دیپلماسی علمی فرصت های عظیمی را برای کشور فراهم می کند

وی افزود: میلیون ها دانشجو و معلم بین دانشگاه ها در سراسر جهان مبادله می شود که این امر برکات بسیاری را به همراه دارد و دیپلماسی علمی علاوه بر رشد علمی در کشورها و عملکرد خوب اقتصادی، موجب گسترش صلح، دوستی و درک متقابل بین ملت ها می شود. و این دیپلماسی علمی در ایران سابقه ای غنی و کهن دارد.

مدیرکل همکاری های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: قبل از تاسیس اتحادیه اروپا اتحادیه کشورهای اسلامی در منطقه ما وجود داشت و علمایی مانند مولانا از غرب به شرق رفتند. اسلام و تبادل علمی داشت.


ما تجربه دیپلماسی علمی در جهان اسلام داریم


حلاج منفد ادامه داد: ما در تاریخ خود دیپلماسی علمی و تبادل علم و دانش را در جهان اسلام تجربه کرده ایم. امید است با همت نسل جدید و سرافرازتر جهان اسلام شاهد اعیادی مانند امروز باشیم که دوستی و شناخت را به همراه دارد.

05a51157 2d7c 410e 82a1 612ad2f8fcce خبر خاکستری

وی اذعان داشت: در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تمام تلاش خود را می کنیم که جشنواره هایی مانند فرهنگ ملل را گسترش دهیم زیرا تحقق این مهم را در راستای وظیفه خود که دیپلماسی فرهنگی است می دانیم.

این مسئول بیان کرد: ما موظفیم با ارائه درست جایگاه ایران و فرهنگ ایرانی به دنیا، فرهنگ کشورهای دیگر را به ایران بیاوریم و به ایرانیان عرضه کنیم و آموزش های لازم را برای همراهی با همه دانشجویان و دانشگاه ها در این زمینه داریم.

حلاج منفرد یادآور شد: دو کمپین از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ایجاد دوستی و آشنایی با دانشجویان خارجی از ایران و بالعکس راه اندازی می کنیم.

وی در پایان گفت: اولین کمپین با عنوان «از کشورم بگو» ویژه دانشجویان خارجی است که در آن کشور به زبان فارسی به ایرانیان معرفی می شود. دومین کمپین «از ایران بگو» نام دارد که بستری را برای معرفی ایران از زبان دیگر دانشجویان فراهم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید