سازمان محیط زیست باید پاسخگوی افکار عمومی باشد توله سومی هم حالش خوب نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; پروژه احیای یوزپلنگ کمیاب و در خطر انقراض ایرانی مملو از جنجال ها و حد و مرزهایی بوده است، از تشخیص اشتباه گرفته تا دست زدن به یوزپلنگ های بدون دستکش که ایران را بر آن داشته تا فرزندان خود را طرد کرده و با دست به آنها غذا بدهد. تقریبا شکست خورد.

محمد درویش کارشناس و فعال محیط زیست با اشاره به شکست طرح تکثیر یوزپلنگ گفت: متاسفانه بر اساس شواهد و اظهارات اکبری معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، تیمی از دامپزشکان در پارک ملی توران شاهرود و تجربه کافی نداشتند، از سوی دیگر از تجربیات جهانی استفاده نکردند و چنین فاجعه ای رخ داد.

این کارشناس و کارشناس محیط زیست ادامه داد: با وجود اینکه هزینه های زیادی برای این پروژه صرف کردیم اما دیدیم که امکانات مناسبی برای پرورش یوزپلنگ وجود ندارد و در اتاق محیط و روی پتوی نامناسب نگهداری می شوند.

درویش افزود: از تجهیزات استاندارد مراقبت از یوزپلنگ برای پرورش در اسارت استفاده نمی شد و حتی تیم به نوع غذا فکر نمی کرد و نحوه شیردهی را بلد نبود. همه چیز در آزمون و خطا انجام شد و متاسفانه منجر به چنین اتفاقی شرم آور بود.

او گفت: «امید کمی وجود دارد که ایران دوباره تولید مثل کند. این اقدامات باید به طور موثر انجام شود.

این فعال محیط زیست درباره وضعیت نامناسب سومین توله یوزپلنگ نیز اظهار کرد: متاسفانه این توله سگ هم مشکل اجابت مزاج دارد و هضم خوبی ندارد و به احتمال زیاد تلف می شود زیرا شیرخشک مصرفی یکسان است. برای هر سه.”

وی گفت: متاسفیم برای سازمان حفاظت محیط زیست که اینقدر بی توجهی به این پروژه کرده است. امیدواریم مسئولان شهامت عذرخواهی و اصلاح خود را داشته باشند.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید