سازمان فضای مجازی بسیج در حوزه انیمیشن و بازی های رایانه ای گام های خوبی برداشته است

ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781067

دبیر انجمن سواد رسانه ای قم گفت: سازمان سایبری بسیج در زمینه انیمیشن و بازی های رایانه ای گام های خوبی برداشته است که می توانیم تولید محتوا کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مرتضی اسماعیلی طبا، دبیر انجمن سواد رسانه ای استان کوم در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا، با اشاره به بحران کرونا و وابستگی مردم به فضای مجازی گفت: مردم بیش از هر زمان دیگری به این فضا وابسته می شوند.

وی گفت: با توجه به تمرکز مقام معظم رهبری بر رفع نابسامانی ها و ناهنجاری ها در فضای مجازی، بهترین سازوکار و استراتژی و بهترین راهبرد حضور در تولید محتوا است.

دبیر انجمن سواد رسانه ای استان کوم با اشاره به اینکه موانع و برخوردهای فیزیکی نمی تواند مانع از نفوذ فضای مجازی به ابعاد زندگی مردم شود، گفت: اولین کاری که باید در فضای مجازی انجام داد.

کاری که می توان کرد این است که سطح سواد رسانه ای مردم را بالا ببریم تا خانواده ها با کمترین آسیب از فضای مجازی بیشترین استفاده را داشته باشند.

وی گفت: راهبرد کلی ارتقای سواد رسانه ای خانواده ها است و مهم ترین راه کنترل، نظارت و استفاده از فضای مجازی این است که بتوانیم محتوا تولید کنیم.
وی افزود: تا زمانی که در تولید محتوا برای فضای مجازی ضعیف باشیم نمی توانیم از آسیب به این فضا جلوگیری کنیم.

سید مرتضی اسماعیلی طبا با اشاره به سازوکار دقیق تولید محتوا گفت: به طور کلی برای هر تولید محتوا به سه حوزه نیاز داریم؛ اولی پلتفرم و دامنه رسمی، دومی حوزه محتوا و سومی مسائل اجرایی و نگهداری است.

وی با توجه به هماهنگی بین نهادهای جامعه گفت: نهادهای دولتی و نهاد خانواده و بخش خصوصی و نهادهای مذهبی و حوزه های علمیه سه نهاد مهم در تولید محتوا هستند که می توانند تولید محتوا را در کشور هماهنگ کنند. یک راه هماهنگ مسیر. “

دبیر انجمن سواد رسانه ای استان کوم ایجاد سازوکار تولید محتوا را بزرگترین جهاد برای نیروهای انقلابی خواند و افزود: این سازوکار باید شامل سه قوه، خانواده و بخش خصوصی و نهادهای مذهبی باشد. و حوزه های علمیه».

وی ادامه داد: برای تولید محتوا باید زیرساختی در دولت وجود داشته باشد که همه دستگاه های مربوطه را هماهنگ کند و با وجود ظرفیت عظیم فرهنگ ایرانی اسلامی می توان از این ظرفیت در حوزه تولید انیمیشن استفاده کرد.

وی با اشاره به درصد پایین تولید بازی های رایانه ای بومی در کشور گفت: در زمینه تولید بازی های رایانه ای متاسفانه کمتر از 10 درصد بازی ها بومی هستند و بیش از 90 درصد بازی های مورد استفاده در ایران بعضاً مطابقت ندارند. فرهنگ ایرانی اسلامی ما تضادهای فرهنگی وجود دارد.

سید مرتضی اسماعیلی طبا با اشاره به حضور بسیج در دوران دفاع مقدس گفت: محصول بزرگی در عرصه بازی های موبایلی و سیستم های شخصی بود که با حمایت نهادهای دولتی به ویژه بسیج توسعه و ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به وجود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عامل هماهنگ کننده بین دولت و بخش خصوصی گفت: اسلام باید در فضای مجازی و بازی های رایانه ای و انیمیشن نفوذ جدی داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه در هشت سال گذشته تا به امروز، وزارت ارشاد نتوانسته به درستی از این حوزه حمایت کند و شاهد بوده ایم که این حمایت ها در این مدت کاهش یافته است و امیدواریم در دولت انقلابی مورد حمایت قرار گیرد. .

دبیر انجمن سواد رسانه ای کوم با اشاره به نقش رسانه ملی در حمایت از تولید محتوا گفت: نقش رسانه ملی در این زمینه بسیار مهم خواهد بود و رسانه ملی از بخش خصوصی در تولید و توزیع حمایت خواهد کرد. انیمیشن باعث ایجاد دلگرمی در تولید محتوا می شود مذهبی و ایرانی باشید.

وی در مورد بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: بازی های رایانه ای را می توان یکی از تعاملی ترین رسانه ها دانست زیرا کسانی که بازی های رایانه ای انجام می دهند کاملاً درگیر تاریخچه بازی هستند و این موضوع مهمی است که این رسانه می تواند تعامل و تعامل بالایی داشته باشد. بسیار جذاب. ” برای اطلاع شما.

وی در پایان گفت: جهادی که امروز انقلابیون در آن رسالت دارند حضور در تولید محتوای دیجیتال بومی است که همچون حراست مقدس به عنوان عامل هماهنگ کننده در امور اراده مردمی برای سازندگی بسیج می شود. محتوای محلی و ملی «دشمن ها می پردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید