سردار سلیمانی ذوب در استان بود

ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921777

تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه، سردار سلیمانی را فداکار ولایت و عاشق خدمت دانستند و گفتند: این مرد الهی و انسان بزرگ به معنای واقعی خود را وقف ولایت کرد و عاشقانه به مردم خدمت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی میزگرد تبیین مدرسه حاج قاسم با حضور حجت الاسلام منصور باکر بیک مدیرکل محترم حوزه هنری برگزار شد. سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان و خجت‌الاسلام مصطفی بحری از اساتید حوزه و دانشگاه در تحریریه خبر ضیافت‌های ما برگزار شد.

«جنگ سالار دلها» بهترین کلمه برای توصیف حاج قاسم سلیمانی است

حجت الاسلام والمسلمین منصور باقر بیک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، کلمه «فرمانده دل ها» را بهترین وصف برای وصف حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: شخصیت قاسم سلیمانی. سردار سلیمانی از ته دل عاشق مردم و مستضعفان دنیا بود و سردار را دوست داشت و این دوستی عمیق باعث شد مردم هم او را دوست داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: «اگر کسی از مسلمانی بشنود که مسلمانان را به نزد من دعوت کند و او را اجابت نکند و کمکش نکند، اصلاً مسلمان نیست». درک کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی را درک کرده و با تمام وجود امام راحل و مقام معظم رهبری را درک کرده و با تمام وجود می شناسد و با تمام وجود تلاش می کند تا بتواند بتواند. برای از بین بردن زاویه ظلم و ستم، آن را از مردم جهان و مسلمانان جهان دور کند.

وی ادامه داد: اگر انسان واقعاً بخواهد در زندگی اسلامی و الهی خود الگوی زنده و حاضر داشته باشد، می توان سردار سلیمانی را بهترین الگو برای مسلمانان جهان معرفی کرد.

سردار سلیمانی ذوب در استان بود

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی بحری از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی گفت: یکی از ویژگی های سپهد حاج قاسم که باعث موفقیت و محبوبیت وی شد و باید باشد. تکیه گاه زندگی همه ما و راهگشای نسل جوان، اثر لقمه حلال است.» خود سردار می گوید: شهادت می دهم که پدرم حتی یک دانه گندم حرام وارد زندگی ما نکرده است.

وی افزود: رشد و تربیت سردار سلیمانی در خانواده ای بسیار اصیل و اصیل با ایمان و اعتقاد فراوان از نکات مهم زندگی این شهید بزرگوار است و نکته دوم تلاش گسترده و مطلق شهید است. خود سلیمانی در زندگی.

c82bfc77 9add 444a 8008 e91b2bff88c1 خبر خاکستری

بحری تصریح کرد: همه سربازان به دلیل کارشان خشن محسوب می شوند، اما برای افرادی که اهل دین، ایمان، انسانیت و دلسوزی هستند، در عین حال کشتار و خونریزی را در جنگ می بینند، همین افراد وقتی در مقابل عده ای قرار می گیرند. آنقدر نرم می شوند که به نظر ما روحیه نظامی ندارند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در جنگ ها پیروز و در مقابل دشمن هیبت آفرین بود، اما بر اشک یتیمان دلسوزی می کرد، گفت: شاید بتوانیم قطراتی از شخصیت حضرت علی را ببینیم. (عج) در محضر سردار سلیمانی وقتی اینقدر مهربان است با خانواده شهدا و همسنگرانش حتی جانباز قطع نخاع که از او مراقبت می کند و او را عیادت می کند همه اینها. روح بلند و انسانی این ژنرال را نشان می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حاج قاسم با وجود مشغله کاری در عرصه مبارزه و امور بین الملل، پاسدار حرم و دلسوز تک تک خانواده های شهدا و جانبازان بود و آن را در زندگی خود پیاده کرد.

وی بالاترین مرحله شخصیت ممتاز شهید سلیمانی را ولایتمدار خواند و افزود: سردار سلیمانی در استان بود و آنقدر پیش از ولایت ذوب شده محسوب می شود که برای خود چیزی قائل نیست و همه را در استان می بیند.

سردار سلیمانی عامل وحدت ملت ایران و عراق

حجت الاسلام باقربک با اشاره به اتحاد و همبستگی ای که سردار سلیمانی در زمان حیات خود بین مردم ایران و عراق ایجاد کرد، ادامه داد: درگیری ایران و عراق فقط جنگ نبود، بلکه از زمان رژیم ها، آنها درگیر شدند. بین مردم شکاف و جنگ کرده‌ایم و هرگز فکر نمی‌کردیم روزی بین مردم ایران و عراق همبستگی و وابستگی به وجود بیاید. سردار دلها با چنان فداکاری و فداکاری در عراق کار را انجام داد که نه تنها نظامیان بلکه همه مردم در ایام اربعین که به زیارت سردار می رفتند ابراز علاقه می کردند.

وی ادامه داد: این علاقه شدید و ابراز محبت مرهون خدمات ارزنده و تلاش بی دریغ ایشان است و همانطور که در کشور خود جان خود را در دستان خود گذاشته بود، مردم عراق نیز چنین بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در خاطره ای گفت: این روزها ایام اربعین بود و در ابتدای حمله داعش به عراق که به حوالی کربلا رسیده بود، سردار سلیمانی به داعش اعلام کرد که اگر تیراندازی کنید. تیر به روی عبادت کنندگان امام حسین (علیه السلام) بزنید، بدانید که کار شما تمام شده است» و در آن زمان داعش در 20 کیلومتری نجف تا جاده کربلا حضور داشت و می توانست به راحتی به زائران حمله کند، اما امسال هیچ اتفاقی نیفتاد. مردم عراق رشادت های سردار سلیمانی را دیدند و درک کردند و لذا پس از شهادت این سردار عزیز تشیع با عظمت اجرا شد.

وی با اشاره به تشییع بی نظیر امام خمینی (ره) در ایران، بر این باور بود که تشییع سردار سلیمانی در عراق، کربلا، قاضیمین و نجف بی سابقه بوده و نشان از ارادت مردم به سردار سلیمانی دارد.

حجت الاسلام باخربیق به حضور سردار سلیمانی به عنوان یکی از عوامل وحدت بزرگ بین مردم عراق و ملت ایران اشاره و تصریح کرد: دشمن برای از بین بردن این وحدت و در زمان آل ملعون بسیار تلاش کرد. -کاظمی که یکی از عوامل شهادت سردار سلیمانی بود. این پیوند و عشق و اتحاد باید از بین برود که به فضل الهی هنوز خون سردار سلیمانی می جوشد و جاری است و روح بلند او و ابومهدی المهندس دلیل اتحاد مردم عراق است. و مردم ایران

نقش شجاعانه سردار سلیمانی در نابودی داعش

حجت الاسلام بحری با اشاره به نقش سردار سلیمانی در از بین بردن داعش گفت: نقش موثر شهید سلیمانی و ایران در این امر باعث بیدار شدن مردم عراق شده است. که هرگز کمترین اختلافی بین خودمان نداشته ایم و نخواهیم داشت.

459ace0d c2fc 448a 9760 cdc27bca915b خبر خاکستری

شهادت سردار سلیمانی شرارت آمریکا را نشان داد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا، شر این اسطوره را بیش از پیش آشکار کرد، ادامه داد: وقتی اسطوره ای مبارزه با ظلم را نشان می دهد. ایالات متحده این را از صفحه جهان پاک می کند که رئیس ظالمان خود آمریکاست که نمی تواند وجود چنین قهرمانانی را تحمل کند.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم میدان جنگ خاصی نیست بلکه در همه بحران ها از جمله سیل و محرومیت زدایی نقش آفرینی می کند، گفت: اگر بخواهیم رشادت ها و جانفشانی های حاج قاسم را در کمک به مردم یمن، سوریه و عراق و غیره بیان کنیم. مسلمانان در سراسر جهان Kanim دارای طیف بسیار گسترده ای از اندازه ها است.

حجت الاسلام بحری گفت: دولت و سیاستمداران آمریکا بدخواه، خودخواه و ظالم هستند و این یک مشکل آشکار است، حتی برخی از متحدان آنها نیز در تحلیل ها و اعترافات خود این مشکل را بیان کرده اند.

وی ادامه داد: آمریکا که حقوق بشر را رعایت می کند اما خود را شیطانی ترین موجود می داند شهادت سردار سلیمانی، حمله به کشورهای مسلمان و ملت های مظلوم و یا تحریم داروهای برخی بیماران گواه این گفته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اعترافات احمدشاه مسعود در تاریخ حمله طالبان به افغانستان در سال 1356 گفت: کمک سردار سلیمانی به احمد شاه مسعود به ایران چه فایده ای داشت جز اینکه سردار می گفت اینها انسان هستند و من نمی خواهم چنین اتفاقی برای هزاران نفر بیفتد که آدم در مزارشریف افتاد تا این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید