قیمت گذاری خودروها به مرکز تنظیم بازار واگذار شد

ساعت: 20:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1784027

وزیر صمت گفت: بررسی قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شده و این ستاد در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از صنعت خودروسازی کشور گفت: سودآوری این صنعت برای دولت سیزدهم اولویت ویژه ای دارد و با تمام توان این هدف را دنبال خواهیم کرد.

وزیر صمت گفت: یکی از اهداف اصلی که این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه ها و تلاش خودروسازان کشور دنبال می کند، افزایش تیراژ و تولید خودرو است.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر قیمت گذاری خودرو که در روزهای اخیر منتشر شده است، افزود: بررسی قیمت خودرو به مرکز تنظیم بازار واگذار شده و این ستاد در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو در پایان هفته گذشته 15 تا 19 درصد (4 میلیون تا 56 میلیون تن) قیمت محصولات داخلی را افزایش دادند که واکنش های زیادی را از سوی مردم در پی داشت. توجیه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو افزایش هزینه ها و تولید همراه با زیان اعلام شده و مبنای افزایش قیمت نیز تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

وزارت صمت با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت و عدم موافقت ستاد تنظیم بازار، به خودروسازان دستور داد تا هرگونه افزایش قیمت خودرو را لغو کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید