سیاست دولت در عرصه فرهنگ و هنر تقویت و ترویج هویت اسلامی و ایرانی است

ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789540

آشنا هدف از برگزاری جشنواره های استانی در حوزه فرهنگی و هنری را شناسایی استعدادهای هنرمندان عنوان کرد تا بتوانند هنر خود را در مرکز کشور عرضه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; کادر آشنا، مدیرکل هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شب گذشته در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: مرکز کشور.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی یکی از استان های استانی کشور است که زیرساخت ها، هنرمندان و بازیگران خوبی در این عرصه دارد.

آشنا بیان کرد: سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر تقویت و توجه به هویت هنر اسلامی و ایرانی است و اوج هنر ما در این عرصه ارادت به اهل بیت عصمت و عصمت است. طهارت علیهم السلام

15 اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر خراسان رضوی راه یافت

افشار دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: 37 اثر در جشنواره تئاتر استان به نمایش درآمد که 15 اثر از گروه های نمایشی شامل 8 اثر از تربت حیدری، نیشابور، سبزوار، کوچان، هوشاب و 7 اثر از شهر مقدس مشهد به نمایش درآمد. مرحله نهایی

وی افزود: در این جشنواره با حمایت پیشکسوتان موضوعات مختلفی از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسائل اجتماعی و آیینی ارائه شد.

اقتصاد هنر نیازمند نگاه ویژه است

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه بر ساماندهی اقتصاد هنر به ویژه هنرمندان تئاتر تاکید کرد و گفت: در عرصه هنر نیز مانند تئاتر نیازی به دولت نیست چرا که دولت ها شرایط و زیرساخت ها را فراهم می کنند. برای هنرمندان با مشکلات مالی مواجه می شوند و حوزه فرهنگ و هنر را کاهش می دهند.

وی گفت: ما نمی توانیم منتظر اتفاق جدیدی باشیم و اگر می خواهیم تئاتر را زنده نگه داریم و اقتصاد هنرمند را تضمین کنیم باید به اقتصاد تئاتر توجه ویژه ای داشته باشیم.

زنگنه گفت: نمایشنامه نویسان باید گیشه و اقتصاد تئاتر را در نظر بگیرند در حالی که هنر باعث ارتقای فرهنگ مخاطب می شود.

در پایان به سه اثر برگزیده جوایز نقدی، دیپلم و تندیس اهدا شد.

به گفته هیئت داوران جشنواره، در پایان جشنواره نمایش «خون مرگ» ساخته مهدی جلینی از سبزوار، «درخشش صبحگاهی ناهید» ساخته مسعود عاقلی از مشهد و «هملت» ساخته مهدی عقلی از مشهد رتبه اول را کسب کردند. به ترتیب و سوم شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید