سگ های ولگرد در یاسوج از بطالت رهایی یافتند! + عکس


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881601

گولان گله سگ های ولگرد در شهر یاسوج به کابوس شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح جولان زاگرس ، سگ های ولگرد در جاده های شهر یاسوج و حمله تصادفی این حیوانات به شهروندان موضوعی است که بارها در رسانه های شهر به آن پرداخته شده است. کهگیلویه و بویراحمد و متأسفانه بی توجهی مسئولان با جمع آوری نکردن آنها برای یاسوجی ها آزاردهنده شد.

سگ های ولگرد در مناطق مختلف شهر یاسوج بیداد می کنند و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین زنان و کودکان می شود و با انتشار خبر کشته شدن 2 کودک قمی توسط این حیوانات، روز به روز بر دایره ترس شهروندان افزوده می شود.

برخی از شهروندان یاسوجی بارها با این رسانه تماس گرفته و گلایه خود را از افزایش تعداد سگ های ولگرد در خیابان های این شهر ابراز داشته اند.


a2abe5d4 511c 49a0 ada5 352e24efd3c8 خبر خاکستری

در آذرماه 1395 نستان مقدم، شهردار پایتخت طبیعی ایران قول جمع آوری این حیوانات را داد و اظهار داشت: با حمایت از حقوق حیوانات، طرح احیا و جمع آوری سگ های ولگرد در یاسوج اجرا می شود، اما با افزایش جمعیت این حیوانات، واضح است که مبارزه خوبی در جهت حفظ سلامت و ایمنی شهر صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح با توجه به حقوق و آسایش شهروندان خود را ملزم به رعایت حقوق حیوانات می دانیم.


791ee980 f7fa 4600 b555 93dc2d6b94d5 خبر خاکستری

به نظر می رسد وجود سگ های ولگرد به یکی دیگر از معضلات مدیریت شهری تبدیل شود، بنابراین در کنار مبلمان نامناسب شهری، این حیوانات آزادانه در سطح شهر تردد می کنند و به راحتی آزادی شهروندان را ربوده اند.

موضوع جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر یک متولی تعیین شده دارد که در صورت حمله سگ به هر یک از شهروندان متولی این موضوع باید پاسخگو باشد.

سگ های ولگرد عامل بسیاری از بیماری ها از جمله هاری، کیست هیداتید، تنیا ساژیناتا، توکسوپلاسموز و … هستند، بنابراین لازم است مسئولان و متولیان امر در اسرع وقت نسبت به جمع آوری و معدوم سازی سگ های ولگرد یاسوج اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید