رعایت حجاب برای کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است/ عفاف با فضیلت ترین عبادت است


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882892

عزتی بیان کرد: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی را محدود کنیم باید عفاف را رعایت کنیم و اگر فراموش شد باید یادآوری کنیم زیرا اگر عفاف از بین رفت ایمان از بین می رود و تبعیت از عقل نتیجه از بین رفتن ایمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، مرضیه عزتی از فعالان حوزه زنان و خانواده در دیدار جمعی از بانوان با آیت الله عبادی نماینده فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند به انسان سرمایه عقل و کرامت داده است و این امر کرامت عناصری دارد شرم یکی از چیزهایی است که افراد ممکن است از آن سوء استفاده کنند یا نکنند.

وی با بیان اینکه حیا معانی مختلفی دارد، افزود: حیا 10 مولفه دارد که 9 مولفه آن برای زنان است یعنی زنان 9 برابر مردان از این سرمایه بهره می برند.

این فعال حوزه زنان و خانواده گفت: زنان در کنار حیا سه سرمایه کلامی، معنوی و عاطفی نیز دارند.

عزتی تصریح کرد: سنت داریم که در خلوت از خود خجالت می کشد.

وی تصریح کرد: همه این دعواهایی که در کشور ما سیاسی شده و توسط دولت ها انجام شده و متأسفانه در دولت ها رای آورده است این است که حیا مورد غفلت قرار گرفته است. حیا سرمایه مردم است، می توانی با سرمایه مردم بازی کنی؟

این فعال حوزه زنان و خانواده گفت: 9 جنبه حیا سلامت روانی، اجتماعی و خانواده را به دنبال دارد.

عزتی افزود: پوشش، پرداخت زکات سرمایه حیا و وفاداری سرمایه ازدواج و لعنت سرمایه ازدواج بی حیایی است.

وی از سستی و بی توجهی مسئولان به بحث فضای مجازی و اینترنت ابراز تاسف کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر سواد رسانه ای و نظارت بر فضای مجازی تاکید کردند و فرمودند اگر فضای مجازی برای امنیت ما مضر است باید فیلتر شود.

این فعال زنان و خانواده گفت: امنیت اخلاقی یکی از ارکان امنیت، امنیت اجتماعی و کارآمدی یکی از ارکان پیشرفت است.

عزتی گفت: عفاف بالاترین و با فضیلت ترین عبادت است.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی ضرر بدحجابی را می بینند گفت: خشونت یکی از ثمرات بدحجابی است.

این فعال حوزه زنان و خانواده بیان کرد: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی را محدود کنیم باید عفاف را رعایت کنیم و در صورت فراموشی آن را یادآوری کنیم زیرا اگر عفاف از بین رفت ایمان از بین می رود و تسلیم عقل نتیجه از بین رفتن ایمان است.

عزتی تصریح کرد: زنان محجبه مددکار اجتماعی هستند. یعنی کارایی اجتماعی دارند و می خواهند جامعه را با خود همراه کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید جامعه را با نگرش مثبت حمل کرد، برای اینکه دهه 80 را با خود حمل کنیم باید نگرش مثبت داشت و باید دهه های آینده را با جدیت بررسی کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید