلاش کنیم به حرکت جدی در این عرصه ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید