طرح دشمن برای دانشگاه/ دیدار با استکبار در گام دوم با گفتمان سازی مفاهیم انقلاب


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907013

در این میزگرد «رسالت دانشجو در گام دوم انقلاب» بحث شد.

میزگرد «رسالت دانشجویی در گام دوم انقلاب» به نقش دشمن برای دانشگاه و دانشجویان و انتخاب شعار «زن، زندگی و آزادی» و استفاده ابزاری از زنان در شورش های اخیر مدر مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ هرج و مرج و اغتشاش اخیری که رسانه های معاند از انقلاب 1401 و اعتراض به سرنگونی آن یاد کردند، نشان نمی دهد که دشمن انقلاب اسلامی را لحظه به لحظه طراحی کرده است و تصور اینکه مسیر انقلاب اسلامی در آن هموارتر است، خیال بافی است. گام دوم انقلاب

شاید بر اساس همین تاکید، مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر کردند، بیانیه ای که قرار بود راهگشای انقلاب اسلامی در سال 42 باشد، اما به نظر می رسد آن گونه که باید، به ویژه موسسات آموزشی و فرهنگی برای ته برنامه ریزی نکردند.

این بی برنامگی از یک سو و برنامه ریزی برنامه ریزی شده امروز دشمن از سوی دیگر باعث شده است که دشمن به خود اجازه دهد با جنگ ادراکی و شناختی با موانعی در عرصه پیشرفت و توسعه اقتصادی و علمی روبرو شود.


5814fca5 2208 4672 87a8 10b27c643508 خبر خاکستری

با توجه به اهمیت این موضوع، روز مبارزه با استکبار بهانه ای شد تا نقش و تلاش مستمر استکبار جهانی برای هجوم به انقلاب و محدودسازی آرمان ها و اهداف این انقلاب را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در این راستا به سراغ بخش تاثیرگذاری رفتیم. جامعه دانش آموزان برای شرکت در میزگرد “ماموریت دانش آموزی در گام دوم انقلاب” بیایید در مورد آن صحبت کنیم.


مقابله با استکبار در گام دوم با گفتمان سازی درباره آرمان های انقلاب اسلامی

در این میزگرد یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با اشاره به نقش دانشجویان در گام دوم انقلاب گفت: دانشجویان نباید منفعل باشند، گروهی که باید آینده کشور را بسازند. نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت نباشیم».


16ac721f 50fb 45ff a5fb b147992bc863 خبر خاکستری

محمدامین سیرجانی; وی عینیت بخشیدن به ارزش های انقلاب اسلامی را یکی از مهمترین وظایف دانش آموزان برشمرد و افزود: استفاده از ظرفیت دانش آموزان در گام دوم انقلاب بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است. انقلاب اسلامی حدود دو سوم بیانیه گام دوم فاقد ساختار کارکردی است و تنها رویدادهای گام دوم انقلاب را گزارش می کند. تا چه اندازه توانسته ایم به آن برسیم، البته تمرکز بر ساختار عملیاتی و برنامه ریزی برای چهار سال دوم انقلاب است.

وی بر لزوم نقش آفرینی دانش آموز در موضوعات مختلف تاکید و تصریح کرد: دانشجو از بلوغ فکری، سیاسی و اجتماعی برخوردار است و می تواند سفیر خوبی برای انتقال علم و دانش از بستر دانشگاهی به بستر جامعه باشد.

این دانشجوی گلستانی افزود: در کشور ما علوم و رشته های دانشگاهی وجود ندارد که این اشتباه بزرگی در ساختار علمی کشور محسوب می شود. دانش آموز به لطف سخت کوشی و کنجکاوی خود می تواند ضعف کشور را به طور کامل پوشش دهد و تحقیقات علمی را کامل کند.

سیرجانی; وی با اشاره به شعار «آزادی» که عده‌ای برای اعتراض مطرح می‌کنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و اعتراض‌ها و آشوب‌هایی که مطرح می‌شود ایجاد شد. امروز با شعار «زن، زندگی، آزادی» می بینیم که مسئله آزادی در هر دو نماد وجود دارد، اما خوانش آزادی متفاوت است.

وی با بیان اینکه آزاد خوانی باید به درستی شکل بگیرد، گفت: دانش آموز در مرحله اول می تواند معنای واقعی آزادی نظام را نشان دهد و استقلال را در جامعه تبیین کند و در خدمت به سبک زندگی مردم نقش آفرینی کند.
این دانش آموز؛ وی بحث مفاهیم آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقشار مختلف جامعه را از دیگر رسالت‌های حوزه دانشجویی عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند به دلیل کارآمد بودن نیروی کار در امر عزت ملی بسیار نقش داشته باشند. ببینید در اغتشاشاتی که اوایل انقلاب شد، دشمن همه جا هست.» یک نیروی انسانی هست که روزی روی فرهنگ، اقتصاد، مسائل هسته ای و… مانور می دهد.

سیرجانی; وی تقویت معنویت و اخلاق در جامعه را ضروری خواند و گفت: عدم آگاهی جوانان نسبت به موضوع معنویت و اخلاق، شاهد این هستیم که چگونه برخی نخبگان دانشجو در فضای علمی بدرفتاری می کنند و این شایسته نیست. جامعه دانشگاهی


جهاد برای روشن شدن رسالت دانشجوی امروز

دیلمی از دیگر دانش آموزان استان گلستان در این میزگرد به رسالت دانش آموزان پرداخت و گفت: جوامع ما در حال پیشرفت و دانش آموزان در حال پیشرفت هستند و اینکه بگوییم شرایط امروز مانند دیروز است صحیح نیست.


d22dc3a2 fd01 4038 951a 97d6716464cb خبر خاکستری

این دانش آموز گلستانی خاطرنشان کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دانش آموز مأموریت جدیدی به خود اختصاص داده است و مقام معظم رهبری فرمودند دانش وسیله عزت و قدرت جامعه است. و عزت و قدرتی که در جامعه ایجاد می شود این کار توسط دانش آموز انجام می شود و باید علم بیاموزد و دانش جدید بیافریند.

دیلمی یکی از مأموریت های مرید را جهاد تبیین می داند و تاکید می کند: جهاد تبیین که شد انتقال داده از فردی به فرد دیگر بود و حضرت آقا فرمودند آنچه امام حسن مجتبی (علیه السلام) را شکست داد، این نبود. یک تحلیل سیاسی و چیزی که باعث ناآرامی خوارج شد و حضرت علی (ع) را تحت فشار قرار داد به طوری که حضرت علی (علیه السلام) در این جنگ با چشمانی گریان شمشیر خود را به کار برد، از ناآگاهی این خوارج بود.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین وظیفه گروه عظیمی از دانش آموزان است و زمانی که جهاد تبیین انجام شود به سمت شفافیت حرکت می کنیم و این راهکاری است که امروز کارشناسان ارائه می دهند تا بتوانیم برای خروج از آن چاره اندیشی کنیم. مشکلات جامعه

این دانش آموز گلستانی گفت: در بحث درگذشت خانم مهسا امینی آنچه می بینم این است که دانشجویان به عنوان یاغی به بسیجیان ما حمله می کنند و این در حالی است که این دانش آموزان نمی دانند چه می خواهند اگر شعارشان «الف» باشد. بینیم مفهوم زن در تظاهرات و شورش ها را توضیح داد و اگر مفهوم زندگی را در نظر بگیریم که چرا باید به آمبولانس و بیمارستان حمله کنند و اگر آزادی را ترویج می کند، منطق آزادی خود را به خوبی در تهران نشان دادند. و دانشگاه شریف.

دیلمی تاکید کرد: اگر تعریف آنها از “زن، زندگی و آزادی” این است، ما نمی خواهیم، ​​آیا مسیح علینژاد چیزی در مورد کودک پروانه ای، کودکانی که تصاویر آنها با بدن مجروح منتشر می شود، شنیده است و این چنین است که استکبار دنیا بانداژ ویژه این کودکان را از ما دریغ می کند که به فضل الهی و تلاش فناوران دانش بنیان به تولید داخلی این محصول رسیده ایم اما قبل از آن از خارج وارد می شد و این سال ما خوشحالیم مسیح علینژاد که آمریکا ایران را تحریم کرده است.

وی گفت: “زنان زندگی و آزادی” شعار کومله است، مطمئناً هیچ ایرانی نمی خواهد دستش به خون شهدایی که به دست این گروه کشته شدند و سر پاسدار کشور را با کاشی از تن جدا کردند، آلوده شود.

این دانشجوی گلستانی خاطرنشان کرد: به نظر من باید در جامعه توضیح داده شود و خب این مشکل پیش نیامد که حکم جهاد صادر شد و به نظرم رسالت دانشجو حل این مسائل است.


زنان در مرکز انقلاب اسلامی قرار دارند

فتحی از دیگر دانش آموزان استان گلستان نیز گفت: در روزهای گذشته شاهد فاجعه شچارگ بودیم و این نشان می دهد که استکبار مشتاق توقف انقلاب است.


979ac5f3 835a 4a1e aaa8 a07ddd08d065 خبر خاکستری

وی تصریح کرد: ما نه تنها در این چهل سال بلکه از زمان حضرت آدم (ع) با استکبار می جنگیم و هرگز با کسی دعوا نکرده ایم و جبهه حق با کسی مشکلی نداشته و همیشه جبهه باطل بوده که مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است. جبهه حق.» وجود داشته باشد و انحراف به راست انجام دهد.

این دانش آموز گلستانی افزود: اتفاقاتی که شاهد آن هستیم برای این انقلاب تازگی ندارد و دشمن در این چهل سال همواره سعی کرده به انقلاب حمله کند.

فتحی خاطرنشان کرد: با وجود این دشمنی‌ها، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هرگز به عقب نرفته‌اند. دلیل اینکه استکبار این همه بر زنان تاکید دارد این است که این زنان در مرکز انقلاب قرار دارند و این زنان هستند که باعث شده اند این انقلاب و ایران به این درجه از پیشرفت برسد.

وی افزود: آن چیزی که جوهره انقلاب هاست خانواده ها هستند و زن بهتر می تواند بر خانواده حکومت کند و اگر می خواهند زنان را به انحراف بکشانند به این دلیل است که می خواهند کانون خانواده را به سمت افول سوق دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید