قوانین عفاف و حجاب به زودی اجرا می شود

قوانین عفاف و حجاب به زودی اجرا می شود

رئیس شورای اجتماعی فرهنگ، زنان و خانواده گفت: قوانین عفاف و حجاب که به تصویب شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است به زودی در کشور اجرایی می شود.
قوانین عفاف و حجاب به زودی اجرا می شود

به گزارش شبکه شرق و به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای فرهنگ، شورای اجتماعی زنان و خانواده گفت: قوانین عفاف و حجاب که به تصویب شورای اسلامی یا شورای عالی رسیده است. شورای انقلاب فرهنگی به زودی در کشور اجرایی می شود.

دکتر کبری هزالی با بیان اینکه تحول فرهنگی باید در رویکرد و سبک زندگی مردم دیده شود، گفت: پس سوال اینجاست که در برنامه ششم توسعه تا چه اندازه برای خانواده و فرهنگ برنامه ریزی کرده ایم؟ یا فرهنگ سازی در حوزه خانواده و زنان در تدوین برنامه هفتم توسعه مد نظر است؟

رئیس فرهنگی، شورای اجتماعی زنان و خانواده و یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز ۲۸ آذرماه در مراسم سی و هشتمین سالگرد تأسیس این شورا که به عنوان گام دوم برگزار شد. همایش شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر تحول، گفت: امروز در گام دوم و نهضت فرهنگی انقلاب اسلامی قرار داریم که مجموعه ای مبتنی بر فرهنگ اسلامی با چشم انداز انقلاب دینی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بیان کردند که مهمترین نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی، رهبری فرهنگی است، بنابراین علاوه بر نهادهای فرهنگی، برای عموم مردم نیز نقش رهبری دارد. با انقلاب اسلامی نمادی که از امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی می بینیم در سراسر کشور گسترش یافت و خودخواهی و ظلم به فداکاری و شهادت و جهاد تبدیل شد و سلیمان را به دنیا آورد.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید با فرهنگ سازی در مسیر تحولات فرهنگی حرکت کند، ادامه داد: ایجاد روحیه انقلابی، تسهیل گری مردم، احیای روحیه انقلابی، نظارت مستمر. تحولات فرهنگی و غیره جزو وظایف دستگاه های فرهنگی است به خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی است و اگر از درک مستمر این تغییرات غفلت کنیم ضرر خواهیم کرد و بزرگترین آسیب آن آشفتگی فرهنگی و کنترل است. افتادن امور فرهنگی به دست دیگران

رئیس شورای اجتماعی فرهنگ، زنان و خانواده با بیان اینکه تحول فرهنگی باید در سبک زندگی مردم دیده شود، ادامه داد: خانواده و سبک زندگی مهم ترین تأثیرات فرهنگی را می پذیرد. سردرگمی فرهنگی یا افتادن امور به دست افراد نالایق ناشی از سردرگمی در تصمیم گیری مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه مردم انقلابی ایران اسلامی همواره بر اجرای دقیق و دقیق قوانین مرتبط با حجاب و عفاف تاکید دارند، گفت: قوانین عفاف و حجاب که به تصویب شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد اجرا می شود. به زودی و قوی در کشور. برآورده خواهد شد.

هزالی با بیان اینکه بیشترین مشکلات ناشی از شبکه نفوذ در رده های میانی شکل می گیرد، تصریح کرد: در این زمینه دو راه پیش رو داریم. یا باید با این شبکه نفوذ مقابله کنیم یا باید عزم جدی برای مقاومت در برابر این شبکه و تغییرات مهم در این حوزه داشته باشیم. تحول فرهنگی را باید در رویکرد و سبک زندگی مردم دید. پس سوال اینجاست که در برنامه ششم توسعه تا چه اندازه خانواده و فرهنگ را پیش بینی کرده ایم؟ یا فرهنگ سازی در حوزه خانواده و زنان در تدوین برنامه هفتم توسعه مد نظر است؟

رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی، زنان و خانواده با بیان اینکه نظام اسلامی در حوزه قانونگذاری و سیاستگذاری کارنامه خوبی دارد، تصریح کرد: در 40 سال گذشته که دولت ها تصمیم گرفته اند، ارزش های انقلابی بوده است. در جامعه جا افتاده و پیشرفت کرده اند.

وی با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف در کشور مستلزم تثبیت جایگاه قوی است، پیشنهادات خود را در حوزه تحولات و تحولات فرهنگی ارائه کرد و گفت: نظریه پردازی و علم آفرینی بر اساس دیدگاه های الهی، عقلانیت اسلامی در مقابل عقلانیت سکولار، تحولات مهندسی فرهنگی. بر اساس تحول به سمت ظهور، تغییر سبک زندگی از طریق اصلاحات خانوادگی، تبدیل تهدیدها به فرصت از همبستگی بین کشورهای متحد، کاهش وابستگی به سازمان های جهانی مانند بانک جهانی و غیره. از جمله راهکارهای دستیابی به تحولات فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید