زمانی که جمعه انقلاب هشتگرد، مبارزات امام علیه رژیم پهلوی ساواک را شکست داد

ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804730

حجت الاسلام محمد عارف امام جماعت انقلابی مسجد جامع هشتگرد است. نام او در سه سند دیگر ساواک آمده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، تاریخ حاوی حوادثی است که تحلیل این وقایع می تواند راهنمای آینده باشد که در این میان شجاعت و دلاوری یک نسل چراغ راه است و راه و رسم نسل های امروز را می شناسد.

تاریخ انقلاب برگ زرینی از حرکت خودجوش مردم کرج دیروز و البرز امروز ثبت کرده است، نهضتی که یکی از اساسی ترین نقش ها را در پیشبرد انقلاب داشت، به مبارزات و قیام های سال 57 برمی گردیم.

حجت الاسلام محمد عارف فرزند محمود امام رهبر انقلاب مسجد جامع هشتگرد است. نام او در سه سند دیگر ساواک آمده است.

به گزارش ساواک، امام به بازرگانان هشتگردی گفتند که عکس محمدرضا پهلوی را در مغازه های خود نگه ندارند. به دنبال این توصیه سه تاجر در شهر عکس شطرنج را پاره کردند.

مدنی از سه عضو محمد مدنی، محمدعلی کرمی و فرک پورمهران تا سال 1375 در قید حیات بود، یکی از عوامل ساواک برای مشاهده اقدامات حجت الاسلام عارف به هشتگرد آمد.

fb78759d 9ae2 4a36 bc82 42d2906b6eae خبر خاکستری

نمونه بروشورهای توزیع شده در ساوجبلاغ

این مقام مسئول در گزارشی گفت: امام جماعت هشتگرد مردم را به جای سخنرانی مذهبی با شعارهای ضد میهنی تشویق به تظاهرات کردند و به مقام شامخ سلطنت توهین کردند که از بیان آن شرم دارم.

به گفته حجت الاسلام عارف مأمور ساواک، او بارها با دو دست کلمه مرگ شاه را تکان می داد و جوانان محل را تحت تأثیر افکار خود قرار می داد و آنها را به شعار دادن تشویق می کرد.

امام هشتگرد دو بار به ساواک احضار شد اما این امر بر عملکرد ایشان تأثیری نداشت، ساواک در سال 57 به شفافیت در مواضع سیاسی حجت الاسلام عارف اشاره کرد.

به گزارش ساواک آن زمان، امام جماعت هشتگرد به همراه شخصی به نام پوریان که از معلمان آموزش و پرورش بود، علاوه بر جلسات شبانه، در محله ها اعلامیه پخش می کرد و به دعوا می پرداخت.

محمد عارف در 30 آبان 1372 در تهران درگذشت و در قطعه 319 آرامستان بهش زهرا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید