لزوم توجه ویژه به خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت ها


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843029

قناعت بیان کرد: در این چهار دهه کارهای خوبی در خراسان جنوبی انجام شده است اما نسبت به استان ها از نظر زیرساختی و سایر مسائل عمرانی راه زیادی در پیش داریم در فضای مثبتی که از طریق دولت فعلی ایجاد شده است. و مجلس خواهشمند است برای کاهش فواصل، توجه ویژه ای به این استان در زمینه زیرساخت های توسعه آب، معدنی و صنعتی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، جواد کنات استاندار خراسان جنوبی شب گذشته در دیدار علی نق زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، مهمترین مشکل ما در این حوزه را بیان کرد. زیرساخت راهسازی و آبرسانی است که در منطقه فرسوده است و بیش از 40 درصد تلفات آب در شبکه ها داریم که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

وی افزود: قدمت علم و عملکرد آقای نیکساد به دولت های نهم و دهم به ویژه در دوران تصدی ایشان در وزارت راه و شهرسازی و اجرای پروژه بزرگ مسکن مهر برمی گردد که اکثر مردم کشورمان تلاش کرده اند. بنابراین اکنون با همین فضا و رویکرد و حذف.«موضوعات احتمالی توسط دولت مقتدر مردمی ایران، نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفت و با کمک مجالس انقلاب و جهاد، شاهد تصویب جهش ملی مسکن هستیم. قانون

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی مردمانی متدین و متدین در کنار نظام دارد که در عرصه های مختلف نقش آفرینی خوبی داشته اند اما این استان به دلیل محرومیت، محیط کار، خدمت و آنچه در آن می گذرد کمتر از استان های دیگر است. مناطق فقیرنشین و از سوی دیگر موضوع محرومیت زدایی و عدالت مرکزی که دولت و مجلس انقلابی آن را در دستور کار خود قرار داده است نیازمند توجه ویژه به خراسان جنوبی است.

کنات با بیان اینکه در حال حاضر فضای کشور فضای مناسبی در حوزه قوه مجریه و مجلس است، گفت: فضای جدیدی برای پرش و حرکت جهادی و شتاب بیشتر برای توسعه و پیشرفت کشور فراهم شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در مجلس شورای اسلامی انجام شد، موضوع اختصاص 100 میلیارد تن اعتبار برای محرومیت زدایی 31 شهر در 31 استان کشور است که می تواند راهگشای مشکل باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در این چهار دهه عملکرد خوبی داشته است اما در مقایسه با استان ها از نظر زیرساختی و سایر مسائل عمرانی راه زیادی در پیش داریم. در فضای مثبتی که در دولت و مجلس کنونی رخ داده است، خواهشمندیم برای کاهش مسافت ها می خواهیم در زمینه زیرساخت های توسعه آب، معدنی و صنعتی به این استان توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید