رمز موفقیت یک دولت رعایت اولویت هاست


ساعت: 17:12
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892759

امام جمعه اردبیل رمز موفقیت یک دولت را رعایت اولویت ها عنوان کرد و گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان اقدامات مثبت و خدمات ارزنده و بزرگ دولت ها به ملت بزرگ است زیرا دشمن در تلاش است. با تمام توانش دولت های ما را ناکارآمد کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سید حسن عاملی نماینده فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد از عدم پرداخت پول کشاورزان از سوی دولت تصریح کرد: رمز موفقیت یک دولت رعایت اولویت هاست و رمز موفقیت یک دولت است. سقوط و تمدن است به حاشیه راندن اولویت ها یکی از مهم ترین اولویت های عصر ماست، توجه ویژه به کسانی که دستشان به توده های ملت ما ثروتمند می شود، تولید کننده و مصرف کننده دیده نشود. مایه تاسف است که کشاورزان عزیز ما که غذای اصلی ملت هستند، یعنی گندم را دو دستی کاشتند و به دولت تحویل دادند، بیش از 40 روز است که پول خود را گرفته اند، در حالی که بسیاری از آنها زندگی شکننده ای دارند و برای این پول حساب های ویژه ای باز کرده اند آیا انتظار دارید در سال های آینده کشاورزان ما تشویق به کشت محصولات استراتژیک شوند؟ حالا به جرات می توان گفت که فقط کشاورزانی که به دلیل خشکسالی زمین مجبور به کاشت گندم هستند و هیچ کدام به انتخاب خود گندم را انتخاب نمی کنند.

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: یکم شهریور هفته دولت خاطره بسیار تلخی برای ما دارد. ما این کار را انجام دادیم و اکنون دولت های آمریکا و اروپا حاضر نیستند نام این گروه تروریستی را در لیست تروریستی قرار دهند و در عوض از آن ها در پارلمان خود و همچنین شخصیت های آمریکایی و اروپایی استقبال کنند.

هر از چند گاهی در کنفرانس های زننده شرکت می کنند، سخنرانی می کنند و پول می گیرند، جالب است که سپاه ما را که ریشه تروریسم در منطقه خوخند است در لیست تحریم قرار دادند، اما منافقین را از تروریسم خارج کردند. اگر ایران رئیس جمهور و نخست وزیر کشوری بود اروپا و آمریکا را به وحشت انداختند و امپراتوری رسانه ای آنها طوفان به پا کرد این تروریست های روسی 17 هزار انسان بی گناه را در ایران کشتند که در میان آنها دو رئیس دولت، ده ها وزیر، نماینده و … امامان در روز جمعه که داستان دیگری مانند او آنها را نخواهد دید و برای همه اقشار دیده خواهد شد.

وی ادامه داد: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان آثار مثبت و خدمات ارزنده و بزرگ دولت ها به ملت بزرگ است. دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که دولت‌های ما را ناکارآمد جلوه دهد، در کنار شکست‌هایی که نه سیستمی، بلکه توسط انسان‌ها، مدیران کثیف و دستوری ساخته می‌شوند، هزاران و هزاران کار خیر نیز در هر دوره انجام می‌شود. اداره کشور. در شرایط تحریم کار آسانی نیست، اما با خرد جمعی و کار جمعی، کشور در مقابل تهاجم شدید اقتصادی دشمن ایستاده و از خواسته های غیردوستانه دشمن پشیمان می شود و با تمام قوا تلاش می کند راه اصلی کشور را باز کند. قطب های اقتصادی ما قدردان این تلاش ها هستیم. و ما می خواهیم ملت بزرگ توجه داشته باشند که هیچ دولتی بدون همکاری و همراهی مردم به ساحل امن نمی رسد. در این برهه تاریخی باید با یک احساس جمعی و با نیت ادای احترام به کشور عزیز و خون مقدس شهدا، دولت مردم را با تمام قوا یاری کنیم در دنیایی که سرعت تحول همه چیز را مختل می کند. معادلات، کشور ما به ترتیب ملت ها و کشورها در جای خود قرار دارد. لازم به ذکر است که سیره مبارک مقام ولی فقیه حافظ کارآمدی دولت هاست و هر سخنی که امید ملت ما به آینده را از بین ببرد به منزله سلب تمام ثروت ملت است.

آیت الله عاملی در بخشی دیگر از خطبه ها به تحلیل روند مذاکرات پرداخت و خاطرنشان کرد: رئیس سیاست خارجی اروپا و دبیرکل سازمان ملل، پاسخ ایران به پیشنهاد جدید اروپا در مذاکرات هسته ای را منطقی و منطقی دانستند، این نشان می دهد که در ایران روابط آمریکا و اروپا مقصر اصلی آمریکا و اروپا هستند، اما ایران همیشه منطقی صحبت کرده است، منطقی بودن پاسخ ایران به طرح اروپا به این معناست که ایران سازش های زیادی کرده و در حل مشکلات بین آنها جدی است، اگر آمریکا بیشتر می خواهد. می خواهد، یعنی می خواهد از ما بدزدد و ایران را دوباره پنجاه و یکمین استان آمریکا کند، همانطور که در زمان شاه ایران پنجاه و یکمین ایالت آمریکا اعلام شد.

وی گفت: اینجا این سوال در ذهن همه ملت ما ایجاد می شود که چرا عده ای در داخل کشور که آمریکا را حلال مشکلات می دانند و می گویند شاه کلید آمریکاست، ایران را متهم به قطع رابطه با دنیا می کنند. شما دنیا را با آمریکا و اروپا یکی می دانید که خود را جامعه جهانی می دانند، می دانید برای رضای خدا، ایران امتیاز نهایی را داد، این درست نیست که بگوییم ایران با دنیا قهر است و باید با دنیا آشتی کند. .

در حالی که ایران فقط با اسرائیل رابطه ندارد و احتمالاً نمی تواند چنین رابطه ای داشته باشد، زیرا رژیم جعلی است، ایران دست دوستی به سوی همه دولت ها دراز کرده است، اما آمریکا و اروپا روحیه جاه طلبی و خود بزرگ بینی دارند و معتقدند که دارند. در موقعیتی که باید تنها کسانی باشند که دنیا تصمیم بگیرد.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به برخی مواضع آمریکایی ها و انگلیسی ها گفت: در گذشته یک مقام بلندپایه آمریکایی می گفت دنیا مثل قطار است و ما هستیم که باید مشخص کنیم این قطار به کجا می رود. و در حمله به عراق که بدون مجوز شورای امنیت وقتی به آمریکا گفتند چرا مجوز شورای امنیت را نمی خواهیم؟ گفتند ما نمی توانیم منتظر موش و گربه بازی باشیم، یعنی به همه اعضای سازمان ملل توهین کردند، این روح خطرناک گاهی اوقات کافی است که تمام دنیا را وارد جنگ جهانی کند. این هفته کاندیدای نخست وزیری انگلیس که می خواهد به جای جانسون برای انگلیس تصمیم بگیرد صراحتا اعلام کرد که اگر من نخست وزیر شوم ممکن است از بمب اتم علیه روسیه استفاده کنم! در موضوع برجام با خروج از آن به صورت یک طرفه آن را ترک کردند، چهره ترامپ در لغو برجام هنوز فراموش نشده است. نخست وزیر اسبق انگلیس به صراحت گفت که اگر ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد همه مشکلات هسته ای ایران را حل می کنیم و تحریم ها را از بین می بریم و این موضوع روشن می کند که مشکل هسته ای ایران فنی نیست بلکه سیاسی است.وزیر خارجه انگلیس در سال 2014 اعلام کرد. که ایران بر اساس اقداماتش در قبال اسرائیل، قضاوت می کنیم که ایران حامی تروریسم و ​​کشوری شورشی است!

وی در تشریح چارچوب فکری تهدیدات آمریکا گفت: سوال دوم از سیاستمدارانی داریم که عشق خاصی به آمریکا دارند و به همین دلیل دولت هایی که خود را در اختیار آمریکا قرار دادند پیشروی نکردند، دولت شاه یکی از آنها بود. آنها، دولت حسنی مبارک، یکی دیگر از آنها این است که آمریکا آنقدر مصر را بدبخت کرده است که هیچ راهی برای نجات خود وجود ندارد، آنها عمدا این کشور را در بدهی خارجی فرو برده اند.

آزادی این کشور همسایه اسرائیل را بگیرد تا نتواند حرکت کند مصر یکی از بدهکارترین کشورهای جهان است 402 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد اخیراً 20 میلیارد دلار به بدهی این کشور اضافه شده است. 9 ماه.بنابراین سیسی رئیس جمهور مصر مجبور شد بلافاصله بانک مرکزی مصر را لغو کند.در حال حاضر 5 میلیون نفر در قبرستان های مصر می خوابند.آیا سادات، حسنی مبارک و سیسی نتوانستند به آمریکا خدمت کنند؟

آیت الله عاملی گفت: برخی از سیاستمداران اصلاً به این چیزها توجه نمی کنند و انگار جادوی آمریکا شده اند، همه مشکلات کشور ما از عدم اطاعت از خواسته های آمریکا و اروپاست.

ارتباط خوب است و در مرحله عمل که آمریکا روحیه خیانت ندارد خوب است، خون 220 هزار شهید دفاع مقدس از دستان کثیف آمریکا می چکد.

آیت الله عاملی در پایان گفت: رمز بزرگ موفقیت یک ملت، خودکفایی ذاتی آن ملت است، یعنی قدرت درونی آن ملت. حالا اگر توافقی در مورد برجام حاصل شود و تمام وجوه بلوکه شده ایران آزاد شود، اما دولت برنامه زیرساختی نداشته باشد، آن وجوه مشکلات زیربنایی را درمان نخواهد کرد.» بستر بزرگ موفقیت اقتصادی این است که پول نفت خرج شود. زیرساخت های کشور و نه برای ساخت و ساز، پس درآمد زیرساخت ها صرف ساخت و ساز و شهرسازی می شود و ما 40 سال از این اصل بزرگ اقتصادی پیروی نکردیم که اگر انجام می دادیم، قطعاً، قطعاً بخش بزرگی از بسیاری از کشورها انجام نمی دهند. نفت و گاز ندارند اما بهترین ساخت و سازها و شهرک سازی ها را برای کشورشان فراهم کرده اند هر ایرانی باید نسبت به این موضوع حساس باشد و دولت و مجلس به این دغدغه احترام بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید