عظمت وجودی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی


ساعت: 23:40
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907438

مکتب حاج قاسم را بنوشیم که فقط با حرکت در راه صاحب این مکتب که مکتب خمینی کبیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شیرازی در یادداشتی نوشت: باز هم کبوتر من در حال و هوای حاج قاسم است. در تاریکی شب نور وجودش را تماشا کرده ام تا از خوبی هایش بنویسم.

ژنرالی که فرمانده و رهبر استراتژیک بود. او در مدیریت و رهبری نمونه بود. او همیشه حرف جدیدی برای گفتن داشت. شخصیت او برجسته و برجسته بود. فرماندهی مؤثر و کارآمد بود. او همه را جذب کرد. هر مخاطبی عاشق او می شود. اخلاص او باعث ترس از خدا شد. شما فقط از خدا می ترسید. او غرق در معنویت و عرفان بود. با قرآن و نماز آشنا بود. اهل ذکر و راز و نیاز خدا بود. او سحرخیز، جغد شب و خواندن نماز شب بود. اهل تضرع و اشک بود. در مجلس دعا هم نماز خواند. ذوب در ولایت و تابع ولی فقیه بود. او عاشق رهبری بود. نور الهی بر او تابید. او با انوار ایمان به خدا و قیامت روشن شد. مرگ ایمان، طلسم شهادت بود. دشمن را شناخت و با او جنگید. او صادق و درستکار بود. او متبرک و سپاسگزار بود. در واقع، آن مرد مرد و این یک افسانه ناب بود. او پیرو امامت و مبلغ بود. او در هر کوی و برزن یک دردشناس و پزشک نادر بود. خلاصه حاج قاسم بود.

روزهای جنگ حاج قاسم با داعش با دوران قاسم در جنگ هشت ساله فرق داشت. او مجاهدی بزرگ از میدان 40 ساله جهاد بود که هر روز به هدف و کمال خود نزدیک می شد و پله های رشد را طی می کرد. او فردی در میدان مبارزه با نفس اماره بود. به خدا نزدیک شده بود. او خدا را دید. در اوج خداجویی و خداجویی و ایمان به خدا به مقام قرب ولایت رسید و غایب در انوار مقدس ولایت به درک حقیقت مقام قرب رسید. پروردگار، و در مهدویت ذوب شد و به بالاترین عالم و عالم قدرت رسید.

پس از روز معراج، نور وجودی او راه را برای شک کنندگان باز کرد و زمینه ساز معراج آنها شد. خورشید در آسمان، قلب زمینیان شد تا پرواز زمینیان به سوی عالم بهشت ​​را تسریع بخشد و زمینه را برای حرکت در مسیر خون خدا فراهم کند.

ما کجا و سخنرانی رفیع حاج قاسم کجا؟ چهل سال در بوی وجود او لانه کرده بودیم و غرق در آرزو و بازیگوشی.

علی و علی هر دو علی هستند. اما یکی مثل من غرق در غفلت ساده از مقام الهی قاسم و دیگری مثل سید علی حضور نور بر قداست و اقتدار قاسم.

در وصف جمال قاسم باید به وجود نورانی رفت که جاهل ساده اگر به جایی برود از نور بالین عارف سید علی است. او پیشوای ملتی است که حاج قاسم با الهام از انوار مقدسش قدم در راه رهبری گذاشت تا ظلمت ها را بشکند و راه را روشن کند.

اکنون در عصر غیبت جسمانی قاسم، اصالت قاسم بر وجودی می تابد که مراد دانش آموز را صاحب مکتب معنوی می داند و ما را به پیروی از راه سلیمانی فرا می خواند.

مکتب حاج قاسم را بنوشیم که تنها با حرکت در راه صاحب این مکتب که مکتب خمینی کبیر است راه گلستان انور الهی را باز کرده و به شادی طرفین پیوند زده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید