ضرورت نگاه راهبردی به شعار سال / توان علمی یکی از مولفه های قوی ایران است


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817143

منتظری گفت: باید با روحیه جهادی و انقلابی بر تدبیر و شعار سالانه مقام معظم رهبری تمرکز کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا منتظری در گفت و گو با گلستان ما گفت: توجه به علوم دانش بنیان بیش از گذشته ما را به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک می کند چرا که یکی از مولفه های قوی ایران ظرفیت علمی است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بارها بر بحث ظرفیت علمی تاکید کرده اند و اگر جامعه ای از بخش های مختلف علمی به خوبی استفاده کند، جامعه از قدرت و اقتدار برخوردار می شود. “

منتظری گفت: کشور ما برای سربلندی نیازمند قدرت و تولید علم است و از طرفی راه نجات ما توجه به اقتصاد دانش بنیان است.

نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز زمان تخصیص سرمایه های کلان به املاک صنعتی و کارخانه های بزرگ است. تخصیص سرمایه های کلان به کارخانه های بزرگ و املاک صنعتی کافی نیست. از طرفی حجم آلاینده های این مجتمع ها زیاد است و کارایی لازم را ندارند و تجربه یک دهه اخیر کشورمان به ویژه در پنج سال اخیر نشان می دهد که پارک های علم و فناوری از وضعیت خوبی برخوردار بوده اند. دستاوردها

وی فرصت های شغلی را یکی از مزایای مهم مشاغل دانش بنیان دانست و افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی، جوانان در خط مقدم حرکت های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و غیره قرار دارند و در گام دوم. ما باید به سمت روش های مدرن و دانش بنیان برویم.»

این مسئول کاهش هزینه ها، بهره وری بیشتر، فرصت های شغلی برای جوانان و حضور موفق بین المللی را از دیگر مزایای روش های نوین و دانش بنیان برشمرد و تاکید کرد: در حوزه دانش بنیان، هوافضا و حوزه های مختلف دیگر. در مراقبت های بهداشتی، تولید واکسن و انرژی هسته ای به جوانان متکی است و پتانسیل جوانان به اثبات رسیده است.

منتظری گفت: در سال 1401 با نگاهی متفاوت نسبت به گذشته باید فرصت بهره مندی از تجربه و دانش نسل جوان را فراهم کنیم تا شاهد شکوفایی و رشد اقتصاد، فرهنگ، امور اجتماعی و کشاورزی کشور باشیم. بخش ها “

وی گفت: نگاه ما به حوزه دانش باید عدالت محور باشد و این فرصت برای کل کشور ایجاد شود. مزیت نسبی شهرستان گلستان در حوزه کشاورزی است و این استان می تواند به قطب حفاظت غیرعامل صنایع غذایی تبدیل شود.

این نماینده مجلس افزود: تعداد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان گلستان کم است و باید با روحیه جهادی و انقلابی بر تدبیر و شعار سالانه مقام معظم رهبری تمرکز کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید