ضرورت تقویت نگاه کارآفرینی مولد در بین نوجوانان و جوانان / حل چالش های بیکاری در گرو اجرای گام دوم انقلاب است.

ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783233

رضایی گفت: خلاقیت یکی از عوامل اصلی توسعه سازمان و جامعه است و این نیاز حمایت از نوجوانان و جوانان توانمند منطقه، استان و کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: در راستای این چشم انداز ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که جامعه و سازمان می تواند در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کند که روحیه دانش آموزی و کارآفرینی مولد را تجهیز می کند. یکی از راه های ایجاد ارزش در جامعه و سازمان، همین نگاه عملی است.

مدیرعامل صندوق تحقیقات گلستان ادامه داد: امروز کار و فعالیت شکل جدیدی به خود گرفته و به سمت خوداشتغالی و خوداشتغالی پیش می رود. کارآفرینی و کارآفرینان نقش اساسی در روند توسعه اقتصادی و پیشرفت جوامع مختلف دارند.

پرزایی تاکید کرد: شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی کشور امروز به گونه ای است که حل مشکلات و تنگناها نیازمند مدل ها و راهکارهای جدید و متفاوتی است.

وی افزود: ترکیب جمعیت جوان کشور، نیاز به ایجاد فرصت های شغلی و نوسانات قیمت نفت، سه عامل اصلی است که سیاستمداران و تصمیم گیران را به فکر درآمد مقرون به صرفه ای غیر از نفت و بی شک همین خلاقیت می اندازد. چیزی جز ابتکار نیست. «خلاقیت و نوآوری چیزی نیست.

این کارمند خاطرنشان کرد: امروز یک جوان صاحب ایده می تواند مراحل رشد را از طریق مراکز رشد یا شتاب دهنده ها طی کند و در کار خود و اطرافیانش موفق باشد. نگاه به اقتصاد دیجیتال باید در دولت ها تغییر و تقویت شود.

رضایی گفت: خلاقیت یکی از عوامل اصلی توسعه یک سازمان و جامعه است و این نیاز حمایت از جوانان توانمند منطقه، استان و کشور است و در واقع نیاز به تقویت این روحیه مدارس وجود دارد. و دانشجویان کارآفرینی و نوآوری.

وی تاکید کرد: اکنون در صحنه جهانی افراد خلاق، مبتکر و مبتکر به عنوان کارآفرین منشأ تحولات بزرگی در صنعت، تولید و خدمات هستند و به آنها قهرمانان ملی نیز می گویند. چرخه های توسعه اقتصادی همیشه با توسعه کارآفرینی هدایت می شود.

مدیرعامل صندوق تحقیقات گلستان گفت: برای اهمیت کارآفرینی همین بس که در بیست سال (1980-1960) در یکی از کشورهای جهان سوم (هند) تنها 500 موسسه کارآفرینی شروع به کار کرده اند و حتی شرکت های بسیار بزرگ در جهان باید مشکلات خود را حل کند.» کارآفرینان برگشتند.

رضایی یادآور شد: فعالیت در این حوزه نیازمند شناسایی ملی هر سه قوه کشور با بررسی مدارک بالادستی است. اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم و دیگر موارد مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، در صورت اجرای صحیح، مطمئناً بر بسیاری از چالش ها به راحتی فائق خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید