ضایعات بخش کشاورزی نیاز غذایی ۲۷ میلیون نفر را تامین می‌کند

رييس كميسيون كشاورزي شوراي اسلامي:

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود 125 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که 20 تا 30 درصد آن ضایعات است. چرا باید این اتفاق بیفتد. این مقدار زباله می تواند نیازهای غذایی 27 میلیون نفر را تامین کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج


رئیس کمیته کشاورزی شورای اسلامی در اولین رویداد اختصاصی فناوری های نوین ارزش افزوده پسماندهای کشاورزی در صنایع تبدیلی و امنیت غذایی با بیان اینکه امنیت غذایی با امنیت ملی پیوند خورده است، گفت: متاسفانه نتوانستیم استفاده کنیم. این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها.» ما وارد مکان‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای نشده‌ایم که ظرفیت بخش کشاورزی را از بالقوه به بالفعل تغییر دهیم.

محمدجواد عسکری افزود: کشاورزی بزرگترین بخش خصوصی و اقتصادی کشور است که بازدهی 3 برابر صنعت و 35 درصد اشتغال دارد و از نظر صادرات محصولات کشاورزی جمعیت منطقه آن حدود 500 میلیون نفر است.

به گفته وی، برای به روز رسانی قوانین و توسعه بخش کشاورزی، قوانین خوبی مانند شورای قیمت گذاری، صادرات محصولات کشاورزی، طرح امنیت غذایی و رفع موانع تولید را به تصویب رساندیم و همه موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی در آن گنجانده شده است.

عسگری با اشاره به اینکه تقریبا 80 تا 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز کشور وارداتی است، گفت: از ابتدا نتوانستیم کار را طبق برنامه پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود 125 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می شود که 20 تا 30 درصد آن ضایعات است، چرا باید این اتفاق بیفتد؟ این مقدار زباله می تواند نیازهای غذایی 27 میلیون نفر را تامین کند.

وی افزود: بانک ها در برنامه هفتم توسعه بین 15 تا 20 درصد اعتبار خود را به بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و جانبی و صادرات به توسعه زیرساخت ها در بخش کشاورزی اختصاص دهند.



آیا این خبر مفید بود؟