ضعف تولید محتوا، انیمیشن و بازی در کشور جای تاسف دارد/ فرار تولیدکنندگان بازی از دست مسئولان!


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881389

فاطمه فاطمی گفت: در بین کشورهای تولید کننده محتوا و بازی، رتبه ایران در تولید محتوا، انیمیشن و بازی تقریبا در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه فاطمی کارشناس رسانه در گفت و گو با خبرنگار «تیتریک» گفت: رتبه تولید محتوا، انیمیشن و بازی در ایران تقریبا در بدترین حالت ممکن قرار دارد.

وی ادامه داد: در بین کشورهای تولید کننده محتوا و بازی سازی، رتبه ایران در فرهنگ بزرگ ایرانی و اسلامی بسیار پایین و تقریباً از رتبه آخر است.

فاطمی افزود: اگر ذهن نوجوانان و جوانان امروزی پر از بازی، موسیقی، محتوا و کتاب شود، چون در این موضوعات ضعیف هستند، به تدریج به درجات نظامی و نانو نزول خواهیم کرد.

این کارشناس تصریح کرد: ژاپن و کره با ساخت بازی و انیمیشن و تولید محتوا و اشاعه فرهنگ غربی – شرقی خود و پس از چندین سال تولید محتوا و سرمایه گذاری شرکت های خصوصی در کره، چین و سرمایه گذاری به تدریج عزت نفس مردم خود را بالا برده اند. ژاپن در علوم مختلف، این کشورها در زمینه های ورزشی، نظامی و اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته اند.

وی گفت: در سال های اخیر بسیاری از نویسندگان رمان های نوجوان و مجلات کارتونی از ایران به کانادا، چین و ژاپن مهاجرت کرده اند، کشورهایی که تا 20 سال پیش نمی دانستند نویسندگی و تولید محتوا چیست.

فاطمی ادامه داد: این اتفاق ناگوار به دلیل کم توجهی مسئولان و عدم اقبال مردم برای تهیه محصولات بومی در این صنعت فرهنگی و کم نظیر رخ داد.

این کارشناس گفت: اگر به درد نویسندگان استانی و کشوری بنگریم، متوجه می شویم که چقدر از بی تفاوتی آزرده اند و تنها علاقه و سماجت آنها را سرپا نگه داشته است و سازندگان بازی های رایانه ای نیز در زیر سایه غفلت قرار دارند. آنها به مهاجرت فکر می کنند.

وی افزود: دشمن از ضعف تولید محتوای ما در رسانه سوء استفاده می کند و سبک زندگی غربی آرام آرام و هوشمندانه وارد کشور می شود.

فاطمی بیان کرد: جشن طلاق، تربیت حیوان خانگی به جای فرزند، تجمل گرایی، تجرد، افزایش سن ازدواج، بی شرمی از جمله دستاوردهای دشمن برای اجرای سبک زندگی غربی در کشور است.

این کارشناس با بیان اینکه باید از پتانسیل نویسندگان و کارگردانان داخلی استفاده کرد، ادامه داد: اگر بتوانیم از ظرفیت نیروهای بومی برای تولید محتوای غنی و پاسخگویی به فرهنگ و سبک زندگی ایرانی-اسلامی بهره ببریم، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود. در کشور.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه با استانداردهای تولید محتوای غنی فاصله داریم، اما هر بار که جلوی ضرر را بگیریم به نفع است، بنابراین سعی کنیم امروز محتوای بومی باکیفیت تولید کنیم تا برای جلوگیری از تبلیغ هزینه نکنیم. از یک سبک زندگی غربی در آینده، زیرا هزینه های پیشگیری بسیار کمتر از درمان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید