شهدا منابع ارزشمندی برای تقویت بعد فرهنگی و انجام جهاد تبیین در جامعه هستند


ساعت: 17:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918485

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست فارس تصریح کرد:

سردار کوشکی گفت: باید از شهدا به عنوان ذخایر ارزشمند پاسداشت مقدس در مقاطع مختلف به بهترین نحو برای تقویت بعد دینی و فرهنگی و انجام جهاد تبیینی استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیرازسردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفاظت آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس امروز در حاشیه مراسم استقبال از 10 شهید گمنام وارد فرودگاه شیراز ضمن تسلیت ایام شهادت شهید مدافع حرم. حضرت زهرا (س) فرمودند: مانند سال های گذشته افتخار می کنیم، استان فارس در ایام شهادت بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها در دوران دفاع مقدس میزبان هشت شهید گمنام و دو شهید تازه تفحص شده بود.

وی با بیان اینکه امروز مراسم استقبال در فرودگاه شهید دستغیب با حضور مسئولان استانی و جمعی از مردم برگزار شد، افزود: از بدو ورود شهدای عزیزمان به شهر شیراز، برای مردم در سی و هشت شهر، بخش و شهرستان در جوار شهدا مراسمی برگزار کنند و با شهدا تجدید میثاق کنند.

کوشکی با بیان اینکه به نظر من بزرگترین رزمایش فرهنگی و جهاد تبیینی انجام شده است، تصریح کرد: در 15 دی ماه مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، قرار بود پنج شهید گمنام در شیراز از میدان ارم به شهادت برسند. تا میدان امام حسین (ع) در پنج نقطه شهر به خاک سپرده می شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ادامه داد: همچنین یک شهید در دانشگاه آزاد شهرستان مارودشت، یک شهید شناسایی در کدیرآباد، یک شهید در شهرستان حفار شناسایی شد. در منطقه هاوران یک شهید در مؤسسه رزمندگان اسلام شهرستان فسا و یک شهید. در مجموعه بالا ده بایرام لارستان شهدایی هم داریم که تشییع می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که هدف از دفن شهید در استان ها چیست؟ وی تصریح کرد: از آنجایی که استانداری عالی ترین نماینده دولت در استان است و ایمانیه استاندار فارس نیز بارها پیگیر بوده که شهید گمنام به عنوان نماد ارزش های ایرانی و اسلامی ما در استانداری تشییع شود. و مکانی که خادمانمان هر روز پیکر و حضور این شهید را ببینند. استفاده موثر

به گفته سردار کوشکی شهدا متعلق به مردم هستند بنابراین وظیفه بنده و همه مسئولان است که شرایط زیارت قبور شهدا را برای همه آنها فراهم کنیم بر این اساس برنامه ریزی شد و از مردم روستایی دعوت شد. که شانس حضور داشتند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست فارس تاکید کرد: باید از این ذخایر ارزشمند حراست در مقاطع مختلف به بهترین نحو برای تقویت بعد مذهبی و فرهنگی و فراتر رفتن از آن استفاده کنیم. جهاد تبیین بیان کرد: به نظر من این جهاد تبیین مقام معظم رهبری فرمودند در هر شرایطی واجب است در کنار شهدا و حضورشان باشیم.


هویت دو شهید تازه تفحص شده اعلام شد

سردار کوشکی در پایان دو شهید تازه تفحص شده از استان فارس را که با شهدای گمنام وارد شیراز شده اند، شناسایی کرد و گفت: شهید بسیجی رحمان خسروانیان در سال 67 از قدیرآباد و شهید بسیجی سلیمان زارع نیز در سال 67 از خرمه و هر دو لشکر 19 فجر اعزام شدند. به جبهه های حق علیه باطل رفتند و پس از سالها به زادگاه خود بازگشتند.

وی در پایان بیان کرد: شهید رحمان خسروانیان در 13 خرداد 67 در عملیات دشمن متحد در شلمچه به شهادت رسید و مفقود شد و شهید سلیمان زارع نیز در 3 خرداد 67 در عملیات بیت المقدس شلمچه به شهادت رسید. آمده بود و رفته بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید