رئیسی: گاز فقط در نقاط محدود قطع شد/ در مقطعی از ذخیره سازی گاز و نفت غفلت شد

رئیسی: گاز فقط در نقاط محدود قطع شد/ در مقطعی از ذخیره سازی گاز و نفت غفلت شد

رئیس جمهور گفت: بحث ذخیره سازی گاز و نفت یکی از موضوعات مهم به ویژه در شرایط بحرانی و غیرقابل پیش بینی است که متاسفانه در مقطعی مورد غفلت قرار گرفت و شرکت ذخیره سازی منحل شد.

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز یکشنبه (4 دی ماه) در حضوری غیرمنتظره در شرکت ملی گاز ضمن حضور در مرکز کنترل شبکه گاز کشور، در جریان آخرین وضعیت توزیع گاز در سراسر کشور و اقدامات انجام شده برای اطمینان از این موضوع قرار گرفت. پایداری این شبکه

وی سپس در جلسه تخصصی کارگروه تامین پایدار سوخت زمستانی شرکت کرد و از زحمات و تلاش های وزیر نفت و کارکنان شرکت ملی گاز که در مدیریت صحیح توزیع گاز زحمات زیادی کشیده اند قدردانی کرد. با توجه به شرایط اقلیمی خاص کشور.

رئیس جمهور مصرف صحیح گاز توسط مردم را از دیگر تلاش های مسئولان اداره گاز عنوان کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ سازی است و مسئولیت اصلی در این زمینه بر عهده رسانه ملی، رسانه است. اعضا و تریبون ها».

با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص آب و هوایی با تلاش کارکنان اداره گاز و البته تعهد و همکاری مردم قطعی گاز به صورت دسته جمعی نداشتیم اما در نقاط محدودی متاسفانه گاز مناسب نیست اما امروز مهم ترین کار رساندن سوخت به منازل مردم و سپس به واحدهای تجاری و اداری است.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت جدی مصرف و برخورد مناسب با مشترکان پرمصرف در بخش های مسکونی، تجاری و اداری، افزود: در موضوع مشترکان پرمصرف، نظارت بر مصرف سازمان های دولتی در اولویت بالاتری قرار دارد.

رئیس جمهور حضور و اقدام به موقع علاوه بر پیش بینی صحیح و اتخاذ سیاست های پیشگیرانه را از دیگر الزامات حکمرانی صحیح برشمرد و تصریح کرد: بحث ذخیره سازی گاز و نفت یکی از مهمترین مسائل به ویژه در شرایط بحرانی و غیرقابل پیش بینی است که متاسفانه در مقطعی مورد غفلت قرار گرفت و شرکت ذخیره سازی منحل شد. پس از پایان شرایط خاص فعلی، وزارت نفت باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید