رئیسی: همسایگان ما می گویند ترجیح می دهند به جای اروپا برای خدمات پزشکی به ایران بیایند

رئیسی: همسایگان ما می گویند ترجیح می دهند به جای اروپا برای خدمات پزشکی به ایران بیایند

روز جدید رئیس جمهور تاکید کرد که خود همسایگان ما می گویند ترجیح می دهند به جای اروپا برای خدمات پزشکی به ایران بیایند. این یک سرمایه گذاری بزرگ است که باید به آن رسیدگی شود. باید به مطالبات و مشکلات جامعه پزشکی رسیدگی شود و از نظر آنها استفاده شود. رئیس جمهور افزود: تمامی تجهیزات اتاق عمل هم اکنون در ایران تولید می شود. در سفرم به تاجیکستان یک بسته اتاق عمل را که در آنجا تحقیق شده بود، هدیه گرفتم. این یکی از تمایزات کشور ماست

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در همایش ملی خدمت دائمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت و مدافعان حرم و تجلیل از کادر پزشکی و بهداشتی کشور، اظهار داشت: همه مردم در همه کشورهای دنیا نظامی محسوب می شوند. پرسنل، اما انواع مختلفی از خدمات وجود دارد. خدمتی با انگیزه سود، این دیدگاه مادی گرایانه است و منفعت خاصی در خدمت دارد. خدمت دیگر نوع دوستی و انسان دوستی است. در واقع نگاه انسان دوستانه و انسان دوستانه در این نوع خدمت وجود دارد و از سر دلسوزی انجام می شود.

وی ادامه داد: نوع سوم خدمت برای خداست و به خدمت ماندگاری و جاودانگی می بخشد. بنده به دست و زبان بنده نگاه می کند و به مکان اصلی نگاه می کند. شهید مطهری می فرمود باید بدانیم راه خدا از خلقت است و بدون رضایت خلقت چگونه می توان رضایت خداوند را به دست آورد؟ در این خدمت، اگر مردی مورد تقدیر قرار نگیرد، احساس تکلیف و محرومیت نمی کند، زیرا قلب خود را به مقام والا و قدرت و عنایت خاص خداوند سپرده است.

وی افزود: چگونه می توان فردی را که ماه ها به خانه نیامده و برای درمان بیماران کرونایی از خانواده اش جدا شده است، ارزیابی کرد؟ این خدمات قابل جبران نیست. چه پول و اضافه کاری می تواند این خدمات را جبران کند؟ مردم از این خدمات پرسنل بهداشتی تشکر و قدردانی می کنند. ما از صمیم قلب از کادر درمان تشکر می کنیم.

رئیس جمهور همچنین افزود: دولت از نظرات جامعه بهداشت و درمان استفاده می کند. مشورت با ما در تصمیم گیری سرمایه بزرگی برای دولت و مجلس است. چه خوب است که نظر پرسنل پزشکی و بهداشتی در تمامی طرح ها و لوایح حوزه درمان لحاظ شود. شنیدن نظرات دقیق و کارشناسی جامعه پزشکی خوب است. من به مشورت با جامعه پزشکی اعتقاد دارم و آن را به مجلس و همکاران در دولت توصیه می کنم.

وی با اشاره به لزوم توجه به ارتقای علم پزشکی در کشور گفت: نباید به پیشرفت علمی بسنده کنیم. البته ما موقعیت بسیار خوبی در منطقه داریم. بسیاری از شهرهای ما از جمله شیراز و اصفهان مرکز بهداشت هستند. کشورهای جهان تشخیص داده اند که ایران در زمینه پزشکی بهترین است. 90 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود. ما صادرکننده دارو هستیم. دانشگاه های علوم پزشکی نباید به این امر بسنده کنند و برای ارتقای جایگاه علم پزشکی تلاش کنند. جامعه پزشکی ثابت کرده است که ما می توانیم.

رئیسی افزود: راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی، جذب دانشجو و تربیت معلم بسیار خوب است، اما باید توجه داشت که باید زیرساخت های لازم ایجاد شود، کشور به پزشک و پرستار بیشتری نیاز دارد، اما امکانات و تجهیزات بیشتر است. مورد نیاز است. دولت نیز موظف به ایجاد زیرساخت ها دیده می شود. ایجاد زیرساخت ها از جمله دانشگاه های علوم پزشکی باید با کار کارشناسی همراه باشد، البته عدالت آموزشی نیز باید در نظر گرفته شود. ما بر افزایش دانشجویان، پرستاران و توسعه زیرساخت ها و آموزش پزشکان تمرکز می کنیم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: کار دانش بنیان یعنی پیوستن دانش به توانایی. تولید ما باید همراه با دانش و فناوری باشد تا ارزش افزوده ایجاد کند و زمینه افزایش تولید و صادرات را فراهم کند.

رئیس جمهور با توجه به اینکه جامعه پزشکی ما نیاز به تامین اعتبار دارد، تصریح کرد: پرستاران نگران تامین اعتبار نباشند. معیشت پرستاران باید تامین شود. پس از 15 سال تأخیر، وزیر بهداشت به دنبال اجرای وظیفه آخوندک بود. این کار در دولت انجام می شود و پرستاران شاهد تحقق آن خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: خود همسایگان ما می گویند ترجیح می دهند به جای اروپا برای خدمات پزشکی به ایران بیایند. این یک سرمایه گذاری بزرگ است که باید به آن رسیدگی شود. باید به مطالبات و مشکلات جامعه پزشکی رسیدگی شود و از نظر آنها استفاده شود.

رئیسی با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی به 6 میلیون از سه دهک پایین کار بزرگی بود، گفت: طرح ضروار کار بزرگی بود که اجرای آن نیازمند مراقبت است و باید پول داروخانه ها به موقع پرداخت شود.

رئیس جمهور افزود: تمامی تجهیزات اتاق عمل هم اکنون در ایران تولید می شود. در سفرم به تاجیکستان یک بسته اتاق عمل که در آنجا معاینه شد هدیه گرفتم. این یکی از تمایزات کشور ماست.

وی همچنین با اشاره به اینکه نقش دولت هدایت، حمایت و نظارت است، گفت: بخش خصوصی و تعاونی ها باید فعالیت خود را افزایش دهند. دولت مصمم است با تمام توان از آنها حمایت کند. حمایت ما هم حقوقی و هم مالی است. حمایت مالی باید توسط شرکت دانش بنیان انجام شود. تولید و بازاریابی را برای این شرکت ها فراهم کنید.

رئیسی در پایان از پرسنل اورژانس تقدیر کرد و گفت: پرسنل اورژانس مشکلاتی دارند از جمله تجهیزاتی که در حال رصد برای رفع مشکلاتشان هستیم.

رئیس جمهور در حاشیه این همایش از تعدادی از خانواده های شهدای سلامت و کادر درمانی و بهداشتی کشور نیز تجلیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید