دشمن به هدف خود در کشتن سردار سلیمانی نرسید

ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798218

آیت الله حسینی گفت: دشمن از برکناری فیزیکی سردار سلیمانی به آنچه که می خواست نرسیده و شهادت وی موجب تضعیف دشمن شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سید مجتبی حسینی صبح امروز در نشست هم اندیشی نقش مجاهدت های حاج قاسم سلیمانی در توسعه منطقه ای که به میزبانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: قبل از شهادت سردار سلیمانی در عراق به تظاهرات و راهپیمایی می رفتیم. اما با شهادت او همه مردم عراق عزادار شدند و موج دشمنان در آن کشور از بین رفت.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی مستحق چنین شهادتی بود که یکی از منفورترین افراد دنیا مرتکب آن شد و البته نبود او برای ما که او را از دست دادیم ناراحت کننده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه تندتر از کافران انفاق در میان آنان، گفت: سردار سلیمانی بدون غرور و خضوع بود و خالصانه برای خدا عمل می کرد، اما همچنان در برابر دشمنان شجاعانه عمل می کرد.

حسینی افزود: در اغتشاشات سوریه به فکر مردم آن کشور بود و همزمان با جنگ با داعش به دنبال فراهم کردن امکانات و زیرساخت ها برای مردم آن کشور فارغ از دین و مذهب بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی توصیه کرد علیرغم حضور زنان و کودکان در کنار نیروهای متخاصم، طوری برنامه ریزی شود که فقط کسانی که در هرج و مرج هستند آسیب ببینند که این مصداق نصیحت خداوند به دشمنان است و آن زیرا او الگوی مقاومتی را نشان می دهد که اگرچه با دشمن جدی است، اما باید مصیبت مظلومان را نیز در نظر بگیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی های سپاه قدس نسبت به سایر نیروهای نظامی دنیا گفت: کشورهای استکباری ارتش خود را می فرستند تا تسلیم سایر ملت های مظلوم دنیا شوند و اگر هزاران نفر کشته شوند، کشته شوند. به همین دلیل و حضور یک تروریست در عزاداری یا جشن عروسی، همه حاضران کشته خواهند شد.

حسینی افزود: اما رویکرد سپاه قدس با آنها متفاوت است و آنها فارغ از هر دینی به دنبال نجات مظلومین دنیا هستند چرا که وظیفه انسانی و اسلامی ما حمایت از مظلوم است و این یک اصل انسانی است. حقوق. را می توان برجسته کرد.”

وی افزود: پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) با مردم مهربان بود و از این رو وظیفه ما در درگیری بین مسلمانان این است که آنها را دعوت و راهنمایی کنیم و از گل و لای بیرون بیاوریم و اگر ممکن نیست، چاره ای نیست جز جنگ در حالی که در مقابل داعش ایستادگی می کند.»

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زهرا(س) در مسائل ولایی قهرمان جبهه مقاومت و بصیرت و الگوی ما بودند و حضور این بانوی بزرگ در این برهه حساس و با بصیرت که صرف کردند چالش برانگیز بود. بقای اسلام در غیر این صورت چیزی از اسلام ناب باقی نمی ماند.

حسینی افزود: در دنیای سیاست اگر آدم بدشانس باشد یا از گروه کناره گیری می کند و خلوتی را انتخاب می کند یا به مقابله و مخالفت می پردازد. اما امام علی (ع) 25 سال با نظام موجود این کار را نکردند و کمک کردند و از جمع کنار نرفتند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در عین حال سعی می کرد خود را معرفی کند و حق را به حق خود نشان دهد تا تحقق حق همراه با حکمت، جاذبه، اقناع و پایان اختلاف، دنبال نزاع و درگیری نباشد. .

وی افزود: وحدتی که امام راحل به دنبال آن بودند، ریشه در نوع ائمه (ع) داشت که ضمن جلوگیری از سوء استفاده از اختلاف و درگیری توسط دشمنان، حرف حق را نیز می زدند. به همین دلیل است که ما با پیروی از این بزرگواران، ضمن بیان مواضع خود با منطق و اقناع، نباید مانند روش اهل بیت(ع) در ایجاد تضاد بکوشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید