دولت به طور جدی در مسیر اصلاح نظام بانکی قرار دارد


ساعت: 12:54
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885888

سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت با جدیت در مسیر اصلاح نظام بانکی قرار دارد و معتقد است باید از مسیر کمک به مردم و اجرای تسهیلات شروع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان سیل فارس اظهار داشت: امروز نزدیک به 20 مصوبه در جلسه دولت به تصویب رسید. وزیر اقتصاد به خوبی از سامانه ای که این روزها ارائه می شود گفت، این سامانه به سهامداران بورس اجازه می دهد تا بتوانند تسهیلات بانکی بگیرند. همه کسانی که در بورس حدود 50 میلیون نفر سهام دارند از این پس می توانند از سهام خود به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی افزود: دولت با جدیت در مسیر اصلاح نظام بانکی قرار دارد و از این مسیر برای کمک به مردم و واقعی شدن امداد شروع می کند. دولت در این راستا نظارت خواهد کرد و از بانک ها مطالبه خواهد کرد.

بهادری جهرمی یادآور شد: کمیته اجرایی مجلس به ایراداتی به آیین نامه قانون ارزشیابی معلمان که در جلسه امروز مطرح شد، برخورد کرد و برخی از این ایرادات با نظر معاونت حقوقی و سایر دستگاه های ذیربط اصلاح شد و برخی از اعتراضات همچنان نیاز به بحث بیشتر داشت که به کمیته فرستاده شد و پس از بحث در دادگاه ایالتی برای تایید برگشت.

سخنگوی دولت یادآور شد: تمامی مقررات نهایی شده و قابل اجرا است و انشاالله این رتبه بندی در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح دروار که فعلاً با مسیر بسیار خوبی از نظر داروهای بومی بدون افزایش پرداخت از جیب بیماران و مشتریان به داروخانه، کار خود را آغاز کرد. و البته در مورد داروهای تجویزی افزایش دستمزد در آن وجود نخواهد داشت.

سخنگوی دولت ادامه داد: این طرح به ما کمک می کند تا به سمت استفاده صحیح تر از داروها حرکت کنیم و سیستم بیمه ای ما را تقویت کرده و از تولیدکنندگان داروی کشور حمایت کرده و اصلاح اساسی در حوزه درمان و دارو به وجود خواهد آورد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: در این راستا وزارت بهداشت پیشنهاد کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی را با توضیحاتی ارائه کرده است تا به پیشرفت در این مسیر کمک کند.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید