رسانه ها و شورش ها تنها سلاح باقی مانده استکبار/بحران آفرینی در غرب هستند. بعد از ایران نوبت چین است


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914184

این مدرس دانشگاه گفت: غرب از تنها ابزاری که برایش باقی مانده، یعنی. رسانه ها و اغتشاشات و سپس موضوع رسیدگی به آن شورش ها را به نهادهایی که ساخته است ارجاع می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، امروز شاهد این واقعیت هستیم که جهان غرب بار دیگر به تاکتیک های قدیمی خود متوسل شده تا روند صعودی رقبای خود را متوقف کند و اساساً آمریکا و متحدان غربی آن هیچ پیشرفتی را جز خود تحمل نمی کنند. بنابراین در کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین به دنبال عدم اطمینان هستند.

استکبار تحت رهبری آمریکا همواره سعی کرده با روش هایی مانند جنگ، انقلاب های رنگی، استفاده از نیروهای وابسته به آمریکا، ناامنی در کشورها و… برگ برنده خود را در جهان حفظ کند. شواهد نشان می دهد که این کشورها هر روز در حال نزدیک شدن به کاهش هستند.

در گفتگوی ویژه با محمود محمودی، استاد دانشگاه و دکترای علوم سیاسی، به رفتار اخیر آمریکایی ها و غرب پرداخته ایم.


غرب در آستانه نابودی است

محمود محمودی دکترای علوم سیاسی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در سال های اخیر بارها نوشته ایم و گفته ایم که غرب در آستانه ورشکستگی و نابودی قرار دارد و تلاش می کند از آن استفاده کند. آخرین وسیله باقی مانده، برای غلبه بر رقبای خود، و شاید به روشی بسیار بهتر.” و مستقیم تر، از دشمنان خود سوء استفاده کنید و اجازه ندهید آنها پیروز شوند. این پروژه مدت ها پیش آغاز شد، اما با اعلام استراتژی 2012 رسمی شد. توسط در دوران اوباما این استراتژی مکتوب که سند امنیت ملی ایالات متحده برای دهه آینده نامیده می شود، در مورد تهدیدها، مشکلات، دشمنان و راه حل هایی صحبت می کند که دولت های ایالات متحده باید اجرا می کردند.

وی افزود: در این سند تهدیدها اولویت بندی شده و باید به ترتیب به همه آنها رسیدگی می شد، تهدیدات روسیه، چین و ایران به ترتیب فهرست شده و به هر نحو ممکن هر سه کشور مانع اصلی پیشرفت آمریکا بودند. و پیروزی در سیستم تک قطبی آینده باید از بین می رفت. وحشت آمریکا زمانی به اوج خود رسید که سازمان همکاری شانگهای با دیدگاه امنیتی ایجاد شد. شاید در اینجا جای بحث و بررسی این مسئله نباشد، اما از چندین دهه پیش غربی ها به هر نظمی (به عنوان یک سازمان و جنبش جمعی) که بنیانگذار آن نیستند یا انتظارات آنها را برآورده نمی کند، به عنوان یک مشکل تلقی می کنند. ، یک معضل و بحرانی که باید با آن دست و پنجه نرم می کردیم


رویکرد غرب برای ایجاد بحران چیست؟

محمودی در ادامه گفت: روند ایجاد بحران در این سه کشور به عنوان کشورهایی که بیشترین ظرفیت را در ائتلاف، اتحاد و اتحاد برای مقاومت در برابر نفوذ آمریکا دارند، از همان ابتدای هزاره جدید آغاز شد. علیرغم همه خدمات خوبی که روس ها و چینی ها در دهه اول این هزاره انجام دادند، طرف آمریکایی یا بهتر است بگوییم طرف غربی ظاهر نشد و با هر عقب نشینی غرب یک حمله جدی و دشوار را آغاز کرد. ناگفته نماند که در مورد روسیه، علاوه بر چندین تلاش برای کودتا، ناتو به مرزهای آن کشور رانده شد و در کشورهایی که قبلاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی و زندگی شخصی روس‌ها بودند. دولت های متحد و نزدیک کار آوردند

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در مورد ایران نیازی به توضیح نیست چرا که همه از شرایط آگاه هستند اما در مورد چین باید دقت کرد و با دید عمیق تری به موضوع نگاه کرد. دستگاه تصمیم گیری چین هرگز مانند روسیه و ایران کار نمی کند، بسیار کند، محتاط و محافظه کار است و سعی می کند مشکلات را با کمترین تنش و کمترین هزینه حل کند. این موضوع آمریکایی ها را به فشار همه جانبه و چند جانبه بر چین واداشته است. تمامی ابتکارات چین مانند احیای جاده های ابریشم زمینی و دریایی، سازمان شانگهای، گروه بریکس و… با مخالفت شدید آمریکا مواجه شده است و تمام تلاش ها برای نابودی این ابتکارات انجام می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر حوزه اقتصادی، از چند سال پیش غربی ها در حوزه های اجتماعی و سیاسی نیز علیه چین اقدام کردند. غرب که مانند ایران قادر به مقابله اقتصادی و نظامی با چینی ها نیست، تنها راه ناآرامی اجتماعی و نافرمانی مدنی را بر اساس سرمایه گذاری بر روی اقلیت افراطی و بسیار خطرناک اویغور گذاشته است. این گروه از آغاز هزاره جدید به کمک اردوغان سفرهای زیادی به ترکیه داشته و در آنجا آموزش های لازم را دیده و حتی با حضور در جنگ سوریه تجربیات میدانی مهمی کسب کرده است. در جریان اشغال افغانستان توسط ارتش تروریستی آمریکا، هزاران تن از اویغورهای این کشور تحت تمرینات نظامی قرار گرفتند تا در روز جنگ آماده عملیات شوند.


غرب به دنبال ایجاد بحران در چین است

محمودی با اشاره به روش چین برای ایجاد بحران گفت: اگر در یکی دو سال اخیر تحولات و اخبار مربوط به چین را دنبال کرده باشید به نکته مهمی می رسید و آن حمایت عجیب غرب از این کشور است. “مسلمانان” چین. آن روزها هم می گفتیم این حمایت و دلسوزی نه از روی مهربانی بود و نه از انسانیت، غربی ها آنقدر بی شرف و ویرانگر هستند که همه چیز را ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود می بینند. در این زمینه باید در نظر داشت که نه تنها چین، بلکه هر کشوری که با غرب زاویه داشته باشد، بهترین راه برای خروج از دایره رقابت، هرج و مرج داخلی است. در حالی که روسیه درگیر جنگ با اوکراین است، ایران و چین به عنوان قدرت هایی که می توانند به روسیه کمک کنند، باید دچار هرج و مرج و بحران شوند. این چیزی است که این روزها در چین شاهد آن هستیم.

وی همچنین گفت: اویغورهایی که در ترکیه آموزش های لازم را دیده اند باید به دستور آمریکا به آن کشور می رفتند تا مانند تروریست های خائن ایرانی باشند که در شمال عراق و استان بلوچستان پاکستان و در این کشور حضور نظامی داشتند. در 70 روز گذشته در بدترین شکل، بلاتکلیفی ایجاد کرده اند و سعی در ایجاد هرج و مرج و عدم اطمینان دارند. اگرچه قرار بود محل ورود تروریست ها به چین از مناطق دورافتاده افغانستان در ولایت بدخشان باشد، اما طالبان از همکاری در این زمینه خودداری کردند و به همین دلیل مسیرها و جاده های دیگری که این عناصر نظامی آموزش دیده از طریق آن وارد خاک چین شدند. سرزمین چین باید جایگزین می شد.

محمودی یادآور شد: طبق برخی اسناد موجود قرار بود برخی کشورهای آسیای میانه پایلوت این کار شوند. شورش های سال گذشته در قزاقستان با هدف برهم زدن نظم سیاسی، رفاهی و اجتماعی بود که با مداخله سریع و فوری شکست خورد. در گام بعدی به پاکستان رفتند، کشوری که متحد چین محسوب می شود و با آن کشور مرز رسمی دارد. سرنگونی دولت عمران خان، روی کار آمدن جنبش فاسد و وابسته شهباز شریف و حادثه چند روز پیش که عاصم منیر که سابقه خدمت در مناطق مرزی با چین را دارد و به شدت مخالف عمران خان است، گفته می شود که هزاران تروریست اویغور آموزش دیده توسط ترکیه به چین رسیده اند.


رسانه ها و تبلیغات تنها سلاح باقی مانده غرب هستند

در مجموع باید گفت که غرب از تنها ابزاری که در اختیار داشت یعنی رسانه ها و شورش ها نهایت بهره را برد و سپس موضوع برخورد با این شورش ها را به نهادهایی که ساخته بود ارجاع داد. رسانه های غربی طی چند روز گذشته برخی از تجمعات در استان سین کیانگ و شهر ارومچی را پوشش داده اند، منطقه ای که با وجود جمعیت ده ها میلیونی چندین هزار نفر به عنوان “معترض” در آن شرکت کردند. نحوه تعامل چینی ها با این افراد جای بحثی نیست، اما اینکه غربی ها چگونه رسانه ای این بحران و پروژه تحت عنوان «پروژه ایران» را پوشش خواهند داد، موضوعی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: غرب از تمام توان خود علیه شرق استفاده می کند و برای رسیدن به اهداف خود از اقلیتی «جاهل» و «موذی» سوء استفاده می کند که در 250 سال گذشته منافع زیادی برای این کشورها به همراه داشته است. اما این اقلیت در مقابل اکثریت کاری از پیش نمی برد، اما غربی ها که استاد تبلیغات و دروغ و فریب و بازی هستند بیشترین بهره برداری را خواهند کرد. مثلاً از ابتدا می‌دانستند که در ایران به جایی نمی‌رسند، اما سعی می‌کردند بیشترین امتیاز را کسب کنند، اما تا اینجای کار جز از دست دادن عناصر آموزش‌دیده خود، چیزی به دست نیاوردند. در مورد چین، آنها به سختی می توانند کاری انجام دهند، اما سعی می کنند تصویری ضد بشری و ضد انسانی از چین ترسیم کنند که در آن بسیار خلاق و استاد هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید