ما از منکر نهی می کنیم زیرا دوست هستیم و آزادی او و آزادی بشر را می خواهیم

اگر مردان و زنان ما فریاد استقلال، آزادی، حکومت اسلامی سر می دهند، منظورشان این نوع آزادی نامحدود نیست. هیچ مرد مسلمان متعهدی و هیچ زن مسلمان متعهدی نمی خواست که زن و مرد در جامعه ما آزاد و بی بند و بار باشند. محیط اجتماعی ما هرگز نخواسته به هر زن و مردی این آزادی را بدهد که هر طور که می‌خواهد لباس بپوشد، آنطور که می‌خواهد زندگی کند و هر طور که می‌خواهد معاشرت کند. انقلابیون مسلمان ما به دنبال این نوع آزادی نبودند.

آزادی از دیدگاه اسلام عزیز ما در درجه اول رهایی انسان از بردگی است. آیا این شخص را تماشا کرده اید که در برابر هوس ها و هوس های خود تعظیم می کند؟ او هوسباز است، طرفدار است، و با اینکه بسیار دانا و اطلاعات زیادی دارد، اما خدا او را ناامید کرد؟ دانشمندان زیادی هستند اما جوینده نیستند. چنانکه در آخرین سخنان امام امت بارها شنیده اند، علم برای آنان حجاب بزرگی است. علم آنها را از یافتن، شناخت و پذیرش حقیقت و اطاعت از آن باز می دارد. علم به جای تواضع و فروتنی در برابر حق، غرور، خودسری و نافرمانی در برابر حق را به آنان بخشیده است.

آزادی یعنی آزاد ماندن در انتخاب و رفتار برای اداره ی هوس ها و هوس های گوناگون و حفظ آزادی و این شهدای عزیز ما هستند. آنها از بسیاری از آرزوها رها شده اند و تا رها نشوند راه نخواهند رفت.

ما تا زمانی که در امتداد خط سلطه Heus حرکت نکنیم به این آزادی دست نخواهیم یافت. چون محیط اجتماعی در رشد من و شما یا بزرگ شدن یاد خدا تاثیر بسزایی دارد. درست است که اگر افراد توسعه یافته ای را که به درجات عالیه کمال رسیده اند در میان نقش های رنگارنگ فساد رها کنید، می توانند اختیار خودشان را داشته باشند، خوب، چند درصد بگوییم؟

اگر به این خانم بگویند آزاد هستی باید فریاد آزادی بزنی اما به عنوان یک خانم مسلمان باید در خیابان که آمدی لباس و لباست ساده باشد. اعضای بدن و موهای شما باید پوشیده باشد. چه با یک پوشش ساده، نه دل فریب و حرف، بلکه نحوه برخورد با این و آن و راه رفتن همه شان آبرومندانه و جدی و متین باشد. به اقتضای عفت بانوی بزرگوار قدر، مسلمان با خدا محشور شود. خوب، اگر این را به او گفته اند و او شنیده است، آزادی او همچنان محفوظ است، زیرا او آزادانه شنیده است، اما اگر نمی خواهد آزادانه بشنود، ممکن است آنچه شما می گویید بگوید که خوب است، اما من می خواهم نیمه برهنه با آرایش کامل در خیابان از خانه بیرون بروم نظام اسلامی با آن چه خواهد کرد؟

برای حفظ و احترام آزادی او و گفتن آزادی خانم؟ با شما صحبت کردیم، می خواهی گوش کنی یا نه، آزاد هستی؟ به شادی خود گوش دادی اگر گوش نکنی غم تو را فرا می گیرد؟ نه، ما منفی بودن را در آنجا ممنوع می کنیم. در این صورت ما خود به خود مقداری از آزادی این خواهران را سلب می کنیم. نه به این دلیل که ما دشمن آزادی او و آزادی بشریت هستیم، زیرا دوست هستیم و آزادی او و آزادی بشریت را می خواهیم.

جامعه اسلامی جامعه ای است که انسان وارد میانه شود و آزادی های او محدود به حدود اسلامی باشد. مردم در انتقاد و انتقاد بی‌رحمانه از مسئولان آزادی مطلق دارند. آنها می توانند از هر کسی انتقاد کنند، انتقاد سازنده دوستانه، نه انتقاد مغرضانه و پست و مخرب. انتقاد مردم از حامل مسئولیت یکی از اصولی است که دهه ها در بحث های اجتماعی به آن تکیه می کنیم. الان که در جمهوری اسلامی هستیم آیا می توان گفت این حرف ها باطل بوده است؟ خداوند روزی را عنایت کند که مسئولان در این جامعه با این منش و منش، نگذارید چنین روزی برای این مردم و این انقلاب بیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید