راه برخورد با زنان برهنه دستگیری آنها نیست، بلکه افزایش آگاهی است

راه برخورد با زنان برهنه دستگیری آنها نیست، بلکه افزایش آگاهی است

در بخشی از این گزارش تفصیلی، در خصوص تسامح جمهوری اسلامی ایران با برخی از زنان که پس از ناآرامی های اخیر بدون حجاب در اماکن عمومی و معابر عمومی تردد می کنند، آمده است:

برخی از تحلیلگران ایرانی حامی اصلاحات تخمین می زنند که حدود 2 میلیون نفر در تظاهرات شرکت کردند، اما حمیدرضا ترقی، سیاستمدار بانفوذ اصولگرا و از مقامات ارشد کمیته امداد امام خمینی، بزرگترین موسسه خیریه دولتی ایران، می گوید که ردیابی هواپیماهای بدون سرنشین است. تعداد “حدود 500 هزار نفر”. او بیشتر معترضان را «جوانیانی توصیف کرد که توسط (جریان‌سازی) شبکه‌های اجتماعی گمراه شده‌اند.

ترقی در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی چه درس هایی از اعتراضات گرفته است، سازش ناپذیر است و این سوال را مطرح می کند که «چرا جمهوری اسلامی؟ [ انبوه کسانی که چهل و چهارمین سالگرد انقلاب را جشن گرفتند] 2 تا 3 درصد جمعیت ایران را رها کرده و به آن توجه کنید؟

وی گفت: باید نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسیم، یکی از نقاط ضعف ما آزادسازی شبکه های اجتماعی بود که در دولت قبل اتفاق افتاد.
وی افزود: نظام آموزشی ما باید بتواند جوانان را مطابق با آرمان های انقلاب تربیت کند. جوانان ما باید تربیت اسلامی و میهنی بیشتری داشته باشند و پرچم ملی را دوست داشته باشند.»

سایر محافظه کاران برجسته نیز دیدگاه مشابهی دارند. حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، که بلندگوی اصولگرایان تندرو است، بین تشبیه «شورشیان» به تروریست ها و توصیف معترضان به عنوان «جوانان متوهم» تردید داشت.

وی از اینکه برخی زنان حجاب را کنار می گذارند ناراضی است و می گوید: این کار درست نیست، قانون شکنی می کنند… ممکن است کم کم متوجه این مشکل شوند اما راه مقابله با آنها دستگیری آنهاست. این مربوط به آنها نیست، بلکه افزایش آگاهی است… سال آینده، اگر به اینجا بیایید، این زنان برهنه را در خیابان نخواهید دید.»

وی افزود: زمانی که مردم اسلام را رها کنند، انقلاب تضعیف می شود و این غیر ممکن است.

شریعتمداری در خصوص حل اختلافات و امکان آشتی معترضان و حامیان دولت نیز معتقد است که «بحث بین دیدگاه های مختلف امری عادی است» اما مخالف این است که امتیازات قابل توجهی به معترضان و سکولارها داده شود.

وی در این خصوص می گوید: «اگر صحبت را ببندید جمهوری اسلامی با مشکل مواجه می شود اما همه [در نظام] آیا از اعتراضات حمایت کرد؟ خیر این کاملا طبیعی است که اتفاقی در خانواده بیفتد و سعی کنید بفهمید چه اتفاقی افتاده است. این بدان معنا نیست که ما در حال مصالحه در اصول هستیم.»

دیدگاهتان را بنویسید