محدودیت های تاج گذاری در سینما آخر این هفته برداشته شد/ سبک نوین فجر

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم با پیگیری‌ها و جلساتی که با مسئولان مربوطه داشته‌ایم، محدودیت‌ها تا پایان هفته جاری برداشته شود، به‌ویژه اینکه هواپیماها و اتوبوس‌ها با ظرفیت 100 درصد اجازه فعالیت دارند. پیروی از پروتکل ها از سینماها دشوارتر است. «از طرف دیگر، رفتن به سینما اختیاری است، برخلاف وسایل حمل و نقل عمومی که مردم مجبور به استفاده از آن هستند.

فرج ادامه داد: در روند فروش بلیت سینما امکان بررسی کارت واکسیناسیون افراد وجود دارد و همچنین می توانیم این اقدامات را برای افزایش استقبال از فیلم ها افزایش دهیم.

وی با تاکید بر امکان بررسی کارت واکسیناسیون داوطلبان بازدید از سینما خاطرنشان کرد: با توجه به امکاناتی که سامانه سامفا در اختیار دارد و امکان بررسی کد ملی خریداران وجود دارد، می توان از همان ابتدای فروش بلیت این موضوع را بررسی کرد. این یکی از ابزارهای موجود برای افزایش ایمنی سینماها است اما با توجه به جلساتی که در روزهای آینده برگزار کردیم، تصمیم نهایی در این زمینه گرفته خواهد شد. تلاش بر این است که در این جلسات به یک نظر مشترک برسیم.

راهنمای انتخاب سینمای خانگی برای دهه فجر

مدیرکل نظارت بر اکران و اکران سازمان سینمایی همچنین در تشریح شرایط میزبانی سینماها برای چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: برای انتخاب سینماها در جشنواره فجر شیوه نامه ای آماده کرده ایم. این سیاست برای اولین بار تنظیم و از سوی انجمن سینماگران در این باره ابلاغ شد. این روش در سایت جشنواره نیز موجود است و انتخاب نهایی سینماهای میزبان جشنواره بر اساس این روش انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید کارگروهی برای بازدید از سالن ها از سینماها درباره آخرین وضعیت فیلم های متقاضی حضور در جشنواره چهلم نیز گفت: طبق پیش بینی ها تقریباً تمامی فیلم هایی که می توانند در جشنواره امسال حضور داشته باشند، کار خود را به پایان رسانده اند. فرم برای درخواست برنامه از پیش اعلام شده به زودی توسط کمیته گزینش انتخاب خواهد شد. روند ثبت نام در جشنواره با استقبال خوبی مواجه شد، به خصوص که امسال سینمای ایران از نظر تولید، درگیری بیشتری با کرونا داشت و مانند سال گذشته، هیچ فیلمی که قبل از شیوع کرونا ساخته نشده بود، نداشتیم. در همین شرایط، تهیه کنندگان موفق شدند فیلم ها را به موقع تحویل دهند تا تنور جشنواره امسال گرم بماند.

فرج در پایان با تاکید بر لزوم تکمیل مراحل تولید فیلم هایی که فرم ثبت نام را تکمیل کرده اند، خاطرنشان کرد: البته سیاست امسال ستاد جشنواره فیلم فجر و دبیر جشنواره این است که هیات انتخاب فیلم ها را به طور کامل ببیند. و بر این موضوع تاکید کنند. .

دیدگاهتان را بنویسید