رسانه ها باید در برابر جنگ ادراکی دشمن مسلح شوند

وی گفت: اولین رسانه در اسلام، حضور پیامبر اکرم (ص) بود که پس از دریافت پیام وحی، مردم را دور خود جمع می کرد و پیام وحی را ابلاغ می کرد و به همین دلیل می توان گفت: کسانی که امروز رسانه کار می کنند، راه پیامبر اکرم را در پیش گرفته اند.

مدرسی بیان کرد: امروزه رسانه ها نقش اصلی را در حاکمیت کلان ایفا می کنند زیرا فضاهای مجازی، سازمان های رسانه ای و رسانه ها می توانند جامعه را به سمت و سوی مطلوب هدایت کنند.

امام جمعه مرکز یزد ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از رسانه جنگ ترکیبی را آغاز کرده است بنابراین ما نیز باید رسانه های خود را تجهیز کنیم و در این جنگ بجنگیم.

وی با اشاره به جنگ شناختی و ادراکی که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود به آن اشاره کردند، افزودند: قرآن راهکارهای بسیاری برای مقابله با این جنگ دارد و این راهکارها در سوره هجرت تبیین شده است.

مدرسی تصریح می کند: قرآن تصریح می کند که امت اسلامی باید مواظب باشند که ذائقه شخصی آنان بر ذائقه پیامبر و امام و هدایت الهی جامعه حاکم نشود و این همان چیزی است که دشمن می خواهد. امروز انجام دهید

وی تصریح کرد: دومین تصمیم قرآن رعایت ادب به هدایت الهی جامعه است و این امر امروز نیز مورد بی توجهی دشمن قرار گرفته و می خواهد ادب مردم را نسبت به هدایت از بین ببرد.

مدرسی با بیان اینکه امروز هر چه در فضای مجازی مطرح می شود مورد قبول کاربران است، افزود: متاسفانه این مشکل هم در جبهه حزب الله و هم در جبهه مقابل دیده می شود، در حالی که گاهی حتی حواس هم اشتباه می کند. می روند و حرفشان باید بررسی شود.

وی تصریح کرد: همان گونه که در کتاب، منبر و سخنرانی شبهه وجود دارد، باید در ادعای فضای مجازی نیز شک کرد و با تحقیق و پژوهش موارد را پذیرفت و این مستلزم تقویت قدرت تفکر، عقلانیت و دین در جامعه است. .

مدرسی تاکید کرد: رسانه ها باید در مقابل جنگ ادراکی دشمن مسلح شوند و در این زمینه احساس مسئولیت کنند و مطالبه خواص در این زمینه داشته باشند و اصحاب رسانه مطالبه گر در این زمینه حمایت کنند.

امام جمعه مرکز یزد تصریح کرد: دست اندرکاران دلسوز نیز باید از رسانه ها حمایت کنند و در حمایت از آنها جدیت داشته باشند تا رسانه ها مقاومت لازم را برای مقابله با جنگ ادراکی دشمن داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید