ساماندهی سواحل و توجه به زیرساخت های گردشگری گلستان / صنایع دستی

ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793527

مردم روستا از رئیس جمهور در زمینه گردشگری انتظار دارند.

در آستانه سفر رئیس جمهور یکی از انتظارات مردم از دولت توجه به زیرساخت های گردشگری و ساماندهی سواحل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; با توجه به مواهب و فرصت های بی شمار طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان گلستان، همه کارشناسان بر این باورند که توجه به گردشگری و صنایع دستی در این استان می تواند موجب رونق اقتصادی این استان شود.

گلستان که دارای مرزهای ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای است، به دلیل حضور اقوام ترکمن و قزاق در منطقه نتوانسته از ظرفیت کشورهای مستقل مشترک المنافع استفاده کند.

با وجود شرایط اقلیمی متفاوت می توان از ظرفیت این استان برای رونق اقتصادی بیشتر استفاده کرد. بیایید سفر خود را به این منطقه آغاز کنیم که کشورهای حوزه خلیج فارس به آن علاقه زیادی نشان می دهند و سهم زیادی از گردشگری کشور را به خود اختصاص می دهد.

استفاده از امکانات گردشگری سلامت یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این استان می توانستیم از آن بهره ببریم، البته شرط آن این است که مراکز درمانی نیز چنین فضاهایی را بپذیرند.

گلستان سال هاست که نمی تواند از سواحل خود در حوزه گردشگری استفاده کند چرا که این سواحل در پروژه های بلندمدت بدون سرمایه گذاری به شرکت های خارجی واگذار شده است که جز حصارکشی و فنس کشی و ده ها اقدامی در این زمینه انجام نشده است. حتی شنیده می شود سواحل یکی از شهرستان های گلستان تنها با یک میلیون تن در ماه اجاره داده می شود.

در کنار این موضوعات، تمرکز بر گردشگری کشاورزی نیز می تواند مرهمی بر درد این حوزه باشد و دولت و کارکنان این بخش باید برنامه ریزی مناسبی بر اساس چشم انداز استان داشته باشند.

از طرفی اگر بحث گردشگری مذهبی در این استان را با توجه به اینکه در مسیر تردد زائران رضوی قرار دارد در نظر بگیریم، قطعا می توان ظرفیت پذیرش گردشگران را در این استان ارتقا داد.

همچنین برخی پروژه ها مانند مرکز گردشگری آشوراده که در دولت قبل وعده آن به مردم داده شده بود بلاتکلیف مانده و دولت سیزدهم باید پروژه را شناسایی و راه اندازی کند.

احداث تله کابین در گلستان یکی دیگر از مشکلاتی است که به اعتقاد مردم می تواند باعث رونق گردشگری در استان شود.

احمد تاجی، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان در این خصوص گفت: در پی سفر رئیس جمهور به گلستان، قاعده بر این است که در حوزه هایی که نیازمند توجه ویژه و رویکرد دولت است، بحث به نتیجه برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی منطقه گلستان ادامه داد: منطقه گلستان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد و باید در این راستا برنامه ریزی شود.

تجری خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند دیوار دفاعی گرگان و بحث ساماندهی برج کابوس و چند بازار را در دستور کار داریم که یکی از رویکردهای ما ایجاد این بازارچه ها خواهد بود.

وی افزود: ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری برای داشتن وام برای ساماندهی مراکز شاخص گردشگری با توزیع شهری داریم.

این مسئول یادآور شد: در حوزه گردشگری و تسهیلات عمرانی بحث وام های مورد نیاز استان از دولت و لزوم تزریق اعتبار و منابع بانکی در استان حائز اهمیت است.

تجری گفت: با توجه به ظرفیت های بوم گردی که در استان داریم، قطعا پروژه های متعددی در استان وجود دارد که از جمله آنها صد متقاضی بوم گردی برای دریافت تسهیلات بانکی هستند. مجموعه های دست ساز و تفریحی و توریستی را تقسیم بندی کرده ایم و نیازهای اعتباری استان نیز در این قسمت مشخص شده است و امیدواریم با کمک همه مسئولان عالی رتبه موضوع تجهیزات برطرف شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر امکان اقامت شبانه روزی در سایت های رسمی و اسکان در حوزه گردشگری هشت هزار نفر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید