ستاره پرسپولیس: برای رسیدن به تیم ملی به استقلال آمدم

ستاره پرسپولیس: برای رسیدن به تیم ملی به استقلال آمدم

دربی صدمین روز یکشنبه در ورزشگاه آزادی، غلامرضا فت آبادی گفت: اولین دربی است، حساسیت زیادی وجود دارد. یادم نیست در چند سال گذشته جدا از حساسیت خاص این دیدار، طبیعی بود که چیزهای حساس دیگری هم به آن اضافه شود، اما با توجه به وضعیت جدول هر دو تیم و جایگاه بهتر سپاهان، این بازی باید برنده ای داشته باشد تا یکی از این دو تیم برنده شود. البته سپاهان امیدوار است این دو تیم به تساوی دست یابند تا جایگاه این تیم برای رسیدن به قهرمانی بهتر شود.

وی گفت: سرخابی ها در دیدار پیش از دربی هر دو برنده را از دست دادند و استرسی برای ورود به این بازی نخواهند داشت. هیچ کدام از بازیکنان آنها محروم نیستند و با تمام توان مقابل هم بازی خواهند کرد. از این رو باید در این دیدار شاهد یک بازی زیبا و پر از اتفاقات خوب باشیم.

مهاجم سابق مغربی ها در پاسخ به این سوال که چه فاکتورهایی برای خروج تیم پیروز از زمین لازم است، گفت: این بازی نیاز به دربی باز دارد. مردانی که تجربه کافی در این بازی دارند، آرامش خود را حفظ کنند، تمرکز خود را از دست ندهند، نکات فنی زمین را به خوبی اجرا کنند و نگذارند لبه ها آنها را از مسیری که به دنبال آن هستند منحرف کند. بهترین راه، او قطعا این بازی را خواهد برد.

فتح آبادی در خصوص نقش کاپیتان های دو تیم در روند موفقیت تیمشان گفت: سرمربیان هر دو تیم در خارج از زمین بازیکنان را راهنمایی می کنند اما در داخل زمین این کاپیتان است که نقش کلیدی را ایفا می کند. او باید مراقب بازیکنانش باشد تا از جاده خارج نشوند، نباید اجازه دهد بازیکنان با داور حریف درگیر شوند و تیمش را جلو ببرد تا تیم به پیروزی برسد. بنابراین معتقدم کاپیتان نقش تعیین کننده ای در دربی دارد و این نقش می تواند در این دیدار بسیار موثر باشد.

فتح آبادی به سال های گذشته برمی گردد و اینکه آیا از ابتدا پیراهن پرسپولیس را می پوشید یا نه، گفت: قبل از انقلاب در تاج (استکلال) بازی می کردم. بیشتر بچه های منطقه ما پرسپولیسی بودند اما من به تاج رفته بودم تا آنجا خودم را ثابت کنم. البته در آن زمان خانواده ها تلویزیون نداشتند و من برای تماشای فوتبال به کافه ها می رفتم تا بتوانم بازی ها را تماشا کنم. البته پدر و مادرم اصرار داشتند که فقط درس بخوانم و آن را مهمترین اصل در زندگی می دانستند اما علاقه من به فوتبال باعث شد بیشتر روی این ورزش تمرکز کنم و سال ها به عنوان فوتبالیست این ورزش را ادامه دهم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از پرسپولیس رفتی و به استقلال آمدی، گفت: به دو دلیل از پرسپولیس جدا شدم. اولاً قرار بود کارمند وزارت دفاع شوم و ثانیاً جمشید شاه محمدی به پرسپولیس آمده بود و دیدم آنجا شرایط برای من مناسب نیست. از این رو برخلاف برخی بازیکنان که به دلیل لجبازی یا اتفاقات دیگر تیمشان را ترک کردند، با اجازه علی پروین به استقلال آمدم و فوتبالم را در آنجا ادامه دادم چون باید برای رسیدن به اردو و تیم ملی به استقلال می آمدم. علی پروین از این مشکل استقبال کرد و مانع پیشرفت من نشد.

فتح آبادی در پاسخ به این سوال که بعد از رفتنت به استقلال پرسپولیسی ها چطور با تو برخورد کردند، گفت: پرسپولیسی ها با من خیلی خوب برخورد کردند و هیچ وقت از من انتقاد نکردند. کاملا برعکس فوتبال امروزی، وقتی بازیکنی جابه جا می شود، بدرفتاری می کند، اما در سال هایی که بازی کردم، هم پرسپولیسی ها و هم استقلالی ها با من رفتار خوبی داشتند.

مهاجم سابق مجاری در مورد مبلغ قراردادش با استقلال تهران نیز گفت: آن زمان مثل الان چند سالی قرارداد بسته نمی شد. باید فصل به فصل قرارداد می بستیم و زمانی که به استقلال آمدم، قراردادم با آبی پوشان 24 هزار تومان بود که در آن زمان مبلغ بدی نبود.

فتح آبادی در پاسخ به این سوال که نتیجه دربی را چگونه پیش بینی می کنید، گفت: شرایط به گونه ای است که هر دو تیم به برد نیاز دارند. آنها باید ترس خود را پشت سر بگذارند و با تمام قدرت روبرو شوند. هر تیمی که ترسو بازی کند نمی تواند پیروز ظاهر شود. بنابراین باید شجاعانه بازی کنند و مراقب باشند که اشتباهاً در خانه خود را باز نکنند.

مهاجم سابق سرخابی ها در پایان درباره تاثیر حضور در دربی گفت: متاسفانه شنیدم فقط 15 هزار تماشاگر می توانند به ورزشگاه بیایند. یادم هست در دربی که من حضور داشتم 120 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمدند و فکر می کنم این رکورد هرگز در فوتبال ما بهتر نخواهد شد اما معتقدم آن 15 هزار نفر هم می توانند با حمایت از تیم محبوبشان نقش آفرینی کنند. تأثیر بسیار قوی در موفقیت سرخابی ها دارند.

دیدگاهتان را بنویسید