ظرفیت ذخیره سازی محصولات کشاورزی محدود است


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809162

مانه و سملقان رئیس اداره تعاون روستایی گفت:

رمضانعلی اسدی با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره سازی محصولات کشاورزی مانه و سولقان محدود است و تنها دارای یک انبار 265 تنی است، گفت: به دلیل کمبود جا، بیشتر محصولات کشاورزی تولیدی به خارج از استان خراسان شمالی منتقل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رمضانعلی اسدی رئیس تعاون روستایی مانه و سملگان در گفت و گو با خبرنگار عصرترک از مانه و سملگان به فعالیت این تعاونی های فرعی اشاره کرد و گفت: در مانه و سملگان پس از پیروزی انقلاب اسلامی 24 روستایی. شرکت تعاونی ها به عنوان یک شرکت مجتمع به منظور حفظ خط تولید محصولات کشاورزی و دامداری با اقشار مختلف روستا تاسیس شد.

وی با بیان اینکه تشکل ها می توانند در 16 منطقه فعالیت کنند، گفت: با توجه به وسعت شهر امکان ایجاد سازمان جدید و صدور مجوز شرکت وجود دارد، اما کشاورزان یک منطقه باید درخواست جمعی بنویسند و سه نفر را اعزام کنند. معرفی عنوان نماینده ثبت شرکت.

رئیس اداره تعاون روستایی مانه و سملگان گفت: بر اساس موقعیت جغرافیایی مانه و سملگان، 75 درصد جمعیت این شهرستان روستایی هستند که به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری استان خراسان شمالی در تولیدات دامی شناخته می شوند. محصولات کشاورزی و باغی.”

وی افزود: 24 تشکل در قالب 22 تعاونی با 11 هزار و 300 عضو در شهرستان های مانه و سملگان در حوزه کشاورزی و دامپروری فعال هستند.

اسدی تامین 80 درصد نهاده ها و توزیع بین کشاورزان، توزیع 2874 تن کود شیمیایی و توزیع سه نوع گندم، کلزا و پنبه دانه را از جمله فعالیت های این گروه در سال جاری عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان مانه و سملگان یک شهر کشاورزی است بر اساس طرح های ترافیکی تمامی وسایل نقلیه موتوری باید پلاک گذاری شوند و تاکنون بیش از 1200 تراکتور ثبت نام شده است.

اسد همچنین از توزیع اقلام در بازار پاکستان برنج، شکر و مایعات و روغن جامد در محل تعاونی های روستایی در میان جامعه هدف و کم درآمد روستایی و همچنین توزیع سوخت روستایی خبر داد.

این مسئول با اشاره به مشکلات ساختمان های ضعیف از نظر ذخیره سازی محصولات کشاورزی در این شهرستان گفت: گفتنی است کشاورزان محصولات مازادی از جمله 290 تن گندم، 676 تن دانه روغنی کلزا، 140 تن انگور خریداری می کنند. از کشاورزان در حالی که مانه و سملقان تنها یک انبار 265 تنی دارد که به دلیل کمبود محصول بیشتر از استان آواره شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید