شتاب سریع آموزش و پرورش در استان یزد / سه دهه سربلندی دانش آموزان یزدی


ساعت: 16:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903495

بررسی وضعیت نظام آموزشی استان یزد در چند دهه اخیر.

پیشرفت استان در چهار دهه اخیر در عرصه تعلیم و تربیت نخبگان سرعت زیادی پیدا کرده است و نتیجه این اهمیت را می توان در سه دهه ظهور دانش آموزان یزدی مشاهده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، یزد همواره یکی از استان های پیشرو در عرصه آموزشی بوده است به گونه ای که معیارها و شاخص های این امر به طور مداوم به روز می شود و همواره سعی شده وضعیت آموزش و پرورش استان یزد بهتر شود. و کیفیت بیشتری نسبت به سال قبل


* بیش از 90 درصد مردم یزد در چهار دهه اخیر باسواد شده اند

با مطالعه رتبه ها، کیفیت آموزش، میزان دسترسی به مدارس، کادر مجرب و در نهایت موفقیت دانش آموزان یزد در عرصه آموزشی و رضایت والدین از روند تحصیلی فرزندانشان می توان دریافت که چه چیزی. امروزه در حوزه آموزش اتفاق می افتد که قابل مقایسه با دهه های گذشته نیست.

بررسی آخرین آمار از وضعیت آموزش و پرورش استان یزد نشان می دهد که 80 درصد مدارس استان یزد دولتی و تقریبا 20 درصد مدارس استان غیردولتی هستند و بر اساس آمار ارائه شده، بیش از 90 درصد مردم یزد در چهار دهه اخیر باسواد شده اند.


* ایستادن در قله های افتخار سه دهه توسط دانش آموزان یزدی

البته وضعیت کمی آموزش و پرورش استان یزد در کنار ارتقای کیفی، مبنای امتیاز مطلوب این استان در زمینه یادگیری دانش آموزی است و این اهمیت را می توان در 29 سال تعالی استان یزد در ورودی کشوری مشاهده کرد. امتحان کشور


98 خبر خاکستری

سیدعلی کرموز معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به برتری سه دهه استان یزد در کنکور سراسری اظهار داشت: برای تحقق این امر باید توجه ویژه والدین و خانواده ها مورد توجه قرار گیرد. ، دینداری و تعهد دانش آموزان یزدی به تعلیم و تربیت پیگیری جدی معلمان و مدیران مدارس در زمینه برنامه ریزی درسی دانش آموزان، انجام فعالیت های درسی و فوق برنامه با تلاش معلمان فوق تخصص در سه رشته علوم انسانی، ریاضی، فیزیک و علوم تجربی یکی از مولفه های موفقیت استان یزد در کنکور سراسری است.

این کارورز به مشاوره تحصیلی دانش آموزان و والدین به عنوان یکی از عوامل موفقیت یزد در کنکور اشاره کرد و افزود: توجه به دانش آموزان برتر برای ایجاد انگیزه یکی از موضوعات مهمی است که شاید نادیده گرفته شود اما در استان یزد بیشترین میزان وجود دارد. دانش‌آموزان خوب در رشته‌های مختلف علمی و دانشگاهی، این یکی از سیاست‌هایی است که توانسته است مسیر موفقیت دانشجویان را هموار کند.


* شتاب استان یزد در حوزه آموزش مثال زدنی است

وی تصریح کرد: توجه ویژه مسئولان استان یزد به موفقیت دانش آموزان در کنکور را نمی توان انکار کرد چرا که توسعه آموزش و پرورش استان تا حدودی بر عهده مسئولان استان است که خوشبختانه خوب بوده اند. همراه تا کنون

این کارورز گفت: تحلیل سیستم نواحی آموزش و پرورش استان در حوزه معاونت آموزشی و همکاران گروه های آموزش و پرورش در حوزه آموزش متوسطه نیز یکی از مسیرهای موفقی است که برای دستیابی به موفقیت طی شده است. نتیجه مطلوب آزمون داوطلبان سراسری با توجه به بازخورد نتایج آزمون داوطلبان سراسری، تیم های تخصصی در مناطق تشکیل شده و مشاوره های لازم در این راستا انجام می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان یزد گفت: توجه عمیق معلمان مدارس به محتوای کتاب های درسی و تحلیل سوالات کنکور از جمله مواردی است که در این سال ها در آموزش و پرورش استان یزد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و مورد توجه قرار گرفته است. قادر به دریافت لینک بازخورد خوب در Get This است.

وی با اشاره به درخشش استان یزد در عرصه آموزش فنی و حرفه ای گفت: استان یزد در عرصه آموزش فنی و حرفه ای و دانش کار می درخشد تا جایی که استان یزد در توسعه آموزش فنی و حرفه ای سرآمد است. دستورالعمل توسعه سالانه آموزش فنی و حرفه ای کشور از رتبه دهم به رتبه دوم جهش کرد و از یک سو بالاترین نرخ رشد پذیرش دانشجو را در بین مراکز فنی و حرفه ای کشور به دست آورد و مورد تمجید وزارتخانه قرار گرفت. از آموزش و پرورش

پیشرفت استان در چهار دهه اخیر در عرصه آموزش و پرورش نخبگان سرعت و شتاب زیادی پیدا کرده است و این شتاب همچنان رو به افزایش است به گونه ای که شاهد ایستادن دانش آموزان یزدی بر قله های پرافتخار هستیم. کشور.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید