سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارتخانه ها باید نقشه راه دانش بنیان را تدوین کند


ساعت: 19:43
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855205

معاون اول رئیس جمهور در ششمین جلسه ستاد ویژه رفع موانع گفت: سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارتخانه ها باید نقشه راه و برنامه زمان بندی دانش جمع آوری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در ششمین جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان با محوریت سازمان برنامه و بودجه با حضور سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور. با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «تولید; «دانش مبتنی بر اشتغال» و برنامه های دولت در این خصوص تاکید می کند: سازمان برنامه و بودجه موظف است با همکاری همه وزارتخانه ها نقشه راه و زمان بندی جمع آوری دانش، تعیین اولویت های هر دستگاه در حوزه تولید، صادرات را برنامه ریزی کند. اشتغال و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخلی.

در این جلسه همچنین راهکارهای تخصیص اعتبار و رفع موانع مالی برای تولید رقابتی شرکت های دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین نحوه ورود شرکت های بزرگ به حوزه دانش، تخصیص منابع به سایر دستگاه ها برای پروژه های دانش بنیان، انعطاف پذیری در تعیین سهم هر استان در تخصیص شرکت های دانش بنیان، محورهای مصوب در بودجه پیشرانه. پروژه های دانش بنیان و اشتغال زایی و تخصیص منابع به خطوط کلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید