زمانی که تامین مستقیم مواد اولیه وجود ندارد؛ به حاشیه راندن هنر بی نظیر کرمان / افزایش اشتغال صنایع دستی با دوره های آموزشی رایگان

ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800166

آنا حسنی در خصوص مشکلات حوزه فعالیت خود گفت: تامین مستقیم مواد اولیه (ورق مسی یا ورق مسی) وجود ندارد و همچنین آموزش رایگان قلم زنی توسط سازمان ها و ارائه آموزش به افراد برای کار گروهی انجام می شود. از جمله اقداماتی است که می توان انجام داد «فرصت ترویج و معرفی صنایع دستی پاک از استان کرمان برای افزایش اشتغال.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حرفه مسگری در ایران قدمت زیادی دارد و به دلیل وجود معادن فراوان در استان کرمان، به گفته کارشناسان، نزدیک به پنج هزار سال است که شهر کرمان به ساخت ظروف مسی معروف است. یکی از صنایع دستی که به کمک عسل انجام می شود، قلم زنی است که در آن هنرمند به کمک ابزاری خاص، طرح خاصی را روی عسل حکاکی می کند.

می گویند هنر قلم زنی در اصل منحصر به کرمان بوده و هنرمندان کرمانی از ابزار ساده ای برای تراشیدن خطوط مواج دور ظروف استفاده می کردند. اما این هنر در حال حاضر در نقاط مختلف ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

آنا حسنی یکی از هنرمندان عرصه قلم زنی کرمانی در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص جایگاه صنایع دستی در استان گفت: صنایع استان کرمان در قدیم بسیار متنوع بوده و امروزه به دلیل عدم حمایت، به شهرهای همجوار منتقل شده است. از جمله این صنایع می توان به قلم زنی روی عسل اشاره کرد که امروزه این هنر در استان اصفهان رونق بیشتری دارد.

این قلم زن کرمانی با بیان اینکه حدود ده سال است که در زمینه قلم زنی مس فعالیت می کنم، مشکلات حوزه فعالیت خود را عدم تامین مستقیم مواد اولیه (ورق مسی یا ورق مسی)، عدم تبلیغات با شناخت هنر حکاکی را عدم حمایت ارگان های فنی و حرفه ای صنایع دستی و سختی فروش در سراسر کشور عنوان می کند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات، ارائه آموزش رایگان خوشنویسی توسط سازمان های فنی حرفه ای و صنایع دستی و ارائه آموزش به افراد برای کار گروهی از جمله اقداماتی است که می توان برای ترویج و معرفی صنایع دستی پاک در استان کرمان برای افزایش اشتغال انجام داد. تا انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید