یازده گام فرهنگ عفاف و حجاب در استان سمنان اجرا می شود


ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880526

دبیر ستاد کل استان سمنان:

حجت الاسلام محسن انصاری نیا گفت: یازده گام برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب در سطح استان ایجاد شده و در اولین گام فرهنگ سازی توسط دستگاه های اجرایی استان کار را آغاز کرده ایم و به تدریج وارد عرصه خواهیم شد. مراحل بعدی اصناف و بازار و… .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ خجت الاسلام محسن انصاری نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان در جمع اصحاب رسانه، ماموریت اصلی امر به معروف را درخواست از مسئولان دانست و گفت: از مسئولان امر به معروف و نهی از منکر خبر داد. متأسفانه برخی از مسئولان دچار تعلل هستند و ستاد امر به معروف با جدیت و شجاعت صحبت می کند و هرگز در بیان مطالبات مردم کوتاهی نمی کند.

حجت الاسلام انصارینیه با بیان اینکه در مقوله مطالبه گری از مسئولان باید مراقب بود که تهمت نزنیم و آبروی افراد را از بین نبریم، اذعان داشت: البته در این زمینه امتناع برخی مسئولان از اقدام منعکس شده است. در مقامات ارشد استان

دبیر امور عمومی استانداری سمنان همچنین اذعان داشت: در این بحث درخواست های جدی از سوی برخی نهادهای مسئول مطرح شده است و به عنوان مثال در رابطه با مسائل آب یا عدالت که 200 هزار نفر در این مورد آسیب دیده اند، وارد می شوند. عزم. ما پیدا کردیم

وی همچنین در رابطه با مقوله عفاف و حجاب و مشکلات امروز جامعه در این حوزه اظهار داشت: دشمن در فرهنگ سازی برهنگی و ابتذال در جامعه کوتاهی نخواهد کرد و وظیفه همه ماست که در این زمینه تلاش کنیم. ایجاد عفاف و حجاب در جامعه

این مقام مسئول وضعیت اسفناک عفاف و حجاب در جامعه را ناشی از سستی برخی نهادهای مسئول دانست و تصریح کرد: برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه باید گام های مثبتی برداریم و در این زمینه ما نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی مانند سمینارها، وزارتخانه ما فرهنگ، ارشاد و دانشگاه هستیم.

وی از تعریف 11 گام برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب در سطح استان خبر داد و افزود: در گام نخست کار فرهنگ سازی توسط دستگاه های اجرایی استانی را آغاز کرده ایم و به تدریج وارد مراحل بعدی می شویم. اصناف و بازار و غیره

به گفته انصاری نیا، در گام اول از مسئولان اجرایی خواستیم که مسئولان خود را ملزم به رعایت قانون عفاف و حجاب کنند، البته این عفت در رفتار فرد نیز باید رعایت شود.

حجت الاسلام انصاری نیا با بیان اینکه گام اول را در دستگاه های اجرایی بانک ها و بیمه شیعیان آغاز کرده ایم، خاطرنشان کرد: در مرحله اول این طرح 12 تیم چک های نامحسوس را بر عهده دارند و در مرحله بعد ارزیابی چک ها انجام می شود. در مرحله آخر نظارت نامحسوس توسط ستاد انجام می شود.

وی از برپایی 12 عرصه تبیین عفاف و حجاب در جامعه علاوه بر 11 گام قبلی خبر داد و افزود: در این عرصه دو اردوی تبیین عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد و عفاف برگزار می شود. اردو و حجاب به ریاست استاندار برگزار می شود.

نیا انصاری اظهار داشت: مرکز زیست اقتصاد استان سمنان وظیفه نظارت بر بازار پوشاک و ایجاد فرصت برای عرضه پوشاک اسلامی با قیمت مناسب را بر عهده دارد.

وی همچنین تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که حرکت های مردمی و ایجاد تشکل های مردمی در این امر بسیار مفید خواهد بود و از سوی دیگر شورای امر به معروف در تمامی اصناف، اقشار و محلات راه اندازی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید