مدرسه شهید سلیمانی; بزرگترین الگوی تربیت و تهذیب / حاج قاسم; ابرقهرمانی که شیعه و سنی برایش تفاوتی ندارند

ساعت: 08:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1794980

عباس شیبک با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی; وی بزرگترین الگو برای تربیت جوانان جهادی و تمدنی است، گفت: سردار سلیمانی ابرقهرمانی بود که شیعه و سنی برای او تفاوتی نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس شیبک قهرمان جهان و رئیس هیئت ورزش و جوانان شورای شهر زاهدان در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: امام حسین (ع) با اینکه می دانست در راه کربلا به شهادت خواهد رسید، تسلیم نشد، خون مقدس خود را برای آزادی پیشنهاد کرد. بشریت از جهل و غفلت، به طوری که امروز بالاترین و مهمترین نیاز جامعه، بصیرت افزایی است که در صورت تحقق آن قطعاً تعالیم اسلام و انقلاب تقویت خواهد شد.


وی افزود: امروز دشمن نه تنها مأموریت انکار واقعیات را بر عهده دارد، بلکه به دنبال تشکیک در حقایق است. دشمنان قسم خورده ایران قصد دارند امید جوانان ما را خدشه دار کنند، جوانانی که قلب هر حرکتی در کشور است.

قهرمان تبیین جهاد و الگوی جامعه امروز است

شیبک گفت: دنیای غرب و حتی بندگان آنها به خوبی می دانند که ایران سرافراز همواره به یاری خداوند و توان مردم و جوانان مومن و ولایت تکیه کرده است که نمونه آن شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی کوادرت است. حاج قاسمی که قهرمان جهاد تبیین و الگوی جامعه امروزی به عنوان استانداری نمونه است.

وی افزود: هرکس در راه خدا قدم بردارد، خداوند عزت، عزت، استقامت و تداوم راه طیبه را به همین نسبت در نظر خواهد گرفت. شهید سلیمانی تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) است و با این حال این را می فهمد: «و با فرهنگ قرآن و عاشورا تربیت شد.

به گفته این قهرمان فراملی، شهید سلیمانی در همه عرصه ها اعم از تفکر، نظامی، آموزشی، سبک زندگی و سیاسی آثاری از خود به جای گذاشت که می توان گفت از نوابغ جهان است.

یار و یاور محرومان و مستضعفان

وی گفت: سردار دلا هر اقدامی را که منطبق بر عقلانیت، عقل، مرتبط با وحی و در جهت عدالت و به نحوی منطبق بر عقل و عدالت باشد، انقلابی می داند، اظهار نظر گروه ها، گروه ها، جریان ها یا جناح بندی ها در آن برایش فرقی نمی کرد که مطابق راه خدا و قرآن نباشد، این اصل و اساس شهید سلیمانی بود.

شیبک با بیان اینکه سردار دلها در مقابل هر که مخالف خدا، فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) باشد ایستاد، گفت: حاج قاسم به انقلاب و مردم خون و آبرو داد و خون ریخت. او نه تنها پذیرای مردم بود، بلکه به محرومان و مستضعفان کمک می کرد.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی توجه ویژه ای به کشور و مردم خود داشت و می گفت اگر مشکلی وجود دارد تقصیر من است که نتوانستم آن را حل کنم. حاج قاسم با دست خالی با داعش جنگید و دستاوردهای بزرگی به دست آورد. همه کفار و بدخواهان اسلام گرد هم آمدند تا ایران را نابود کنند و مسلمانان را رسوا کنند، اما شهید سلیمانی در مقابل آنها ایستاد و از همه پابرهنه ها از شبه قاره هند تا مدیترانه دفاع کرد و بین شیعه و سنی فرقی قائل نشد.

493d30cf e2ad 4999 b4a9 b3a072a20390 خبر خاکستری

شهید سلیمانی خستگی ناپذیر و خالصانه می جنگد

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون ووشو کشور اذعان داشت: شهید سلیمانی بی وقفه و خالصانه جنگید و خداوند اجر شهادت را به بهترین نحو به او داد و شهید سلیمانی فوت کرد اما تشییع نشد. امروزه شیعه و سنی حاج قاسم را می پرستند و او را الگوی کامل انسانی برای خود و نسل آینده می دانند.

وی افزود: شهید حاج کاسم در همه امور چه قبل از انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و هم در حوادث و مشکلات کشور پیشتاز بود. او منتظر دعوت گروه خاصی نماند، مرد زمینی بود و پشت میز و زیر انشعاب به مردم خدمت نمی کرد، اما همیشه جلوی چشمان بسیاری از این مسئولان حرکت می کرد، در بین مردم حضور داشت. خوزستان و ایشان گوش دادند و پیگیری کردند و مشکلاتشان را حل کردند.

هیچ ابرقدرتی نمی تواند ما را شکست دهد اگر …

شیبک ادامه داد: اگر امروز پیرو اندیشه شهید حاج قاسم باشیم و پیرو مکتب حاج قاسم سلیمانی و میرحسینی باشیم، هیچ ابرقدرت و نیرویی نمی تواند ما را شکست دهد یا تهدید کند.

وی گفت: مکتب حاج قاسم یعنی خوف و شعله اما فقط از خدا و ای مظلوم و بی دفاع یعنی کار و تلاش برای رضای خدا، شهید سلیمانی دنبال عکس و گزارش و خبر نیست، معتقد است کار از همه بیشتر است. خوب اگر برای خدا باشد او تماشا می کند و به شما پاداش می دهد.

قهرمان کیک بوکسینگ جهان ابراز امیدواری کرد: برخی از مسئولان اگر واقعاً حاج قاسم را دوست دارند از معرفی خود و فکر مردم دست بردارند و در خط رهبری باشند. چون حاج قاسم عاشق مردم و رهبرش بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید